- Parengė Gabrielė Pūkienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo pirmadienio, gegužės 17 d., visai vasarai bus perkirsta svarbi miesto transporto arterija – prasidės vadinamojo Pilies žiedo rekonstrukcija. Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis "Kauno dienos" studijos žiūrovams pasakojo, kokie darbai artimiausiu metu bus atliekami Kaune.
– Papasakokite, kodėl uždaromas Pilies žiedas, kiek bus rekonstruojamas ir kada viskas prasidės bei baigsis?
– Tai iššūkis ne tik miestiečiams, bet ir mūsų rangovams. Mazgas ir apimtis nedidelės, tiek finansine, tiek kiekybine išraiška, bet tai intensyviausia tiek viešojo transporto, tiek automobilių arterija. Problemų susikaupė gana nemažai. Šioje atkarpoje mišri lietaus ir nuotekų kanalizacija, todėl norime atskirti, kad visos nuotekos bėgtų ten, kur joms priklauso. Rekonstruosime vandentiekio linijas, nes gana seni ir susidėvėję vandentiekio ketaus vamzdžiai. Šauklių gatvėje atsirasdavo įgriuva ar formuodavosi kažkokie dariniai. Planuojama sutvarkyti požeminių komunikacijų, vandentiekio, buities ir lietaus nuotekų, ESO dujų ir elektros tinklus.
Taip pat norime pėstiesiems suteikti daugiau vietos. Šv.Gertrūdos ir Gimnazijos gatvių sankryžoje, galima sakyti, nėra šaligatvio, nes jis prisiglaudęs prie pastato, todėl po projekto atsiras šaligatvis. Keisis pati važiuojamoji dalis, bus perreguliuoti šviesoforai, jau dabar įjungiamos kontaktinio tinklo naujos atramos. Vienoje vietoje bus daug veikiančių įmonių. Laikas – ribotas. Skaičiavome atbuline tvarka, norime, kad rugsėjo 1-ąją moksleiviai visu pajėgumu galėtų grįžti į mokyklas. Transporto eismas rugsėjo mėnesį pats intensyviausias. Vasarą eismas mieste šiek tiek prislopta.
– Rugsėjo 1-oji yra data, iki kurios užsibrėžta pabaigti?
– Rugpjūčio 20–25 d., prieš rugsėjo 1-ąją. Uždarius žiedą, bus galimybė sutvarkyti tilto defektus, bus keičiamos tilto deformacinės siūlės, dažomi atitvarai. Pats tiltas neseniai rekonstruotas, todėl jo būklė gera, pasinaudojant situacija, bus imtasi labiau kosmetinių tvarkymų.
– Ar eismas bus visiškai uždarytas, ar pėstieji ir dviratininkai tiltu galės naudotis?
– Taip, kai kuriomis atkarpomis. Jis bus iš dalies ribojamas, kai vyks dažymo darbai, bet informacija bus pateikta iš anksto. "Kauno autobusai" ruošia tam tikrą maršrutą, kad sutiktų tuos žmones ir nuvežtų į centrą. Dviratininkai ir paspirtukininkai kurį laiką galės naudotis, paskui iš anksto informuosime, kada ne.
– Vienas dažniausiai užduodamų klausimų, kodėl nebuvo sulaukta P.Kalpoko gatvės ir Žemaičių tilto rekonstrukcijos pabaigos? Kentės dabar ir Žaliakalnis, dvi įvažos uždarytos. Nepavyko suderinti vienu metu?
– P.Kalpoko gatvės viadukas bus atidarytas birželio pabaigoje, bet situacijos nepagerins. Tiek P.Kalpoko, tiek Zanavykų gatvė ne tokia pralaidi, kad būtų reikšminga. Nuokalnės gatvė, Šiaurės prospektas – tai gatvės, į kurias persikels transportas. P.Kalpoko gatvėje pasinaudojome Automobilių kelių direkcijos programomis, gavome finansavimą ir esame priklausomi nuo jo: kada gauname – tada darome. Situacija tokia, kokia yra.
A.Pakalniškio teigimu, svarbu ne tik, kaip pradėsi, bet ir kaip pabaigsi darbus. (Vilmanto Raupelio nuotr.)
– Viadukas turėtų būti baigtas birželį, o pati gatvė?
– Rugsėjo 1-ąją.
– Senamiestis bus uždarytas, galbūt bus galima važiuoti iš Šv.Gertrūdos gatvės link Birštono gatvės? Nes dabar realiai – tik Muitinės gatve.
– Patekti į Senamiestį galima iš Aleksoto pusės, bus iš dalies ribojamas eismas Šauklių ir Šv.Gertrūdos gatve. Nebus apribota galimybė patekti į Senamiestį, o sudarytos sąlygos atvažiuoti iš dviejų pusių į Senamiestį.
– Lietuvos automobilių kelių direkcija planuoja remontuoti viaduką, kuris eina "Via Baltica" ir, atvažiavus iš Marvelės pusės, galima juo išvažiuoti iš miesto. Gal turite informacijos?
Žiūrime ne tik į automobilius, bet ir stengiamės, kad susisiekimas tiek pėsčiomis, tiek dviračiais ar paspirtukais būtų kuo patogesnis.
– Mes su Automobilių kelių direkcija apie tai kalbame. Jie šiuo metu baigia projektą, bus skelbiamas viešasis konkursas rangovui pasirinkti. Procedūros trunka gana ilgai, todėl manome, kad projektai turėtų nesusidurti. Prašome, kad jie prasidėtų ne anksčiau kaip rugsėjo 1-ąją.
– Ar po rekonstrukcijos, kalbant apie Pilies žiedą, keisis eismo organizavimas?
– Transportininkai svarstė, bet radikalių pakitimų neplanuojama. Tačiau, važiuojant nuo Senamiesčio nebus šviesoforu reguliuojamo posūkio. Viešasis transportas galės sklandžiau važiuoti. Šauklių gatvėje susiaurinsime eismo juostas. Kas yra ėjęs Šauklių gatvės šaligatviu, tikrai žino, kad nejauku ten eiti šalia eismo juostų. Stengiamės surasti pusiausvyrą. Žiūrime ne tik į automobilius, bet ir stengiamės, kad susisiekimas tiek pėsčiomis, tiek dviračiais ar paspirtukais būtų kuo patogesnis.
– Kokie planai dėl pėsčiųjų požeminių perėjų?
– Dėl statomo pėsčiųjų tilto į Nemuno salą projektuotojai siūlo Karaliaus Mindaugo prospekto požeminę perėją prie gaisrinės padaryti patrauklesnę. Projektuotojai pasiūlė įdomų variantą – atidaryti perėjas į upės pusę, tik yra iššūkių dėl užliejamumo. Patvinkus Nemunui, yra 1 proc. tikimybė, kad bus užlieta.
Kitais metais yra ambicijų sutvarkyti tiek Nemuno gatvę, tiek rekonstruoti pėsčiųjų perėją, kad jungtys būtų kuo patogesnės. Tai pirmoji rimtesnė požeminės perėjos rekonstrukcija Jei ji pasiteisins, manome, kad galima bus pritaikyti ir kitoms požeminėms perėjoms.
– Kas laukia Nemuno gatvės?
– Nemuno gatvė – svarbi viešojo transporto juosta. Prieš keletą metų padarėme dviračių juostas. Mūsų netenkina šaligatvių pločiai, todėl parengtas projektas, pagal kurį planuojame atkovoti dalį šaligatvių pėstiesiems, įtvirtinti saugų eismą dviratininkams. Tai dar vienos jungties tvarkybos planas, kad sujungtume salą su Senamiesčiu.
– Daug likę nebaigtų darbų Taikos prospekte. Kada daugmaž Kaunas bus susitvarkęs?
– Tų scenarijų daug. Bus baigta liepą–rugpjūtį. Raudondvario plento šaligatviai dabar pradedami. Taikos prospektą liepą baigsime, Pramonės prospekte šiek tiek darbuojamės. Galbūt ir finansavimas mažesnis, nes pernai metų pandemijos pradžia ir finansų įliejimas kelių sektoriui palengvino situaciją – daug padaryta ir pradėta daryti. Dabar svarbu ne tik pradėti, bet ir pabaigti darbus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė67
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Kaune pagerbtas „Ąžuoliuko“ įkūrėjo atminimas7
Trečiadienį Kaune atidengta atminimo lenta, skirta choro dirigento profesoriaus Hermano Perelšteino, berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ įkūrėjui. Pernai buvo minimos 100-osios H. Perelšteino gimimo metinės. ...
-
Archyvas: nuo istorinės statistikos iki tautos nuomonių1
Atvirame Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyve (LiDA) saugomi įvairūs šių sričių duomenys, o interneto puslapyje galima rasti apklausų duomenų, statistikos, žiniasklaidos turinio analizių, parlamento debatų, partijų ...
-
Kaunas – upių miestas: kokios pramogos laukia?11
Marių ir upių apsuptyje įsikūręs Kaunas šį laivybos sezoną ne tik siūlo paplaukioti laiveliais, bet ir kitokiomis veiklomis pajausti vandens teikiamus laisvalaikio malonumus. ...
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?35
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste4
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms14
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų74
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose33
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa39
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...