- Austėja Masiokaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
-
Kaune pradedami „Rail Baltica“ tiesimo darbai
Būsimos europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ atkarpoje nuo Kauno iki Palemono baigti parengiamieji darbai ir pradedamas tiesti europinis kelias. Visų darbų vertė – 66 mln. eurų.
„Tai yra faktinis įrodymas, kad tas projektas, kurį tiek metų diskutavome, ruošiamės, jau vyksta“, – spaudos konferencijoje Kaune sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
„Startuojame ir pradedame esminį etapą viename didžiausių projektų visame regione, „Rail Baltica“ sujungiant Kauno stotį su intermodaliniu Kauno terminalu. Darbai vyksta, projektas sėkmingai veržiasi į priekį“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška.
„Tikimės, kad tai bus didelė paskata Lietuvos verslui, įmonėms, kurios šiuo metu veža savo prekes į Europą, pereiti ant geležinkelio ir atvežti krovinį su konteineriais Palemone, užkrauti juos ant geležinkelio ir sėkmingai vežti švariu transportu, kuris turi daug privalumų“, – sakė M. Bartuška.
Pasak ministro, šis terminalas bus labai svarbus tiek Lietuvos ekonomikai, tiek visam projektui.
Rokas Masiulis
„Kaip logistikos akumuliuojantis centras Kaune, vaidins nemažą rolę ekonomikoje ir pagrįs, kad „Rail Baltica“ kaip projektas yra ekonomiškas ir pagrįstas“, – sakė R. Masiulis.
Pasak „Lietuvos geležinkelių“, sujungus Kauno intermodalinį terminalą su Lenkijos geležinkelių tinklu, Kaunas taps pagrindiniu krovinių krovos centru – čia bus aptarnaujami ir plačiąja, ir europine vėžėmis važiuojantys traukiniai.
„Tai bus didžiausias „Rail Baltica“ krovos taškas“, – sakė bendrovės Geležinkelių infrastruktūros direkcijos vadovas Karolis Sankovskis.
Užtikrintas finansavimas atkarpai link Vilniaus
Susisiekimo ministro teigimu, pavyko užtikrinti finansavimą ir „Rail Baltica“ atkarpai nuo Kauno iki Vilniaus. Artimiausiu metu tikimasi pradėti ją projektuoti.
„Norėtume šiais arba kitais metais pradėti projektavimą Vilniaus-Kauno jungties, nes ji yra neatsiejama „Rail Baltica“ jungtis, kuriam jau esame užsitikrinę finansavimą“, – sakė ministras.
Vis dėlto, pasak jo, neramina tai, kad šiai atkarpai yra suteiktas kitoks statusas, turintis mažesnį prioritetą.
„Nors Vilniaus jungtis ir yra gavusi finansavimą, bet jos traktavimas yra šiek tiek kitoks nei viso projekto ir mes kalbamės su Komisija (Europos Komisija – BNS), kad tas traktavimas būtų lygiai toks pats (...). Be abejo, tada garantijos žymiai didesnės, nors turime garantijas, kad pinigai Vilniaus jungčiai bus““, – sakė R. Masiulis.
Šiuo metu yra „Rail Baltica“ aukso amžius. Visos šalys politiškai pritaria ir stumia projektą į priekį.
Pasak „Lietuvos geležinkelių“ vadovo, šiuo metu paskelbtas atkarpos specialiojo plano rengimo konkursas, jos statybą planuojama pabaigti iki 2025 metų.
Vadina „Rail Baltica“ aukso amžiumi
Bendros trijų Baltijos šalių įmonės „RB Rail“ valdybos narys Ignas Degutis sako, kad šiuo metu „Rail Baltica“ išgyvena aukso amžių, nes turi visų šalių palaikymą.
„Šiuo metu yra „Rail Baltica“ aukso amžius. Visos šalys politiškai pritaria ir stumia projektą į priekį. Labai padėjo Suomijos prisijungimas prie „Rail Baltica“ projekto, nes šalys suprato, kad projektas tikrai bus įgyvendintas“, – sakė jis.
„Nauja Estijos Vyriausybė taip pat patvirtino projektą kaip prioritetinį, Latvijos Vyriausybė labai smarkiai remia šį projektą, Lenkijos pusėje taip pat turime gerą palaikymą, Lietuvoje – tiesiog nuostabu, nes „Lietuvos geležinkeliai“ tikrai įgyvendina projektą laiku ir kokybiškai“, – kalbėjo „RB Rail“ atstovas.
Pabaigus visą „Rail Baltica“ projektą, šia vėže traukiniai važiuos 249 km per valandą greičiu visose trijose Baltijos šalyse. Tikimasi, kad pavyks susitarti, jog toks greitis būtų išlaikytas ir iki Elko Lenkijoje.
Pasak I. Degučio, šiuo metu su Lenkijos atstovais aptarti darbų susitinkama kartą per mėnesį.
„Kalbame apie Lietuvos-Lenkijos sienos susikirtimo tašką, detaliai analizuojame techninius parametrus, kad traukinys be sustojimo važiuotų nuo Kauno iki pat Varšuvos“, – sakė jis.
Viso projekto vertė turėtų siekti 5,8 mlrd. eurų. Šiuo metu pradedamas „Rail Baltica“ projektavimas. Per dvejus metus truksiantį procesą, kurio metu bus projektuojamas kiekvienas sprendinys, jo kaštai, pasak I. Degučio, bus dar kartą perskaičiuojami.
Planuojama, kad projekto ekonominė grąža Baltijos šalims sieks 16-18 mlrd. eurų.
Vietoj pervažų įrengs tunelius
Dėl pradedamų darbų nuo gegužės 22 dienos iki rudens šioje atkarpoje bus uždarytas traukinių eismas.
„Artėjant vasarai dalinai nutrauksime eismą ir kol kas traukiniai vyks tik iki Palemono“, – sakė M. Bartuška.
Visoje 9 kilometrų ilgio atkarpoje nuo Kauno iki Palemono laikinai uždarius traukinių eismą, bus rekonstruojamas unikalus XIX amžiuje pastatytas Kauno geležinkelio tunelis, jame bus įrengtas sugretintas europinės ir plačiosios vėžės geležinkelis.
Taip pat bus naikinama probleminė Amalių pervaža, o vietoj jos statomas didžiausias „Rail Baltica“ projekto statinys – keturių arkų požeminis tunelis automobiliams, pėstiesiems ir dviratininkams.
Panaikinus Amalių pervažą Ateities plente, jos prieigose bus įrengti du požeminiai geležinkelio kirtimo taškai – pagrindinis jų bus už pusės kilometro nuo Amalių pervažos, Kauno marių kryptimi.
Kol vyks statybos darbai, bus apribojimų, tačiau planuojama, jog eismas per pervažas bus uždarytas, kol pradės veikti tuneliai.
„Kai paruošime pilnai tunelius, esamos sankryžos bus uždarytos“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.
Pernai rudenį pradėtų parengiamųjų darbų metu buvo nukastas gruntas, išardytas geležinkelio kelias ir iešmai, pakloti drenažo tinklai, paruošta žemės sankasa, pakloti elektros, signalizacijos, ryšių kabeliai.
Rekonstruojant kelią nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemono intermodalinio terminalo bus rekonstruojama 3,6 km ilgio plačioji (1520 mm) vėžė, o šalia tiesiama nauja 9 km ilgio siauroji (1435 mm) vėžė, įrengiama kita infrastruktūra.
Projektą įgyvendina „Hidrostatyba“ su partneriais ir „Autokausta“. Jungtinės veiklos partneriai darbus turi baigs 2020-aisiais.
Be to, „Lietuvos geležinkeliai“ už savo lėšas – 14,6 mln. eurų – iškels visus inžinerinius miesto tinklus, kertančius geležinkelį, ir pakeis juos naujais. Bendrovė savo lėšomis atnaujins vandentiekio, šilumos, elektros, komunikacijų, gatvių apšvietimo ir troleibusų tinklus.
Kauno geležinkelio mazgą sudaro trys atkarpos: Jiesia-Rokai, kurios rangos darbai baigti 2018 metų spalį; Rokai-Palemonas – darbai startuos 2019 metų pabaigoje ir Palemonas-Kaunas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
V. Matijošaitis: užtruko, bet duotas žodis – ištesėtas24
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis džiaugiasi, kad „Vičiūnų grupės“ pasitraukimo iš Rusijos rinkos istorijoje pagaliau padėtas taškas. Kelis pastaruosius metus kritikos dėl įmonės veikimo Kaliningrade susilauk...
-
Laisvės alėjoje kepa ir šakočius, ir sūrius2
Laisvės alėjoje karaliauja ūkininkai, tautodailininkai ir amatininkai. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ dalyvių stalai lūžta nuo mėsos, pieno, duonos, tekstilės, molio, juvelyrinių ir kitokių gaminių, dirbinių. ...
-
Sužydėjusios Kauno puošmenos džiugins iki pat rudens
Ilgus metus puoselėjami ir plečiami gėlynai vėl traukia kauniečių žvilgsnius. Ryškiausiomis spalvomis nusidažė Laisvės alėja, aikštės bei miegamųjų rajonų erdvės. Šiemet visame mieste apsodinta apie 70 atskirų augalų klom...
-
Nacionalinis kultūros forumas mėgins sujungti, kas sunkiai sujungiama, – kultūrą ir verslumą
Nacionalinis kultūros forumas, šiais metais vykstantis devintąjį kartą, kraustosi į Kauną. Vytauto Didžiojo universitete šalies kultūros lauko dalyviai imsis nagrinėti dvi itin svarbias – kultūros regionuose ir verslumo – te...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle6
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Liūčių tvindomame Dubajuje esantis lietuvis: nustėrau pamatęs apsemtą aštuntą viešbučio aukštą32
„Dvi dienos, atrodytų, iškrito iš gyvenimo“, – atviravo darbo reikalais į audrų ir liūčių pastaruoju metu talžomą Dubajų atvykęs kaunietis Donatas. Vyras neslėpė – miestas nepasiruošęs tokioms nelaimėm...
-
Kraipo galvas dėl „Megos“ ryklių: kaip visi galėjo nugaišti per vieną mėnesį?21
Kaunas neteko ryklių – tokią žinią pranešė prekybos centras, kurio akvariume trys rykliai gyveno bene du dešimtmečius. Akvariumo prižiūrėtojai sako, kad rykliai tiesiog paseno, tačiau lankytojai, atvažiavę ryklių pasiži...
-
Landynė daugiabutyje: ar gali būti blogiau?66
Vieno Šilainių daugiabučio gyventojai pavargo: landyne virtusiame bute – narkomanų slėptuvė, nuolatinės girtuoklystės, muštynės, sklindantis dvokas. Problema – ne nauja, bet sunkiai sprendžiama. ...
-
Mugė Laisvės alėjoje – dar gausesnė35
Trim dienom nuo penktadienio į Kauną susirinks ūkininkai, tautodailininkai, amatininkai ir susiveš įdomiausio, skaniausio, gražiausio, ką turi. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ žada įspūdžių, reginių, unikalių dirbinių, gaminių i...
-
Į vasarą – naujais laiptais: iki remonto pabaigos liko nedaug14
Pernai rudenį prasidėjęs Aušros laiptų remontas įpusėjo. Nors Žaliakalnio gyventojai ir turistai vis dar kabarojasi laikinai įrengtais mediniais laiptais, vasarą remontas bus baigtas. ...