- Gražina Motvydaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Varnas dažniausiai matomas kaip grėsmingas paukštis, pranašaujantis nelaimes. Jis ypač dažnai aptinkamas pasakose, kuriose vaizduojamas kaip mistinis padaras. Kai eini į spektaklį tokiu pavadinimu, nusiteiki sunkiems išgyvenimams, niūrioms mintims, tačiau jei tai "Keistuolių teatro" spektaklis, tikiesi stebuklingo ir mistiško vakaro.
Į "Lietuvos teatrų pavasario" festivalį kultūros centre "Girstutis" atkeliavo ir "Keistuolių teatras" su visa puokšte pokštų. Prisiderinę prie festivalio logotipo – tragedijos ir komedijos kaukių– aktoriai vaidino su kaukėmis, pagal viduramžišką Commedia dell‘arte teatro tradiciją. Ši tradicija atkeliavo iš XV a. Italijos. Carlo Gozzi pjesė "Varnas", pagal kurią statytas spektaklis, – jau XVIII a. kūrinys, o Aido Giniočio režisūra ir mūsų laikų "Keistuolių teatro" aktoriai, įkūnijantys personažus, sujungia skirtingų laikų patirtį ir sukuria mitinį ir pasakišką reginį.
Aktoriai į veiksmą įtraukia žiūrovus nuo pat pirmos spektaklio minutės, ne tik emociškai, bet ir fiziškai. Žiūrovai turi atlikti savo vaidmenį, kuris taip pat labai svarbus spektaklio sėkmei. Salėje sėdintiesiems teks ir paploti, ir varpu pabūti.
Spektaklio pasakojimas paremtas pasakos motyvais, tad logiškai bandyti išmąstyti tolesnę veiksmo eigą tikrai neverta, daug maloniau tiesiog atsipalaiduoti ir leistis nešamiems siužeto vingių. Pokštai, dainos linksmina žiūrovus per visą spektaklį. Tiesa, pokštai – ir gilesnio turinio, ir paprastesni, kad įvairi publika juos suprastų. Nemažai užuominų buvo skirta būtent Kauno auditorijai, taikliai pastebėti ir pašiepti kai kurie kauniečių gyvenimo niuansai, taip pat juokauta apie teatro struktūrą ir patį festivalį, tad spektaklis puikiai atspindėjo kontekstą, kuriame yra.
Svarbus scenos elementas, kuris iš karto nekrenta į akis, bet palaipsniui vis geriau atsiskleidžia, – sukabintų karoliukų uždanga. Ji apibrėžia vaidinamą erdvę, tačiau tai taip pat puikus sumanymas reikiamiems elementams iliustruoti.
Pavyzdžiui, laikrodžio dūžiams skaičiuoti, efektingam personažų pasirodymui scenoje ir išėjimui iš jos. Dar vienas įspūdingas rekvizitas – patranka. Ja taikomasi į publiką, o vėliau tikrai iššaunama į orą. Garsas ir šviesos blyksnis tikrai nelieka nepastebėti. Kiti spektaklyje naudojami daiktai daugiafunkciai. Vienoje scenoje jie gali turėti vieną reikšmę, kitoje – įgauti jau kitą. Įdomiai sumanytas kraujo vaizdavimas. Pasirinktos ryškiai raudonos spalvos juostelės, kurios aiškiai matomos tamsiame visos scenos ir tamsių drabužių fone.
Aktoriai puikiai vaidina ir individualiai, ir kaip ansamblis. Tikriausiai labiausiai išsiskiriantis veikėjas – Triufaldino. Jis daugiausia bendrauja su publika, labai dažnai būna scenoje. Nors karaliaus, karaliaus brolio ir pagrobtosios princesės vaidmenis atliko jauni aktoriai, bet bendros vaidybos ansambliškumas bei dermė su vyresniais aktoriais – labai akivaizdūs Spektaklis gyvuoja jau metus, tad aktoriai jau susivaidinę, vaidmenys susigulėję.
Varno prakeikimas, nuo kurio prasidėjo karaliaus nelaimės, pabaigoje nuplaunamas nekaltu krauju, – viskas baigiasi magiškai ir laimingai, kaip gali baigtis tik pasakose bei teatre.
Reikia pripažinti, kad komedijas "Keistuolių teatras" statyti moka, nes šioje srityje turi daug patirties. Stiprioji šio teatro pusė – dainos, pagyvinančios ir iliustruojančios veiksmą, sujungiančios scenas ir pokštai, įtraukiantys žiūrovus, parodantys, kad aktoriai mato ir pastebi juos. Tikriausiai už tai visų kartų žiūrovai vaikšto į "Keistuolių teatro" spektaklius bei naudojasi proga pamatyti juos ir Kaune.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Koncertų ciklas „Atviros tėkmės“: kviečia pasinerti į užburiančią garsų ir vandens sinergiją
Ieškantys pabėgimo nuo kaitrios ir sausos miesto aplinkos, norintys pabėgti nuo kasdienybės ir darbų bei pasinerti į gaivią vandens ir garsų tėkmę kviečiami į kas dvi savaites vykstantį koncertų ciklą, kuriame pagrindinę vietą užims įv...
-
Kauno senamiestį užlies muzikinės ir teatrinės improvizacijos
Vasaros laikotarpiu, kai įprastai teatrai užsidaro ilgų atostogų, improvizacijos teatras „Impro Kaunas“ kartu su Teatro klubu vienijasi bendram tikslui – improvizuotais spektakliais žiūrovus džiuginti Kauno senamiestyje, Vilniaus gatv...
-
Ne kiekvienas garsas yra muzika, bet gali būti menas1
Gegužės 31–birželio 3 d. Nacionaliniame Kauno dramos teatre (NKDT) šėls tradicinis festivalis „Nerk į teatrą“. Jį kuruojantis tarpdisciplininio meno kūrėjas, garso menininkas Arturas Bumšteinas rengia premjerą – ...
-
Namai, kuriuose gyvena mūzos2
„Kūryba yra laisvės erdvė“, – sako menininkė Lina Beržanskytė-Trembo. Laisvė būti ir jausti, kalbėti atvirai, nesiteisinti, nelaukti pritarimo. Laisva kūryba – tai ir drąsa, ir pažeidžiamumas. Tai tikrumas, kuris naikina ri...
-
Striogos bronzos džiazas1
Tado Ivanausko Obelynės sodyba-memorialinis muziejus kviečia pasigrožėti nauja Nacionalinės premijos laureato skulptoriaus Leono Striogos (1930–2022) skulptūrų paroda „Striogos bronzos džiazas“. ...
-
Parko muzika skambės nuo Kauno iki Palangos1
Nuo 2018 metų koncertinės įstaigos „Kauno santaka“ inicijuoti vasaros koncertai „Parko muzika“ ir šiemet kvies kauniečius ir svečius pramogauti žaliose erdvėse. Penkiolika „Parko muzika“ renginių, kuriuose ska...
-
Kaune atsisveikinta su aktore D. Rudokaite3
Nacionalinį Kauno dramos teatrą sekmadienį gaubė gedulo tyla. Paskutinį „sudie“ tarti aktorei Daivai Rudokaitei čia rinkosi ją pažinoję žmonės, tarpe kurių – nemažai žinomų vardų. ...
-
Kaunas Santakoje vis dar švenčia 615-ąjį gimtadienį17
Kauniečiai ir Kauno miesto svečiai šeštadienio vakarą Kauno gimtadienį šventę koncerte Nemuno ir Neries santakos parke, sekmadienį popiet ir toliau kviečiami mėgautis šventiniais renginiais Santakoje. ...
-
Kaune vainikuotas „Poezijos pavasario“ laureatas3
Penktadienį Kaune, Maironio lietuvių literatūros muziejaus kiemelyje, vainikuotas 2023-iųjų „Poezijos pavasario“ / Maironio premijos laureatas poetas, dramaturgas, vertėjas, Julius Keleras. ...
-
Spektaklyje „Avinai“ – biografiniai motyvai ir savo šaknų paieškos
Kaip dažnai jaučiamės it avinai, sekantys piemens nurodymus ir neturintys valios? Kada, gimę laisvoje visuomenėje, išties įgyjame pasirinkimo laisvę? Prigimtinius ryšius nagrinėjanti režisieriaus Justo Tertelio ir dramaturgo Raimondo Kle...