Dailininkas G. Vaičys: man svarbu nemeluoti

– Iš tiesų vadovauju jau septinti metai. Tas vadovavimas atima pagrindinį mano laiką. Dailininkų sąjunga – tai laisvi profesionalūs kūrėjai, o ne gamybininkai, vykdantys valstybės penkmečio programą. Šiuo metu dar yra išlikę keli cechai, virtę menininkų dirbtuvėmis. Nuomodami vienas patalpas, išlaikome kitas. Privatizaciją sustabdėme. Nuolat trūksta pinigų pastatų remontams, nes nuolatos ką nors reikia remontuoti. Tai stogas bėga, tai langai kiauri. Tas procesas lėtas, bet džiaugiamės, kad turime rėmėjų, ir Kauno savivaldybė tarp jų yra ne paskutinėje vietoje. Iš projektinių lėšų vykdome veiklą – kauniečiai dailininkai dalyvauja respublikiniuose ir tarptautiniuose pleneruose, parodose, bienalėse, trienalėse, kvadrienalėse, mugėse taip garsindami Kauną ir Lietuvą. Iššūkiai tokie, kad meno operatorių Kaune kuriasi vis naujų. Kuriasi galerijos ir viešosios įstaigos, kurios taip pat pretenduoja į projektines lėšas. Smagu, kad vis didesnėje konkurencinėje kovoje mūsų galerija "Meno parkas" parodo šalyje geriausius rezultatus. Man svarbu, kad ir vyresnioji karta, ir jaunimas – visi gautų deramą dėmesį. Todėl noriu padėkoti mūsų mažam kolektyvui, kurio tikslai – tokie didžiuliai.

– Esate nemažai surengęs savo personalinių parodų ir kitų lietuvių menininkų parodų užsienyje (Vokietijoje, Lenkijoje, Ispanijoje, Portugalijoje, Šveicarijoje, Italijoje, Ispanijoje ir kitur). Gal galėtumėte pakomentuoti, kaip svetur vertinama lietuvių menininkų kūryba, kuriuos šiuolaikinės lietuvių dailės bruožus išskiria užsieniečiai?

– Lietuviai yra visaverčiai pasaulinio meninio gyvenimo dalyviai, dalis to pasaulio. Mūsų parodos gausiai lankomos, palankiai vertinamos ir susilaukia didelio susidomėjimo. Faktas, kad dažnai parodos ar rodomos kolekcijos yra pratęsiamos ilgesniam laikui. Vis dar pasitaiko apibūdinimų, kad apie mus mažai žino, ir nustemba mūsų aukštais meniniais sugebėjimais. Šiuolaikinis menas neišsiskiria, jis vadovaujasi pasauliniu pulsu, tendencijomis ir madomis. Išskirtinumas pasirodo ten, kur šliejamės daugiau prie tradicijos, prie savo baltiškų šaknų.

– Jūs pats ne vienus metus organizuojate jau tradicinį tarptautinį Antano Samuolio plenerą. Gal galėtumėte papasakoti, kaip kilo idėja organizuoti plenerą, kaip jis kinta, kokių esate numatęs pokyčių būsimuose pleneruose?

– Pirmą kartą ėmiausi organizuoti ir kuruoti 1999 m. Turėjau įvairių sumanymų ir nenustygau vietoje – taip norėjau burti menininkus projektams. Tuo metu man buvo svarbu ieškoti tapybos paribių, kai tapytojai imasi kitų netradicinių išraiškos priemonių: video-, instaliacijos, objektai. Tai buvo naujiena ir atrodė tai svarbu Lietuvai. Paskui vyko sugrįžimas prie tradicijos, prie tapybos žanrų: portreto, peizažo, figūratyvinio meno. Kai tik atradau Kaune galimybę rengti plenerus Pažaislyje, iš ten jau kelinti metai nesitraukiu ir kviečiu užsienio menininkus iš įvairių tapybos mokyklų kartu padirbėti su lietuviais unikalioje Lietuvos vietovėje. Vieta ir A.Samuolis padiktavo pavadinimą "Tylos ekspresija". Na, o ekspedicijos, susijusios su A.Samuoliu, nesibaigia. Pradėtos kelios ekspedicijos ir plenerai Šveicarijoje. 2015-aisiais lietuvių išeivių bendruomenės ir asmeniškai jų pirmininkės Juratės Kaspersen, šveicarės galerijos savininkės, istorikės Leysine Veronique Boulat dėka, kur 1942 m. Leysine gydėsi ir mirė A.Samuolis, buvo gautas leidimas kapinėse uždėti atminimo lentelę, kad šiose kapinėse palaidotas garsus Lietuvos menininkas A.Samuolis. O šalia ir kita lentelė pirmam Lietuvos filosofui Ramūnui Bytautui. Kartu buvo surengtos ir Lietuvių dienos, minėjimas ir paroda.

Jei kalbėtume apie ateities renginius, apie tolesnes plenero perspektyvas ir galimybes, – tai pleneras yra atviras įvairiems iššūkiams ir naujoms temoms bei projekto pateikimo galimybėms. Ateityje dalyvauti tokio pobūdžio tarptautiniame plenere planuojame pasikviesti dailininkų iš Italijos. Pažaislio vienuolynas ir jo freskos dekoruotos būtent kviestinių Italijos dailininkų, tokie plenerai atviri taip pat dailininkams iš kitų tolimų šalių.


Neatsiejamas nuo Kauno

G.Vaičys gimė 1965 m. Kaune. 1984 m. baigė J.Naujalio vidurinę meno mokyklą. 1987–1993 m. studijavo Vilniaus dailės akademijoje, įgijo tapytojo specialybę.

Nuo 1999 m. priklauso Lietuvos dailininkų sąjungai. Nuo 1993 m. dėsto Kauno dailės gimnazijoje. Nuo 2009 m. – Lietuvos dailininkų sąjungos Kauno skyriaus pirmininkas.

Tapytojas yra dailininkų grupės "Geros blogybės", kultūros bendrijos asociacijos "Borussia" narys.

Parodose dalyvauja nuo 1989 m., šalia tapybos darbų kuria fotografiją, objektus, videomeną ir instaliacijas.


Kas? G.Vaičio jubiliejinė paroda "Laiškai nuo Nemuno".

Kur? Kauno valstybinėje filharmonijoje.

Kada? veikia iki vasario 14 d.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Sara

Sara portretas
Svarbu nemeluoti, pasake. ir eilini karta apgavo visa dailininku bendrija.nenusiplausi antrastemis...

pedagogė

pedagogė portretas
Gintautas Vaičys aukšto lygio profesionalas, protingas ir doras menininkas. Vienas ryškiausių tapytojų Lietuvoje.

kolega

kolega portretas
butinai nueisiu aplankiti parodos
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių