Meno festivalio centre – bendradarbiavimas

Šiemet jau penktą kartą vykusio performatyvaus meno festivalio "CREATurE LIVE ART" ("CLA 2016") tema – bendradarbiavimas, dviejų (ar daugiau) menininkų sąveikavimas kūrybinio proceso metu. Pasitelkus mentalines, dvasines ir fizines performanso atlikėjų jėgas, sukuriama interpretatyvi medžiaga, kurią ir pratęsia publikos analizės procesas.

Vaidos Tamoševičiūtės ir Dainos Pupkevičiūtės organizuojamas festivalis vyko rugsėjo 16–18 d. POST galerijos erdvėse bei centrinėje Laisvės alėjos dalyje. Jis skatino įsigilinti į atlikėjų pasirodymų eigą ir pasinaudoti galimybe kritiškai pažvelgti į visuomenę, kurios dalimi esame ir mes patys.

Pojūčių amplitudė

Festivalyje dalyvavo atlikėjai iš Estijos, Suomijos, Airijos, Jungtinės Karalystės, Austrijos, Švedijos, Prancūzijos, JAV ir Lietuvos. Vieni menininkų duetai drauge kuria daugiau nei dešimtmetį, kiti – laikini, jų bendradarbiavimas tęsėsi tik šio festivalio metu, treti rezonuoja ne tik kūrybiniame lauke, bet ir asmeniniame gyvenime.

Dėl to "CLA 2016" metu rodyta programa ne tik išbandė emocionalių publikos išgyvenimų, įsitraukimo į vykstančius vyksmus amplitudę, svyravusią nuo atsainaus žvilgsnio iki meditatyvaus dėmesio sutelkimo, ieškant pravertų suvokimo durų, bet ir paskatino susimąstyti apie saitus, ryšius, priklausomybes – žmogaus socialinio gyvenimo dalis.

Būtent šios dalys kiekvieno dueto pasirodyme niveliuodavosi, kisdavo, atribodavo ir suteikdavo laisvę, padėdavo atrasti ir trukdydavo susivokti.

Tarpusavio ryšių analizę per performanso metu judančias butaforijas pateikė nuo 2009-ųjų kartu kuriančių menininkų Sandros Johnston ir Alastairo MacLennano duetas. Dėmesingumas vienas kito kūno kalbai kūrė intymų, artimą atlikėjų ryšį. Vienas esminių atvirų santykių kūrimo veiksnių – gebėjimas be savanaudiškų paskatų priimti kompromisus. Dialogą tarp skirtingas emocines ir gyvenimiškas patirtis turinčių asmenybių įvaizdino menininkai iš Švedijos Chuyia Chia ir Joakimas Stampe.

Sarkastiškai romantiniais ryšiais sujungtų žmonių buvimą kartu perteikė Maximilianas Latva ir Katri Kainulainen, kuriantys ne tik meno lauke, tačiau ir gyvenime. Atverdami skirtingus poros santykių aspektus, pasiremdami hiperbolizuotais populiariosios kultūros įvaizdžiais atlikėjai kvestionavo šeimos kaip socialinio vieneto veikimo mechanizmą.

"Industrial Devolution" – žmogaus ir mašinos duetas – kritikavo šiuolaikinės visuomenės santvarką, hierarchijos sistemą, dvasinių, moralinių vertybių nyksmą, ego dominavimą ir vienišumo sociume fenomeną.

Išskirtinai "CLA 2016" susikūrė Hélene Lefebvre ir Ingos Galinytės duetas. Menininkės iki festivalio pradžios bendravusios nuotoliniu būdu, viena kitą pamatė tik bendro kūrybinio vyksmo dieną. Todėl atlikėjos performanse koncentravosi į laiko, erdvės, žmogiškosios būties pažinimą per atliekamus veiksmus, jų ritmiškumą, atsikartojimą.

Skilusi tyla

Įvairioje festivalio programoje sąveika vienas su kitu ir sąlyčiu su publika išsiskyrė kūrėjų iš Austrijos Jasmin Schaitl ir Williamo "Bilwa" Costos pasirodymas "colaboration #1 (revizited)".

Pagrindinis jų kuriamo vyksmo bruožas buvo performanso metu atliekamų veiksmų "ekstrahavimas, redukavimas ir komponavimas pagal jų garsinius, teminius, vizualinius aspektus".

Lėtais, monochrominio kūno judesiais J.Schaitl kūrė vyksmo liniją, kurią atkartojo ant žemės sudėlioti metaliniai vamzdeliai. W.Costa įgarsino 60 minučių trukusią menininkės kelionę (nuo pirmojo iki paskutiniojo vamzdelio) abstrakčiais muzikiniais garsais ir žeme velkamo mikrofono aimana.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių