- Jurgita Šakienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Laivyba Nemune: dešimtys milijonų išmesta į balą
-
Tuščia: Marvelės krovininė prieplauka, į kurią investuoti milijonai, tebestovi nenaudojama.
-
Štilis: šiemet sąlygos laivybai Nemune buvo tinkamos vos du mėnesius.
-
Laivyba Nemune: dešimtys milijonų išmesta į balą
-
Nepaisant kritikos dėl visiško neveiklumo, VVKD generalinis direktorius Antanas Ivanauskas nepraranda optimizmo.
"Rinkos dalyviai turi gauti aiškų signalą ir atitinkamas garantijas, kad visą navigacijos laikotarpį nuo Kauno Marvelės krovininės prieplaukos iki Jurbarko Nemuno upės laivakelyje bus ne mažesnis kaip 1,2 m gylis, o nuo Jurbarko iki Klaipėdos – 1,5 m. Tam, kad pasiektume norimą rezultatą, reikia stiprinti techninę bazę, didinti valstybinės reikšmės vidaus vandens kelių finansavimą, tikslinti teisinį reguliavimą", – planuoti nepavargsta A.Ivanauskas.
Direkcijos vadovas pabrėžė, kad šių metų navigacijos laikotarpiu keleivinė ir pramoginė laivyba visuose 424,7 km eksploatuojamuose valstybinės reikšmės keliuose vyko be trikdžių.
"Kaip jau esu minėjęs, jei bus įgyvendintos strateginiuose planuose numatytos finansinės ir praktinės priemonės – laivyba Nemuno upe turėtų suaktyvėti per ateinančius dvejus metus", – įsitikinęs A.Ivanauskas.
"Tačiau ne viskas nuo mūsų ir nuo Susisiekimo ministerijos priklauso", – atkreipė dėmesį vadovas.
Buvęs viceministras: pasiūlymų galime prigalvoti
Prieš baigdamas kadenciją, susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas VVKD neveiklumo neįžvelgė. Jo manymu, nesėkmių virtinę lėmė atsainus verslininkų požiūris ir valstybės ribotos finansinės galimybės.
– Kokia laivybos Nemune situacija?
– Apie gylį geriausiai galėtų atsakyti Vidaus vandens kelių direkcija. Gylio užtikrinimas yra viena iš pagrindinių jos funkcijų. Reikėtų konstatuoti tai, kad šiandien, kai prieš kelerius metus direkcijai buvo sumažintas finansavimas, tų lėšų nepakanka, jog direkcija galėtų tinkamai vykdyti savo funkcijas. Galų gale pasenusi yra jos naudojama technika – kranai ir kt. Įmonė, esant dabartiniam finansavimui ir turimai technikai, galbūt yra nepajėgi užtikrinti reikiamo upės gylio.
Pagrindinė laivybos Nemune problema yra sąnašos. Norint jas pašalinti, nebūtinai reikia gilinti. Dalis numatytų priemonių jau įgyvendinta. Darbai bus tęsiami.
– Verslininkai dėl negalimo gylio užtikrinimo bijo investuoti į prieplauką, dalyvauti prieplaukos koncesijos konkurse.
– Šių metų šalies biudžete didesnio finansavimo direkcijai nenumatyta. Sudėtinga būtų iš ko nors atimti lėšas, jas perskirstyti. Yra paruošta medžiaga, šią situaciją svarstys komisija. Ieškojome, kaip palengvinti koncesijos sąlygas. Aišku, primokėti verslininkams, kad šie vystytų Marvelės prieplauką ir laivybą Nemunu, niekas nesiruošia, bet įsipareigojimų sumažinimas yra svarstytinas klausimas. Specialioje Vyriausybės komisijoje bus svarstoma galimybė atkurti lėšų, kiek direkcijai buvo skiriama iki 2008 m., dydį.
– Koncesijos sąlygos gali būti kuo geriausios, bet kol valstybė negalės užtikrinti reikiamo Nemuno gylio, verslininkų tai nesudomins.
– Komitetas dėl to ir turi apsispręsti: dėl lėšų skyrimo gyliui užtikrinti. Tai būtų visiems naudingas projektas – ne tik krovinių, bet ir keleivių vežėjams. Turime vienintelį tarptautinį vandens kelią, vienintelę galimybę pasiekti Kuršių marias, mūsų kurortus, tad turime tai išnaudoti.
– Įvertinus direkcijai skirtą finansavimą, ar esate patenkinti jos darbu ir pasiektais rezultatais?
– Minimalus gylio Nemune užtikrinimas vykdomas. Minėjau finansines ir technikos problemas. Taip pat turime suprasti, kad E41 vandens kelias yra įtrauktas ir į europinį vandens kelių tinklą, tad gauname ir iš Europos finansavimą.
– Kokius įžvelgiate didžiausius direkcijos veiklos trūkumus? Gal dėl kurio nors projekto galėjo labiau pasistengti?
– Prieš dešimtmetį direkcija pastatė pramogines prieplaukas, pastatyta Marvelės krovininė prieplauka. Vadinasi, vandens kelias turi funkcionuoti. Bus bandomieji reisai: transportuojami konteineriai, pervežama skalda, žvyras. Esant pavasariniam ar rudeniniam vandens lygio Nemune pakilimui, tai atlikti bus įmanoma.
Sutvarkius bunas, farvaterius, juos valant, sąlygos plaukioti būtų tinkamos netgi ilgiau, nei tęsiasi navigacijos sezonas.
Šių metų biudžete direkcijai numatytas panašus finansavimas kaip ir pernai, tiesa, šiek tiek padidintas finansavimas investicijų programoms.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Zapyškyje sužibo Kalėdų eglutė1
Šeštadienį prie Senosios Zapyškio Šv. Jono Krikštytojo bažnyčios sužibo Kalėdų eglutė ...
-
„Kids Go Tech“ akademija ugdo ir mažuosius dronų pilotus2
Kaune, greta istorinio S. Dariaus ir S. Girėno aerodromo, įsikūrusi jau penktus metus skaičiuojanti vaikų neformaliojo ugdymo mokykla plečia savo veiklą. Vaikų techninės kūrybos akademija „Kids Go Tech“, kurios pagrindinis tikslas –...
-
Kviečia jaukiai pasivaikščioti po Kauno senamiestį7
„Kviečiame į jaukius žiemiškus pasivaikščiojimus po Kauno senamiestį!“ – kviečia Kauno miesto savivaldybė. ...
-
Pakaunėje daugėja jūrinių erelių6
Kauno marių regioniniame parke aptiktas jūrinių erelių lizdas yra net 37 m aukštyje. Tai aukščiausiai sukrautas žinomas šių paukščių lizdas šalyje. ...
-
Reorganizuojamos dvi Kauno rajono sporto mokyklos2
Kauno rajono savivaldybės pritarė dviejų įstaigų – Kauno rajono sporto mokyklos ir Kauno rajono dziudo ir jojimo sporto mokyklos – reorganizacijai. Sporto mokyklos bus prijungtos prie Kauno rajono sporto centro. ...
-
Kauno rajono seniūnijoje skambėjo padėkos žodžiai1
Praeitą savaitę ne vienoje Kauno rajono seniūnijoje vyko padėkos vakarai, kuriuose buvo dėkojama aktyviausiems bendruomenės nariams, apžvelgti metai ir nuveikti darbai. ...
-
Pakaunės švietimo įstaigos dalyvaus tarptautiniuose projektuose
Kauno rajono dviejų ugdymo įstaigų – Zapyškio pradinės mokyklos ir Ilgakiemio mokyklos-darželio mokiniai ir mokytojai dalyvaus „Erasmus“ tarptautiniuose projektuose, semsis naujų žinių ir įgūdžių. Mokyklų dalyvavimui proje...
-
Kauno rajono meras brėžė ateities mokyklos gaires2
„Kauno rajonas auga, todėl iššūkių švietimo srityje netruks ir kitąmet. Esame pasiryžę toliau kurti šiuolaikines aplinkas, statyti mokyklas, darželius. Tai svarbu, tačiau dar svarbiau, kad turime savo profesijai pasi&s...
-
Kauno rajone žmonėms su negalia – jautri paslaugų puokštė1
Kauno rajone veikiančios įvairios nevyriausybinės organizacijos (NVO) pasiruošusios žmonėms su negalia padėti atrasti kasdienį džiaugsmą, išmokti naujų dalykų, realizuoti save ir atrasti naujų patirčių. Rajono seniūnijose galima ga...
-
Vairuotojai skundžiasi spūstimis per naujai pastatytą A. Meškinio tiltą14
Pirmadienio rytą į darbus skubantys vairuotojai skundėsi kamščiais per naujai pastatytą A. Meškinio tiltą. ...