Parodoje – fotografės Kristinos Sabaliauskaitės nuotraukos, kuriose I.Paliulytė įamžinta grimo kambaryje, užkulisiuose, repeticijose.
"Matau ne tik veidą, žvelgiu į vidų, jaučiu nuotaiką, bandau įžvelgti esmę. Taip veriasi vidinis žmogaus laukas, kurį jaukinuosi, kantriai laukdama abipusio pasitikėjimo", – sako jau dešimtmetį pasaulį per fotoobjektyvą stebinti K.Sabaliauskaitė.
Tačiau I.Paliulytė fotografei – daugiau nei tik žinoma scenos meistrė. "Inesą atsimenu kaip savo mokytoją Kauno dailės gimnazijoje. Ji mums vesdavo pamokas kaip ir dabar veda teatro mokyklėlėje "Mano teatras", – apie santykius su nuotraukų heroje sako K.Sabaliauskaitė. – Su bendraklasiais buvome įsitikinę, kad Inesa turi magiškų galių matyti mus tokius, kokie esame. Po pamokos išeidavome pakeitę požiūrį į save, klasės draugą ir pasaulį. Po kiekvieno susitikimo tapdavome geresni ir labiau pasitikintys savimi."
![]()
Šiandien fotomenininkė I.Paliulytę sako matanti kaip moterį. "Beprotiškai gražią, intelektualią, fatališką, kartu trapią, pažeidžiamą ir spinduliuojančią begaline šiluma. Šis kontrastas pribloškia. Fotografuojant užima kvapą. Tarsi būčiau įsimylėjusi..." – K.Sabaliauskaitės žodžiai paaiškina jos kūriniuose tvyrančią nuotaiką.
Matau ne tik veidą, žvelgiu į vidų, jaučiu nuotaiką, bandau įžvelgti esmę. Taip veriasi vidinis žmogaus laukas, kurį jaukinuosi, kantriai laukdama abipusio pasitikėjimo.
Autorės teigimu, I.Paliulytės transformacijos – skirtingos. Tyloje važiuota į Panevėžį, tyloje, be grimo buvo rišama skarelė, o aktorės veidas suakmenėjo. Ji buvo pasiruošusi Liudai Hananai. O štai Kaune prieš "Skėrius" aktorė juokavo, plepėjo, buvo atsipalaidavusi. Vis kitokia, daugiabriaunė ir sunkiai apčiuopiama.
"Objektas – Inesa. 229 – jos grimo kambario rakto numeris. Tai, kas nekinta aktorės gyvenime, – rakto numeris", – parodos pavadinimą dekoduoja K.Sabaliauskaitė.
Naujausi komentarai