- Ainė Jacytė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Prioritetas: nors formos pasirinkimą paveikia kūrinio idėja, skulptūra E.Pauzai pati įdomiausia.
-
Stilius: žvelgiant į buvusio Kauno meno mokyklos auklėtinio kūrinius nesunku atpažinti jo braižą – lengvas motyvų ir kontekstų žaismas, vyraujanti dviejų dimensijų plastika, tradicinis atlikimo būdas ir technologijos.
-
Stilius: žvelgiant į buvusio Kauno meno mokyklos auklėtinio kūrinius nesunku atpažinti jo braižą – lengvas motyvų ir kontekstų žaismas, vyraujanti dviejų dimensijų plastika, tradicinis atlikimo būdas ir technologijos.
-
Stilius: žvelgiant į buvusio Kauno meno mokyklos auklėtinio kūrinius nesunku atpažinti jo braižą – lengvas motyvų ir kontekstų žaismas, vyraujanti dviejų dimensijų plastika, tradicinis atlikimo būdas ir technologijos.
-
Stilius: žvelgiant į buvusio Kauno meno mokyklos auklėtinio kūrinius nesunku atpažinti jo braižą – lengvas motyvų ir kontekstų žaismas, vyraujanti dviejų dimensijų plastika, tradicinis atlikimo būdas ir technologijos.
-
Stilius: žvelgiant į buvusio Kauno meno mokyklos auklėtinio kūrinius nesunku atpažinti jo braižą – lengvas motyvų ir kontekstų žaismas, vyraujanti dviejų dimensijų plastika, tradicinis atlikimo būdas ir technologijos.
-
Stilius: žvelgiant į buvusio Kauno meno mokyklos auklėtinio kūrinius nesunku atpažinti jo braižą – lengvas motyvų ir kontekstų žaismas, vyraujanti dviejų dimensijų plastika, tradicinis atlikimo būdas ir technologijos.
-
Stilius: žvelgiant į buvusio Kauno meno mokyklos auklėtinio kūrinius nesunku atpažinti jo braižą – lengvas motyvų ir kontekstų žaismas, vyraujanti dviejų dimensijų plastika, tradicinis atlikimo būdas ir technologijos.
-
Stilius: žvelgiant į buvusio Kauno meno mokyklos auklėtinio kūrinius nesunku atpažinti jo braižą – lengvas motyvų ir kontekstų žaismas, vyraujanti dviejų dimensijų plastika, tradicinis atlikimo būdas ir technologijos.
-
Stilius: žvelgiant į buvusio Kauno meno mokyklos auklėtinio kūrinius nesunku atpažinti jo braižą – lengvas motyvų ir kontekstų žaismas, vyraujanti dviejų dimensijų plastika, tradicinis atlikimo būdas ir technologijos.
-
Stilius: žvelgiant į buvusio Kauno meno mokyklos auklėtinio kūrinius nesunku atpažinti jo braižą – lengvas motyvų ir kontekstų žaismas, vyraujanti dviejų dimensijų plastika, tradicinis atlikimo būdas ir technologijos.
Kauno kolegijos Menų akademijai šie metai yra ypatingi – drauge su Vilniaus dailės akademijos Kauno fakultetu žymimas Kauno meno mokyklos 100-mečio jubiliejus.
Kiekvieną mėnesį Menų akademija, kviesdama į personalines absolventų parodas, nustebina ne tik faktais, kad tokie kūrėjai, kaip: fotografas Rimantas Dichavičius, menininkas Stasys Eidrigevičius, tarpdisciplininio meno kūrėjas Dainius Liškevičius ir daugelis kitų – savo kūrybinį kelią pradėjo būtent šioje vietoje, kurioje 1922-aisiais, per vieną naktį, dėl Justino Vienožinskio ryžto ir jo mokinių atsidavimo įrengti Kauno meno mokyklos pamatai, bet ir tuo, kad kiekvienas menininkas savo ekspozicija Menų akademijos „Pelėdų kalno“ galerijos erdvę atveria naujai.
Dviejų dešimtmečių kūryba
Penktoji 100-mečiui skirta paroda – skulptoriaus Evaldo Pauzos „Kalnas“. „Skulptorių parodos Kaune rengiamos retai. E.Pauza išsiskiria kaip vienas iš aktyviausiai savo kūrybą pristatančių menininkų“, – su parodos atidarymu sveikindama skulptorių ir Menų akademiją, akcentuoja Lietuvos dailininkų sąjungos Kauno skyriaus Tapybos sekcijos pirmininkė Rebeka Bruder.
Statiška baltų ekspozicinių pjedestalų kompozicine struktūra transformavus „Pelėdų kalno“ galeriją, žiūrovas raginamas susitelkti į konceptualius E.Pauzos darbus ir nenukreipti dėmesio į antraplanes detales. Ekspozicijoje pristatomi pastarųjų dviejų dešimtmečių skulptūros kūriniai, su kuriais į savo pirmosios meno mokyklos erdves skulptorius sugrįžta pirmą kartą.
„Parodoje eksponuojami darbai, kurių kiekviename galime įžiūrėti truputį ironijos ar sarkazmo, papildo vienas kitą, rodos, šnekučiuojasi tarpusavyje. Esu dėkinga menininkui už kelią, kuriuo į šią parodą ant Pelėdų kalno jis atvedė“ , – sako Menų akademijos vadovė, parodos kuratorė dr. Inga Valentinienė.
Skulptūra – svarbiausia
Į alma mater menininkas sugrįžta prabėgus keturiems dešimtmečiams. Tuomečiame Stepo Žuko taikomosios dailės technikume mokęsis E.Pauza sako, kad menų studijų pasirinkimas buvo aiškus ir kryptingas.
„Kiek tik save prisimenu – daug lipdydavau. Ir nors paauglystėje buvo abejonių, kurią vaizduojamųjų menų sritį pasirinkti, polinkis į skulptūrą galiausiai viską nulėmė“, – pasakoja kūrėjas.
Stilius: žvelgiant į buvusio Kauno meno mokyklos auklėtinio kūrinius nesunku atpažinti jo braižą – lengvas motyvų ir kontekstų žaismas, vyraujanti dviejų dimensijų plastika, tradicinis atlikimo būdas ir technologijos. / Justinos Lasauskaitės nuotr.
Kūrybinio kelio pradžią dailės technikume menininkas prisimena su geromis emocijomis. „Piešimo, tapybos ir kitos menų disciplinos buvo aukšto lygio. Ypač piešimas. Paskaitos vykdavo kiekvieną dieną, po keletą valandų, o po paskaitų dar turėdavome kitai dienai padaryti šūsnį eskizų. Tikriausiai tai ir lėmė, kad užsidegėme piešimu. Ketvirtame kurse su grupiokais organizuodavome papildomus piešimo užsiėmimus mano namuose. Samdėme pozuotoją ir piešdavome“, – prisimena E.Pauza ir priduria, kad tvirtas menų dalykų žinių pamatas yra labai svarbus.
„Kuo daugiau žinių, tuo galimybės išreikšti save yra platesnės“, – pabrėžia skulptorius. Aistra piešimui išlikusi iki šiol. Galbūt nedaugeliui yra žinoma, kad menininkas kuria ir grafikos meno darbus. Bet kūrybos sričių skirtybių E.Pauza nesureikšmina ir sako, kad vaizduojamojo meno formos pasirinkimą paveikia kūrinio idėja. Tačiau skulptūra menininkui yra pati įdomiausia, todėl jo kūryboje ji – svarbiausia.
Prioritetas: nors formos pasirinkimą paveikia kūrinio idėja, skulptūra E.Pauzai pati įdomiausia. / Justinos Lasauskaitės nuotr.
Paskatinimas jaunajai kartai
Personalinėje parodoje „Kalnas“ eksponuojamos skulptūros – interpretatyvios, asociatyvios, susijusios su tam tikrais istoriniais laikmečiais („Figūrantas (šunų dresuotojas, pasirengęs šuns atakai)“, „Basanavičius“, „Žmuidzinavičius“, „Su meile“ ir kt.). Ekspoziciją papildo ir vystoma konceptualios skulptūros serija („maxitaxi 1“, „maxitaxi 2“, „maxitaxi 3“), kurioje menininkas įžengia į 3D erdvę.
Tematiškai skirtingus kūrinius sujungia kalno simbolis, siejamas su Žaliakalniu, kuriame menininkas praleido didžiąją savo gyvenimo dalį, ir su Pelėdų kalnu, ant kurio prieš šimtmetį pastatyta Kauno meno mokykla. Šioje vietoje ir dabar savo kūrybinį kelią pradeda daugybė jaunų, talentingų kūrėjų, kuriems E.Pauzos paroda gali būti paskatinimu atidžiau pažvelgti į juos supantį pasaulį. Pasak skulptoriaus, pasaulio stebėjimas – menininko misija.
Kas? E.Pauzos paroda „Kalnas“.
Kur? Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Menų akademijos „Pelėdų kalno“ galerijoje (A.Mackevičiaus g. 27).
Kada? veikia iki birželio 5 d.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Liepos 6-ąją Kaunas kviečia švęsti drauge: ką verta pamatyti, patirti ir kur sudalyvauti
Pasitinkant Lietuvos karaliaus Mindaugo karūnavimo dieną, Liepos 6-ąją, Kaunas pristato šventinių renginių programą: iškilmingas minėjimas, nemokami koncertai ir edukacinės veiklos. Valstybės dienos kulminacija tradiciškai taps f...
-
Akį glostanti K. S. Straigio medžio poezija4
Gelgaudiškio dvare visą vasarą veikia Gelgaudiškio kultūros centro ir Kauno galerijos „Aukso pjūvis“ žinomo kauniečio menininko Kazimiero Sigito Straigio medžio skulptūrų paroda. ...
-
Renginys „pARTy“ – rimtai nerimtas žvilgsnis per petį
Kauno – kultūros sostinės – renginių programa plati ir gili it upė, kiekvienam pasiūlanti tai, ko geidžia žinių trokštantis protas, juslių kutenimo – kūnas ir jautrių išgyvenimų – širdis. Visus ši...
-
Surenk vasaros šventę kolektyvui iki 30 žmonių: viskas lengviau, nei atrodo1
Vasara – švenčių metas. Tiek mažos, tiek didelės įmonės organizuoja renginius, kuriuose poilsio nusipelnę darbuotojai gali atsipūsti, pabendrauti neformalioje aplinkoje, sutvirtinti tarpusavio ryšius. Kaip įsimintiną susibūrimą ...
-
Aukštuosiuose Šančiuose – vieno kiemo kultūros festivalis1
Jaukus pavėsis, naminiai skanumynai ir nemokama kultūrinė programa, – taip norinčiuosius pasiklausyti muzikos, stebėti spektaklius ar dalyvauti filmų peržiūrose savo nuosavo namo kieme sutiko kompozitorius, pedagogas ir prodiuseris Gediminas Zuju...
-
Ką į Europos kultūros sostinę atneš meno audra?2
Viešose erdvėse skambanti iki tol negirdėta muzika ar netikėti jos deriniai, instaliacijos, po atviru dangumi pristatomi skirtingų meno disciplinų projektai, kviečiantys pažinti ir patirti, – nuo karščio apsnūdusį Kauną ši...
-
Muzikos ir meno festivalis „Audra“ kviečia į ne visai įprastas kultūros renginiams erdves1
Trečiadienį Kaune prasidės miesto erdvėse pasaulinio garso menininkus subursiantis muzikos ir meno festivalis „Audra“. ...
-
Laisvės alėjoje prasideda kasmetinis festivalis „Gertrūdos vasara“4
Operos solisto Liudo Mikalausko autoriniu vakaru šį antradienį Marijonų vienuolyno kiemelyje prie Šv. Gertrūdos bažnyčios prasideda kasmetinis renginių ciklas „Gertrūdos vasara 2022“. ...
-
Dinamiškas Kauno ir Vilniaus santykis – pokalbiuose apie du miestus2
Prieš kelias savaites Kauno miesto muziejus ir MO muziejus atidarė unikalią parodą apie du miestus. Parodoje „Kaunas–Vilnius: nuversti kalnus“ analizuojama šių miestų priklausomybė – nors miestai neišvengiamai...
-
Japonų kompozitorė M. Takada: tyla man – geriausia muzika1
„Žmonėms kariaujant, visuomenė praranda žmogiškumą, o tai – tas pats, kas paukštis prarastų balsą“, – teigia japonų minimalistinės ir ambient muzikos legenda Midori Takada. Septintąją dešimtį perkopusi...