- Arūnas Dambrauskas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Įtampa: sumaištis kilo Jovarų gatvėje veikiančiame Kauno teritorinės muitinės poste.
-
Drama Kauno muitinėje: įtampą kursto remontas
-
Drama Kauno muitinėje: įtampą kursto remontas
-
Drama Kauno muitinėje: įtampą kursto remontas
-
Drama Kauno muitinėje: įtampą kursto remontas
-
Drama Kauno muitinėje: įtampą kursto remontas
Viename iš Kauno teritorinės muitinės postų – desperatiškos nuotaikos. Muitinių paslaugas teikiančių įmonių vadovai prakalbo apie krizę. Priežastis – krovinių patikrinimo aikštelės remontas.
Svarbi vieta
Kauno teritorinė muitinė įvairiose miesto vietose turi šešis postus, kuriuose deklaruojami ir tikrinami kroviniai.
Sumaištis kilo Jovarų gatvėje veikiančiame poste, kuris laikomas vienu svarbiausiu, nes yra beveik šalia magistralės „Via Baltica“.
Šiame poste veikia apie 40 bendrovių, teikiančių įvairias muitinių paslaugas. Į „Kauno dieną“ kreipėsi bendrovių vadovai, kurie tvirtino, kad kelis dešimtmečius veikiančiam postui gresia žlugimas. Priežastis gana banali – muitinio patikrinimo aikštelės asfaltavimas.
Padariniai: rangovo suplanuotas teritorijos atnaujinimas sujaukė įprastinę darbotvarkę. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)
„Numatytas asfaltavimas suplanuotas taip, kad kuo labiau pakenktų įprastam čia veikiančių bendrovių darbui. Nenoriu manyti, kad taip daroma specialiai, tai greičiau atsainumas ir neatsakingas požiūris“, – svarstė vienos iš bendrovių vadovas.
Muitinė juk yra valstybinė įstaiga, tad priimdama sprendimus turėtų jausti atsakomybę dėl piliečių. Remontuojamoje teritorijoje veikiančios įmonės tvarkingai moka mokesčius, niekam ant sprando nesėdi.
Netikėtas pranešimas
Sumaištis Jovarų gatvėje kilo balandžio 19 d., kai bendrovės gavo pranešimus, kad dėl aikštelės atnaujinimo darbų krovinių patikrinimo postas nedirbs nuo gegužės 2 iki birželio 5 d. Anot „Kauno dienos“ pašnekovų, pranešimas nukrito kaip iš dangaus.
„Mūsų nekviečia į jokius susirinkimus, neinformuoja apie planuojamus pokyčius. Gavome tik pranešimą, be argumentacijos. Pasijutome kaip tuščia vieta. Visiškai neatsižvelgta į mūsų interesus. Muitinė juk yra valstybinė įstaiga, tad priimdama sprendimus turėtų jausti atsakomybę dėl piliečių. Remontuojamoje teritorijoje veikiančios įmonės tvarkingai moka mokesčius, niekam ant sprando nesėdi“, – kalbėjo bendrovės „Vingama“ vadovė Edita Vingevičienė.
Akibrokštas: E. Vingevičienės tvirtinimu, muitinės paslaugas teikiančių bendrovių atstovai pasijuto lyg tuščia vieta. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)
Muitinės tarpininkavimo paslaugas teikiantys verslininkai savo veiklai reikalingas patalpas nuomojasi iš bendrovės „Resko“.
Šios įmonės vadovo Rimanto Silkės pastebėjimu, sprendimas daugiau nei mėnesiui nutraukti posto darbą yra nerūpestingumo rezultatas.
„Manau, galima aikštelę remontuoti dalimis. Panašiai darbai vykdomi kitose judriose vietose, net magistralėse. Tereikia paprasto techninio sprendimo. Tačiau atrodo, kad viskas suplanuota atmestinai – kam sukti galvą: visus išvarome ir asfaltuojame“, – sakė R. Silkė.
Praras klientus
„Resko“ vadovo nuomone, remonto laikotarpiu Jovarų gatvėje esančiam postui galima būtų nustatyti avarinio darbo režimą – tokia praktika muitinėse yra naudojama.
„Muitinės paslaugas teikiančioms bendrovėms krovinių automobilius siūloma siųsti į Palemone veikiantį postą, kuris yra daugiau nei už 20 km. Tai nėra taip paprasta, čia mūsų biurai, darbo vietos. Į sandėlių teritoriją per mėnesį atvažiuoja apie 1 tūkst. automobilių. Posto apkrova yra didelė, todėl siųsti automobilius kažkur kitur bus sudėtinga“, – dalijosi abejonėmis R. Silkė.
Rutina: posto teritorijoje buvo nusistovėjusi įprasta tvarka. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)
E. Vingevičienė pabrėžė, kad remonto metu Jovarų gatvėje veikiančios muitinių tarpininkavimo bendrovės gali prarasti visus klientus.
„Per mėnesį gali būti iššvaistytas kelių dešimtmečių įdirbis, nes tiesiog neturėsime fizinių galimybių aptarnauti vežėjų. Jei nespėsime sutvarkyti dokumentų, bus prastova, tai kainuoja, klientas irgi bus nepatenkintas, išeis ir išėjęs jau tikrai nebepareis. Kažkam tiesiog atiduosime savo verslą, – tvirtino E. Vingevičienė.
Pasigenda geranoriškumo
Pasak „Kauno dienos“ pašnekovų, muitinės vadovų požiūris yra nesuprantamas, nekolegiškas.
„Kauno teritorinės muitinės dabartinis vadovas Vilius Raginis pats yra dirbęs šiame poste, tad puikiai žino mūsų darbo specifiką. Nejaugi nebuvo galima su asfaltavimo darbus atliekančiais rangovais susitarti, kad darbai būtų organizuojami išradingiau“, – sakė E. Vingevičienė.
Anot 25 metus teritorijoje dirbančios bendrovės „Hereditas“ vadovo Sigito Šimanausko, sprendimas dėl posto veiklos sustabdymo yra neatsakingas.
Esame prie pagrindinės arterijos su Lenkija, Ukraina. Tarp mano klientų yra Giraitės ginkluotės gamykla, tai yra strateginiai kroviniai. Ką dabar daryti, nežinau.
„Kai sustabdytas eksportas ir importas su Rusija, veiklos labai sumažėjo. Gal ir gerai, išgyvensime, bet dabar atsiskleidęs muitinės požiūris, manau, yra nevalstybinis. Tereikia geranoriškumo. Mums siūlo siųsti automobilius į Palemoną. Susiskambinome, vietų nėra. Esame prie pagrindinės arterijos su Lenkija, Ukraina. Tarp mano klientų yra Giraitės ginkluotės gamykla, tai yra strateginiai kroviniai. Ką dabar daryti, nežinau. Bijau, teks užsidaryti, atleisti darbuotojus“, – kalbėjo S.Šimanauskas.
„Kauno dienos“ pašnekovai pabrėžė buvę priblokšti pasiūlymo mėnesį dirbti automobiliuose.
Apgailestavimas: bendrovės „Hereditas“ vadovo S. Šimanausko įsitikinimu, situacija atskleidė, kad muitinės požiūris yra nevalstybinis. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)
„Mus prilygino mobiliai muitinės grupei, kuri automobiliuose turi visą specializuotą įrangą. Tai visiškas nesiskaitymas. Mes kaip tuščia vieta. Nebežinome, kur kreiptis“, – sakė E. Vingevičienė.
Vadovas bandė teisintis
Kauno teritorinės muitinės direktoriaus V. Raginio teigimu, pateikti prekių aikštelėje nebus įmanoma, nes rangovai nuo gegužės 3 d. pradeda atnaujinti aikštelę – senoji danga bus nuskusta ir išlieta nauja danga.
– Aikštelę muitinė nuomoja iš akcinės bendrovės Turto bankas, kuris dabar vykdo Kauno teritorinės muitinės pastato ir aikštelės remontą. Remontas prasidėjo praėjusių metų birželį. Gavome Turto banko rangovų raštą, kad jie gegužę suplanavo asfaltuoti aikštelę. Šita aikštelė yra muitinio patikrinimo vieta. Reikia suprasti – kai aikštelė remontuojama, toje vietoje eismas neįmanomas, tad patikrinimai čia negalės vykti.
Atkreipiu dėmesį, kad čia ne muitinės sprendimas kažką uždaryti ir kažkam bloga padaryti, verslą žlugdyti. Tiesiog čia nebus galima patikrinti prekių. Atkreipiu dėmesį, kad Kaune yra pakankamai vietų, kuriose prekes bus galima pateikti. Tačiau verslininkai pripratę, kad vairuotojai prieitų prie jų tiesiog kabinetuose. Taip, dabar jiems bus nepatogumų, bet deklaravimo vietų bus ir kitur.“
Visi matė, kad darbai aplinkui vyksta, ir verslininkai žinojo, kad ateis diena X.
– Verslininkai pabrėžė, kad Kauno teritorinės muitinės vadovybė, pasitarusi su rangovais, galbūt galėjo pasiekti, kad asfaltavimo darbai vyktų lanksčiau, nesukeliant šoko tvarkomoje teritorijoje dešimtmečius dirbančioms bendrovėms.
– Ne mes tai sprendžiame, sprendė rangovai, jie pateikė informaciją mums, o mes pateikėme ūkio subjektams, kuriems tai aktualu. Dabar galima dirbti ir nuotoliniu būdu.
– Tam reikia pasirengti, o jie aktualią informaciją gavo tik balandžio tik 19 d.
– Visi matė, kad darbai aplinkui vyksta, ir verslininkai žinojo, kad ateis diena X, o 19 d. informavome todėl, kad raštą iš rangovo gavome 18 d. Ir mes susiduriame su nepatogumais – į garažus negalės įvažiuoti mūsų tarnybinis transportas. Visi esame tos situacijos įkaitai, bet yra taip, kaip yra.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LSMU Kauno ligoninė pradeda statyti Skubios pagalbos ir reanimacijos skyrių26
LSMU Kauno ligoninė gyvena atidarymo ir statybų nuotaikomis. Artimiausiu metu pradės veikti naujas Ortopedijos traumatologijos skyrius. Už jo prasideda naujojo korpuso statybos. Čia įsikurs modernus Skubios pagalbos ir reanimacijos skyrius. ...
-
J. Šmidtienė kviečia užsukti eglišakių: mielai pasidalintume su miestiečiais5
Kas nesulaukiate miškininkų akcijos, kai šie į miestą prieš Kalėdas atveža daugybę eglišakių, suskubkite jau šiandien į Senamiestį. ...
-
Kodėl stringa atliekų perdirbimas?
Europos Komisija (EK) prieš Lietuvą pradėjo pažeidimo nagrinėjimo procedūrą, nes mūsų valstybė nepasiekė Atliekų pagrindų direktyvoje 2020 m. numatyto įsipareigojimo parengti pakartotinai naudoti ir perdirbti 50 proc. popieriaus, metalo, pl...
-
Savivaldybė ir ESO labiau derins veiksmus2
Kauno rajono savivaldybėje apsilankę AB „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) atstovai su meru Valerijumi Makūnu ir kitais komandos nariais aptarė planus dėl naujų elektros linijų tiesimo, senų pašalinimo, elektromobilių įkrovos ...
-
Lietuvos mokslininkai atrado medžiagą, galinčią sukelti revoliuciją medicinoje9
Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkai kartu su medikais atrado būdą, kaip susintetinti augalinę medžiagą, ant kurios sėkmingai užauginami organai, kurie vėliau gali būti transplantuoti žmogui. Ta pati medžiaga gali būti pritaikoma ir ...
-
Prisiminė, kaip Nemunas ties Kaunu užšaldavo dar lapkritį1
Praeityje Lietuvos klimatas buvo kur kas šaltesnis. Kai kuriais metais meteorologinė žiema prasidėdavo dar lapkričio pradžioje, o vandens telkiniai ir net upės užšaldavo lapkričio viduryje. Taip buvo nutikę ne kartą XIX a. pabaigoje. &S...
-
Sinoptikai praneša orus, o gyventojai dalijasi: įspūdingas dangus šį rytą
Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba dalijasi šios dienos orų prognoze. ...
-
Kuri Kauno eglutė gražesnė: šių ar praėjusių metų?36
Nauja puošimo komanda Kaune šiandien paskleidė meduolių kvapą – Vienybės aikštėje įžiebta miesto eglė. Praeitais metais Kalėdos Kaune susitelkė ties lengvumo tema. Tada eglę puošė menininkė Jolanta Šmi...
-
Lietuvoje įžiebta pirmoji Kalėdų eglė: Kaunas pakvipo meduoliais, Kalėdų Senelis leidosi stogu110
Kauno Vienybės aikštėje įžiebta eglė – smaližių širdis tirpdančiomis dekoracijomis papuoštas kalėdinis medis ėmė skaičiuoti iki didžiųjų metų švenčių likusį laiką. ...
-
Restauruoti Prienų ir Kauno rajono miškuose rasti partizanų dokumentai23
Po metus trukusių darbų restauruota dalis Lietuvos partizanų Tauro apygardos Geležinio Vilko ir Žalgirio rinktinių dokumentų. Dalies dokumentų, daugiau kaip 70 metų išbuvusių po žeme, nepavyko atkurti. ...