- Pranešimas spaudai
- Teksto dydis:
- Spausdinti
18-ąjį koncertinį sezoną pradedantis Kauno miesto simfoninis orkestras (KMSO) jau šį šeštadienį pakvies klausytojus pasimėgauti prancūzų muzika, kuri visuomet pažeria gausybę spalvų ir emocijų.
Publika šį vakarą išgirs retai atliekamą žymiausią XIX a. kompozitoriaus C. Francko kūrinį simfoniniam orkestrui – Simfoniją d-moll, kuri pripažįstama vertingiausiu kūrėjo darbu, taip pat vieno nuostabiausių muzikos talentų C. Saint-Saenso spalvingą simfoninę poemą „Mirties šokis“ bei išdaigišką ir saulėtą M. Ravelio Fortepijoninį koncertą G-dur.
Šio vakaro koncertui orkestras pasirinko ypatingą svečią – prancūzų pedagogą, muzikologą, muzikinių transliacijų prodiuserį, dirigentą Alain‘as Paris, kuris dažnai vadinamas „nenuilstančiu muzikos propaguotoju, nepaisančiu sienų ir disciplinų ribų“, dirigavęs septyniasdešimčiai orkestrų trisdešimtyje šalių, keturiuose žemynuose. Kaip kviestinis dirigentas, maestro dirbo bene su visais svarbiausiais Prancūzijos simfoniniais kolektyvais, buvo kviečiamas į Šveicariją, Vokietiją, Italiją, Ispaniją, Vengriją, Estiją, Suomiją, Portugaliją, Rumuniją. Bendradarbiavo su Bilkento, Georgo Enescu vardo Bukarešto filharmonijos, Atėnų, Libano, Kairo simfoniniais orkestrais, Sankt Peterburgo kapela, Buenos airių, Kanų, Singapūro, Guandžou, Katovicų, Budapešto, Lugano, Bankoko, Macao, Šanhajaus, Istambulo ir Meksiko kolektyvais. Alain’as Paris ypač vertinamas dėl gilaus prancūziškojo repertuaro išmanymo, jo žiniomis džiaugiasi nuolat rengiamų meistriškumo kursų lankytojai, dirigentas dažnai kviečiamas būti tarptautinių konkursų komisijų nariu.
Alain‘as Paris. / KMSO nuotr.
Atlikti veržlų ir išdaigišką M. Ravelio Fortepijoninį koncertą G-dur, orkestras neatsitiktinai pakvietė pianistą Motiejų Bazarą, kuris melomanams žinomas dėl įvairiapusiškų muzikinių interesų ir įvairios veiklos, dažnai yra pastebimas ne tik akademiniuose koncertuose, bet ir džiazo ar elektroninės muzikos vakaruose. M. Bazaras studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (LMTA) ir Hamburgo aukštojoje muzikos mokykloje. 2018 m. LMTA jis apsigynė menų daktaro laipsnį. M. Bazaro profesiniai pasiekimai įvertinti daugiau nei 20-yje tarptautinių konkursų. Pianistas turi nemažai grojimo su orkestrais patirties. Tarp jo scenos partnerių – Kauno, Lietuvos, Talino kameriniai orkestrai, Lietuvos nacionalinis ir valstybinis simfoniniai orkestrai, Latvijos nacionalinis bei Plovdivo (Bulgarija) simfoniniai orkestrai. Pasižymintis reiklumu sau, puikiu instrumento valdymu, stiliaus ir scenos partnerių supratimu, pianistas noriai kviečiamas groti su įvairių muzikinių krypčių kolektyvais.
Motiejus Bazaras./ KMSO nuotr.
„Tai priešpaskutinis M. Ravelio kūrinys, sukurtas 1929-1931 m., nors idėjas koncertui ir baskišką temą jis nešiojosi keliolika metų iki tol. Kompozitoriui viešint JAV, didelę nuostabą kėlė džiazo muzikantai ir džiazo orkestrų skambesys. Neabejotinai, šie įspūdžiai įgavo pavidalą Fortepijoniniame koncerte G-dur. Dažnai M. Ravelio muzika nuolat analizuojama ir sulaukia susižavėjimo epitetų dėl džiazui artimo skambesio. Tačiau tai yra įdomus anachronizmas – džiazas M. Ravelio gyvenimo laiku taip neskambėjo, kaip tik atvirkščiai – kompozitoriaus harmoninės naujovės ir modernumas įsiliejo ir praturtino džiazo muzikos skambesį keliais dešimtmečiais vėliau. Tai gerai pastebima džiazo pianisto Herbie Hancocko grojimo manieroje ir kompozicijose, kuris M. Ravelį laiko vienu iš savo įkvėpėjų. Dar daugiau, H. Hancockas yra sukūręs parafrazę pagal Koncerto G-dur antrąją dalį. O antroji, lėtoji dalis yra koncerto lyrinė kulminacija. Viena iš M. Ravelio stiprybių – mokėjimas derinti moderną su tradicija, puikiai atsiskleidžia šioje dalyje. 34 taktų nepasikartojanti melodija yra viena ilgiausių, o jos prototipu kompozitorius pasirinko W. A. Mozarto klarneto kvinteto lėtosios dalies melodiją“ – išsamiai koncerte skambėsiantį kūrinį pristatė pianistas Motiejus Bazaras – „Jį grosiu su didžiausiu malonumu, tikiuosi ir klausytojams jis paliks nuostabius įspūdžius – linkėjo M. Bazaras.
Kas: Koncertas „Prancūzų muzikos puslapiai“
Kur: Kauno valstybinėje filharmonijoje
Kada: 2023 m. sausio 28 d., šeštadienį, 16 val.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Fotografė A. Bekeraitytė-Popierė: svarbiausias kadras – žmogaus istorija3
Agnė Bekeraitytė-Popierė – fotografė, iš kurios įamžintų portretų žvelgia tokie žymūs aktoriai ir kūrėjai kaip Quentinas Tarantino, Willemas Dafoe, Danielis Craigas, Marina Abramovič. Nuo paauglystės fotoaparato iš rank...
-
Elizabet, Aladinas ir čiurlioniškoji J. Daunytės arfa
Nors už lango kovas, orai marguoja kaip paukščio plunksnos. Dar vakar, rodos, mačiau baloje besišvarinančius kėkštus, vėl trumpam grįžo žiema, o dabar vos ne vasara. Tiesiu ranką į mėgstamą vartyti Czesławo Miłoszo „Ab...
-
Kokius portretus tapo skirtingų kartų tapytojos?3
Laikui bėgant, portreto žanro populiarumas tai didėjo, tai mažėjo, bet įdomus jis išliko iki šių dienų. Lietuvos dailininkų sąjungos Kauno skyriaus galerijoje „Drobė“ veikianti keturių skirtingų kartų tapytojų – E...
-
Kauno paveikslų galerijoje – „Vieno laiško istorija“1
Kartu su paroda „Jonas Mekas iš arčiau ir iš toliau“ Kauno paveikslų galerijoje atidaryta ir kita ekspozicija, nenutolstanti nuo avangardinio meno, – „Vieno laiško istorija“. Parodos kuratorė Eglė Komkait...
-
J. Meko metai – dabar ir visados
Dar vieni kalendoriniai metai pasistūmėjo tolyn, tačiau tik su žiemos pabaiga daugelis mintyse palieka praėjusius metus. Užmiršti 2022-ųjų nederėtų, juk jie buvo oficialiai paskelbti Jono Meko metais. ...
-
Kanklės ir kankliavimas: artima, svarbu, priimtina
Greitai bus dešimtmetis, kai vieną Senamiesčio gatvelę užtvindo kanklių garsai. Tiksliau, Liudviko Zamenhofo gatvę, kuriame yra Kauno miesto muziejaus Tautinės muzikos skyrius. Čia jau septynerius metus vyko tarptautinis kanklių muzikos festiva...
-
Kaune – ukrainietiškų margučių paroda6
A. ir P. Galaunių namuose-muziejuje Kaune nuo kovo 30 d. pradės veikti paroda „Tadas Daugirdas (1852–1919): ukrainietiškų margučių atvaizdai“. ...
-
Telkiama kultūrai neabejingų kauniečių bendruomenė4
„Kaunas 2022“ paliko gilų kultūrinį įspaudą mieste. Vyko ne tik daug renginių, parodų – susitelkė gausus būrys savanorių. Naująją kultūrinės savanorystės tradiciją norima tęsti. ...
-
A. ir P. Galaunių namuose-muziejuje – grupinė Vilniaus ir Kauno menininkų paroda6
Adelės ir Pauliaus Galaunių namuose-muziejuje veikia grupinė Vilniaus ir Kauno menininkų paroda mįslingu ir, regis, simboliniu pavadinimu „Giria“. Pavadinimas susideda iš parodos dalyvių pirmųjų vardų raidžių ir slepia penkių žy...
-
„Teatro klubo“ ketvirtadienis – su sentimentaliuoju džiazo duetu1
Ištikimas džiazo ketvirtadienių tradicijoms, „Teatro klubas“ primena – kovo 23 dieną publikai lenksis Dmitrijaus Golovanovo ir Veronikos ChiChi duetas, vienu ritmu kvėpuojantis ir scenoje, ir nužengus nuo jos. ...