Apie vadinamojo Pilies žiedo uždarymą, ir ne tik

Nuo pirmadienio, gegužės 17 d., visai vasarai bus perkirsta svarbi miesto transporto arterija – prasidės vadinamojo Pilies žiedo rekonstrukcija. Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis "Kauno dienos" studijos žiūrovams pasakojo, kokie darbai artimiausiu metu bus atliekami Kaune.

– Papasakokite, kodėl uždaromas Pilies žiedas, kiek bus rekonstruojamas ir kada viskas prasidės bei baigsis?

– Tai iššūkis ne tik miestiečiams, bet ir mūsų rangovams. Mazgas ir apimtis nedidelės, tiek finansine, tiek kiekybine išraiška, bet tai intensyviausia tiek viešojo transporto, tiek automobilių arterija. Problemų susikaupė gana nemažai. Šioje atkarpoje mišri lietaus ir nuotekų kanalizacija, todėl norime atskirti, kad visos nuotekos bėgtų ten, kur joms priklauso. Rekonstruosime vandentiekio linijas, nes gana seni ir susidėvėję vandentiekio ketaus vamzdžiai. Šauklių gatvėje atsirasdavo įgriuva ar formuodavosi kažkokie dariniai. Planuojama sutvarkyti požeminių komunikacijų, vandentiekio, buities ir lietaus nuotekų, ESO dujų ir elektros tinklus.

Taip pat norime pėstiesiems suteikti daugiau vietos. Šv.Gertrūdos ir Gimnazijos gatvių sankryžoje, galima sakyti, nėra šaligatvio, nes jis prisiglaudęs prie pastato, todėl po projekto atsiras šaligatvis. Keisis pati važiuojamoji dalis, bus perreguliuoti šviesoforai, jau dabar įjungiamos kontaktinio tinklo naujos atramos. Vienoje vietoje bus daug veikiančių įmonių. Laikas – ribotas. Skaičiavome atbuline tvarka, norime, kad rugsėjo 1-ąją moksleiviai visu pajėgumu galėtų grįžti į mokyklas. Transporto eismas rugsėjo mėnesį pats intensyviausias. Vasarą eismas mieste šiek tiek prislopta.

– Rugsėjo 1-oji yra data, iki kurios užsibrėžta pabaigti?

– Rugpjūčio 20–25 d., prieš rugsėjo 1-ąją. Uždarius žiedą, bus galimybė sutvarkyti tilto defektus, bus keičiamos tilto deformacinės siūlės, dažomi atitvarai. Pats tiltas neseniai rekonstruotas, todėl jo būklė gera, pasinaudojant situacija, bus imtasi labiau kosmetinių tvarkymų.

– Ar eismas bus visiškai uždarytas, ar pėstieji ir dviratininkai tiltu galės naudotis?

– Taip, kai kuriomis atkarpomis. Jis bus iš dalies ribojamas, kai vyks dažymo darbai, bet informacija bus pateikta iš anksto. "Kauno autobusai" ruošia tam tikrą maršrutą, kad sutiktų tuos žmones ir nuvežtų į centrą. Dviratininkai ir paspirtukininkai kurį laiką galės naudotis, paskui iš anksto informuosime, kada ne.

– Vienas dažniausiai užduodamų klausimų, kodėl nebuvo sulaukta P.Kalpoko gatvės ir Žemaičių tilto rekonstrukcijos pabaigos? Kentės dabar ir Žaliakalnis, dvi įvažos uždarytos. Nepavyko suderinti vienu metu?

– P.Kalpoko gatvės viadukas bus atidarytas birželio pabaigoje, bet situacijos nepagerins. Tiek P.Kalpoko, tiek Zanavykų gatvė ne tokia pralaidi, kad būtų reikšminga. Nuokalnės gatvė, Šiaurės prospektas – tai gatvės, į kurias persikels transportas. P.Kalpoko gatvėje pasinaudojome Automobilių kelių direkcijos programomis, gavome finansavimą ir esame priklausomi nuo jo: kada gauname – tada darome. Situacija tokia, kokia yra.

A.Pakalniškio teigimu, svarbu ne tik, kaip pradėsi, bet ir kaip pabaigsi darbus. (Vilmanto Raupelio nuotr.)

– Viadukas turėtų būti baigtas birželį, o pati gatvė?

– Rugsėjo 1-ąją.

– Senamiestis bus uždarytas, galbūt bus galima važiuoti iš Šv.Gertrūdos gatvės link Birštono gatvės? Nes dabar realiai – tik Muitinės gatve.

– Patekti į Senamiestį galima iš Aleksoto pusės, bus iš dalies ribojamas eismas Šauklių ir Šv.Gertrūdos gatve. Nebus apribota galimybė patekti į Senamiestį, o sudarytos sąlygos atvažiuoti iš dviejų pusių į Senamiestį.

– Lietuvos automobilių kelių direkcija planuoja remontuoti viaduką, kuris eina "Via Baltica" ir, atvažiavus iš Marvelės pusės, galima juo išvažiuoti iš miesto. Gal turite informacijos?

Žiūrime ne tik į automobilius, bet ir stengiamės, kad susisiekimas tiek pėsčiomis, tiek dviračiais ar paspirtukais būtų kuo patogesnis.

– Mes su Automobilių kelių direkcija apie tai kalbame. Jie šiuo metu baigia projektą, bus skelbiamas viešasis konkursas rangovui pasirinkti. Procedūros trunka gana ilgai, todėl manome, kad projektai turėtų nesusidurti. Prašome, kad jie prasidėtų ne anksčiau kaip rugsėjo 1-ąją.

– Ar po rekonstrukcijos, kalbant apie Pilies žiedą, keisis eismo organizavimas?

– Transportininkai svarstė, bet radikalių pakitimų neplanuojama. Tačiau, važiuojant nuo Senamiesčio nebus šviesoforu reguliuojamo posūkio. Viešasis transportas galės sklandžiau važiuoti. Šauklių gatvėje susiaurinsime eismo juostas. Kas yra ėjęs Šauklių gatvės šaligatviu, tikrai žino, kad nejauku ten eiti šalia eismo juostų. Stengiamės surasti pusiausvyrą. Žiūrime ne tik į automobilius, bet ir stengiamės, kad susisiekimas tiek pėsčiomis, tiek dviračiais ar paspirtukais būtų kuo patogesnis.

– Kokie planai dėl pėsčiųjų požeminių perėjų?

– Dėl statomo pėsčiųjų tilto į Nemuno salą projektuotojai siūlo Karaliaus Mindaugo prospekto požeminę perėją prie gaisrinės padaryti patrauklesnę. Projektuotojai pasiūlė įdomų variantą – atidaryti perėjas į upės pusę, tik yra iššūkių dėl užliejamumo. Patvinkus Nemunui, yra 1 proc. tikimybė, kad bus užlieta.

Kitais metais yra ambicijų sutvarkyti tiek Nemuno gatvę, tiek rekonstruoti pėsčiųjų perėją, kad jungtys būtų kuo patogesnės. Tai pirmoji rimtesnė požeminės perėjos rekonstrukcija Jei ji pasiteisins, manome, kad galima bus pritaikyti ir kitoms požeminėms perėjoms.

– Kas laukia Nemuno gatvės?

– Nemuno gatvė – svarbi viešojo transporto juosta. Prieš keletą metų padarėme dviračių juostas. Mūsų netenkina šaligatvių pločiai, todėl parengtas projektas, pagal kurį planuojame atkovoti dalį šaligatvių pėstiesiems, įtvirtinti saugų eismą dviratininkams. Tai dar vienos jungties tvarkybos planas, kad sujungtume salą su Senamiesčiu.

– Daug likę nebaigtų darbų Taikos prospekte. Kada daugmaž Kaunas bus susitvarkęs?

– Tų scenarijų daug. Bus baigta liepą–rugpjūtį. Raudondvario plento šaligatviai dabar pradedami. Taikos prospektą liepą baigsime, Pramonės prospekte šiek tiek darbuojamės. Galbūt ir finansavimas mažesnis, nes pernai metų pandemijos pradžia ir finansų įliejimas kelių sektoriui palengvino situaciją – daug padaryta ir pradėta daryti. Dabar svarbu ne tik pradėti, bet ir pabaigti darbus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

lv

lv portretas
Valstybiniai pinigai ir konkursai darbų logiškai vietomis nepateisinami, bet... kitaip nebus. per daug viskas vienu metu daroma - pradėti darbai nebaigti - pradedami sekantys (o jei vėliau pinigų neskirs). Keista tik kad kitoj Nėries pusėj nejuda sankryžos rekonstrukcija - pabaigs čia tada kitą pusę tilto vėl uždarys vasarai...

TINKAMAI NEPASIRUOSTA.

TINKAMAI NEPASIRUOSTA. portretas
BLOGIAUSIA YRA TAI,KAD NEBEAISKU KUR ,KAS IR KADA VAZIUOS .NEPASIRUOSTA APIE MIESTO GYVENTOJU INFORMAVIMA KUR KOKS TRANSPORTAS SUSTOJA KELEIVIU PRIEMIMUI. NERA KAI KUR IR TVARKARASCIU KOKIU KELIU VAZIUOS TRANSPORTAS.ZMONES PASIMETE VIENAS KITA KLAUSINEJA KOKIU MARSRUTU VAZIUOS TRANSPORTAS.TRANSPORTO IMONE VISISKAI NETSAKINGAI PAZIUREJO I SI GYVENTOJAMS SVARBU DALYKA- DARBAR VIENAS KITA KLAUSINEJA-KOKIU MARSRUTU,KOKS TRANSPORTAS VAZIUOS. KUR KOKS AUTOBUSO SUSTOJIMAS GALUTINIS- KUR JIS STOVES ATVYKES I GALINE STOTELE.DABAR KIEKVIENAS STOVI PAGAL SAVO SUPRATIMA.nERA JOKIU STAMBIU REKLAMU AUTOBUSO GALINIAME SUSTOJIME-ZMONES BLASKOSI VIENAS KITA KLAUSINEJA,PYKSTASI,AISKINASI TARPUSAVYJE /GALUTINIS SUSTOJIMAS/

Kauno merui

Kauno merui portretas
Tvarkė Nemuno gatvę, o dabar sisiprotejo, kad šaligatviai per siauri. Trūksta žodžių, vėl ardys gatvę vėl remontas, ar čia miesto šeimininko mąstymas?
VISI KOMENTARAI 19

Galerijos

Daugiau straipsnių