- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Kaune automobilių spūstys tapo neišvengiamos?
-
Kaune automobilių spūstys tapo neišvengiamos?
-
Kaune automobilių spūstys tapo neišvengiamos?
-
Kaune automobilių spūstys tapo neišvengiamos?
-
Kaune automobilių spūstys tapo neišvengiamos?
-
Kaune automobilių spūstys tapo neišvengiamos?
-
Kaune automobilių spūstys tapo neišvengiamos?
-
Kaune automobilių spūstys tapo neišvengiamos?
-
Kaune automobilių spūstys tapo neišvengiamos?
-
Kaune automobilių spūstys tapo neišvengiamos?
-
Kaune automobilių spūstys tapo neišvengiamos?
-
Kaune automobilių spūstys tapo neišvengiamos?
-
Kaune automobilių spūstys tapo neišvengiamos?
-
Kaune automobilių spūstys tapo neišvengiamos?
-
Kaune automobilių spūstys tapo neišvengiamos?
-
Kaune automobilių spūstys tapo neišvengiamos?
-
Kaune automobilių spūstys tapo neišvengiamos?
-
Kaune automobilių spūstys tapo neišvengiamos?
-
Kaune automobilių spūstys tapo neišvengiamos?
-
Kaune automobilių spūstys tapo neišvengiamos?
-
Kaune automobilių spūstys tapo neišvengiamos?
-
Kaune automobilių spūstys tapo neišvengiamos?
-
Kaune automobilių spūstys tapo neišvengiamos?
Vairuotojai Kauno miesto gatvėse nuolat stringa spūstyse. Piko metu užsikemša ne tik pagrindinės miesto arterijos, bet ir mažesnės gatvelės, įkalinančios kauniečius ilgai laukti.
Nepravažiuojamos gatvės
Rudenį į Kauno gatves sugrįžta studentai, tad automobilių srautas gerokai išauga. Tačiau panašu, kad net ir studentų nereikėjo, o miesto gatvėse žymiai padaugėjo transporto priemonių. Kauniečiai pastebi, kad spūstys tampa kasdienybe.
Vienas kalbintas vairuotojas atkreipė dėmesį, kad aplink Senamiestį esančiose gatvėse nuolat būna gausu automobilių, o piko metu iš viso vos galima pajudėti. Pasak jo, nesibaigiančios spūstys būna Šv.Gertrūdos ir Šauklių gatvių sankryžoje. Čia, ypač piko metu, geriau nė nosies nekišti.
Norint piko metu išvažiuoti iš centro, prireiks kantrybės. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)
"Ne kartą specialiai ilgiau darbe pasėdžiu, kad nereikėtų tose spūstyse stovėti", – sakė vairuotojas.
Kiti kauniečiai tikina, kad eismą ypač stabdo gatvių remontas. Kalbinti pašnekovai nurodė, kad kartais ne visai racionaliai organizuojami darbai, todėl vairuotojai priversti be reikalo deginti degalus.
"Gerai, kad tvarko, bet norėtųsi, kad būtų viskas organizuota. Dabar ir Kęstučio gatve važiuoti sudėtinga, ir ties savivaldybe užsikemša. Kartais reikia 30–40 min., kad iš centro galėtum išvažiuoti", – pažymėjo kaunietis Jonas.
Dar kiti stebisi, kad spūsčių niekaip nesumažėja ties prekybos centru "Mega". Atrodo, kad dar ilgai čia piko valandomis teks skaičiuoti bergždžiai praleistą laiką.
"Juk jau išplatino kelią. Man atrodo, kad keliose juostose ir važiuoti leidžia greičiau, bet vis tiek kartais eilės iki Muravos būna. Kažkas neveikia. Neaišku, ar tikrai padės, kai bus nauji tiltai pastatyti", – savo nuomonę išsakė kalbintas Gytis.
Kauniečiai tikina, kad eismo problemų yra ir miegamuosiuose rajonuose. Štai Pramonės prospekte piko metu automobiliai vos juda. Intensyvus eismas dažnai vairuotojus pristabdo ir Petrašiūnuose, ties Kauno hidroelektrine. Kai kurie vairuotojai keiksnoja ir dabartinę šviesoforų sistemą, nes, pasak jų, kai kur galima būtų sugrąžinti žalias rodykles ir taip pagerinti sankryžos pralaidumą. Yra ir tokių vietų, kur šviesoforų eilė nesudaro žalios bangos ir prie kiekvieno jų reikia sustoti.
Eismo situacija
Savivaldybės atstovai sutinka, kad kai kuriose Kauno vietose spūstys kelia rūpesčių. Tačiau specialistai kaltę daugiausia verčia remonto darbams. Tiesa, eismo ekspertai pažymi, kad prie spūsčių prisideda nuolat augantis automobilių skaičius.
"Spūsčių priežastys kaip ir kiekviename didmiestyje: remontai ir padidėję eismo srautai. Šiuo metu spūstys dėl remonto darbų formuojasi A.Baranausko gatvėje, ties Taikos prospektu, dėl kitų priežasčių pastebimas lėtesnis eismas Ateities plente, ties Petrašiūnų žiedu", – kur mato didžiausias problemas komentavo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
"Kauno diena" pasiteiravo, kaip specialistas vertina aplink Senamiestį išsidėsčiusių gatvių eismą, kodėl čia vairuotojai nuolat stringa.
"Kalbant apie Senamiestį, verta būtų gatves išskirti į nedidelio eismo ir tranzitinio eismo arterinių gatvių zonas. Pirmo tipo zonose eismas nėra ir neturėtų būti skatinamas. Kaip tik reikėtų eismą organizuoti tik gyventojams ir aptarnaujančiajam transportui.
Tranzitinio eismo gatvėse, tokiose kaip Šauklių, Birštono gatvės, eismas yra ypatingai intensyvus piko valandomis. Šios probleminės vietos yra nuolatos stebimos ir koreguojamos eismo valdymo priemonės. Kiekvienais metais rugsėjo mėnuo pasižymi didesniais eismo kamščiais, tačiau spalio ir lapkričio mėnesiais eismas stabilizuojasi", – teigė M.Matusevičius.
Korių bus daugiau
Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas tikino, kad, atlikus įvairius stebėjimus, sprendžiamos priemonės, galinčios pagerinti sankryžų pralaidumą, reguliuoti automobilių srautus. Specialistas įvardijo, kad sprendimas sankryžose nubraižyti vadinamuosius korius tikrai pasiteisino.
Kartais reikia 30–40 min., kad galėtum išvažiuoti iš centro.
"Vadinamieji koriai padeda išvengti dažno Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidinėjimo. Vairuotojai pamiršta KET reikalavimą neblokuoti sankryžų, o geltonas papildomas ženklinimas tai primena, todėl būna neblogas rezultatas reguliuojant eismo srautus. Artimiausiu metu vadinamieji koriai atsiras dar keliose sudėtingesnėse vietose", – sakė M.Matusevičius, tačiau kol kas nepatikslino, kuriose vietose atsiras toks žymėjimas.
Kol kas specialistas teigė, kad stengiamasi bendradarbiauti su miesto gatves tvarkančiais rangovais, teikti jiems pasiūlymus, kaip organizuoti darbus tam, kad būtų galima užtikrinti kuo sklandesnį eismą. "Atsižvelgiant į susidariusius srautus remonto darbų metu, papildomai keičiamos šviesoforinių sankryžų fazės, specialiomis programomis modeliuojami galimi sprendiniai, kurie leistų padidinti eismo laidumą", – pridūrė specialistas.
Jis įvardijo ir vietas, kuriose esą pavyko sumažinti spūstis.
"Stebint rugsėjo mėnesio srautus, pastebėtas kamščių formavimasis rytinio piko metu Užnemunės gatvėje ties H. ir O.Minkovskių gatvės sankryža. Minėtoje vietoje atlikta šviesoforinio įrenginio fazių laikų korekcija, ir tai pasiteisino. A.Juozapavičiaus prospekte, ties Geležinkelio gatve, rytinio piko metu uždrausti kairieji posūkiai", – keletą pasiteisinusių sprendimų įvardijo M.Matusevičius.
Kai kur eismą stabdo sustatyta kelininkų technika. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)
Pareigūnų pastebėjimai
Miesto gatvėse nuolat patruliuojantys policijos pareigūnai taip pat mato problemines vietas ir stengiasi apie jas pranešti eismo specialistams. Pasak pareigūnų, kai kurios dabar miesto sankryžose naudojamos priemonės nėra tokios efektyvios, kaip buvo tikėtasi jas įrengiant.
"Vadinamųjų korių žymėjimas kelio važiuojamojoje dalyje yra efektyvus, bet tik tuomet, kai jis yra ryškus ir aiškiai matomas. Išblukęs ir nuvažinėtas korys vairuotojų nepastebimas", – pastabą išsakė Kelių policijos atstovai.
Dienraščiui atsiųstame komentare nurodoma, kad Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos Tarnybos organizavimo pareigūnai atkreipia dėmesį, kad vienu metu ne vienoje vietoje vyksta kelių rekonstrukcija, todėl tai sudaro galimybes spūstims formuotis ne viename kelio ruože.
"Jau tampa įprasta, kad kelyje A1, ties PLC "Mega", kelio atkarpoje, kurioje leistinas važiavimo greitis yra 110 km/val., automobiliai juda vos 20 km/val. greičiu. Pastebima, kad tokia situacija susiklosto ne tik dėl kelyje vykdomų darbų (naujo viaduko statybų), bet ir dėl vairuotojų nederamos eismo kultūros, KET nesilaikymo. Važiuojant šioje atkarpoje esančia pirma eismo juosta (Vilniaus kryptimi), kuria eismas leidžiamas tik į dešinę, į Panerių gatvę, vairuotojai nesilaiko horizontaliojo ženklinimo ir privažiavę viaduką kerta plačią ištisinę liniją, rikiuojasi važiuoti per viaduką. Dėl tokio vairuotojų elgesio formuojasi spūstys.
Ši situacija stebima ir artimiausiu metu bus siūloma Lietuvos automobilių kelių direkcijai pritarti įrengti papildomus kelio ženklus, informuojančius apie eismo juostų skaičių ir kryptis jomis bei atriboti minėtą eismo juostą inžinerinėmis eismo reguliavimo priemonėmis (įspėjamaisiais guminiais stulpeliais), kad būtų išvengta rikiavimosi neleistinoje vietoje atvejų", – apie spūstis magistraliniame kelyje komentavo pareigūnai.
Policija atkreipė dėmesį, jog žymiai pagerėjo transporto priemonių srauto pralaidumas Europos prospekto ir Veiverių gatvių sankryžoje po to, kai Europos prospekte buvo įrengtos papildomos eismo juostos, skirtos važiuoti į kairę.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Archyvas: nuo istorinės statistikos iki tautos nuomonių
Atvirame Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyve (LiDA) saugomi įvairūs šių sričių duomenys, o interneto puslapyje galima rasti apklausų duomenų, statistikos, žiniasklaidos turinio analizių, parlamento debatų, partijų ...
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?31
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste3
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms11
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų70
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose32
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa37
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...
-
Karjerų kasimas Pakarklės miške: bendruomenė žada kovoti toliau6
Ne vienerius metus trukusi bendruomenės kova su valdžios institucijomis dėl Pakarklės miško išsaugojimo, kad ten nebūtų kasami žvyro karjerai, baigėsi. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) pripažino, kad miške kasinėti nieko negalim...
-
Senoji Kauno ledo arena taps daugiafunkciu sporto centru15
Beveik pusę amžiaus skaičiuojanti, ne vienam aukšto lygio sportininkui pagrindus paklojusi Kauno ledo arena ruošiasi transformacijai. Iki šiol čia plušėję čiuožėjai ir kitų žiemos sporto šakų atstovai dar š...