Mokslininkai atskleidė paprastą triuką, kaip įsiminti tekstus ar informaciją

  • Teksto dydis:

Žmonėms patinka nuolat ką nors išmokti. Tačiau nepatinka studijuoti. Nuolat skaityti tuos pačius tekstus, stengiantis ne tik suvokti juose minimus faktus, bet ir juos įsiminti, nėra lengva. Bet mokslininkai sako, kad daugelis nežino paprasto triuko, kuris pastebimai palengvina mokymąsi.

Kaip jūs mokotės, tarkime, istorines datas ar užsienio kalbos žodžius? Skaitote juos vis iš naujo? Tai nėra labai veiksmingas būdas. Štai operos solistai, kuriems dažnai reikia įsiminti labai ilgus ir sudėtingus tekstus, naudoja paprastą triuką – jie kartą perskaito tekstą, o tada patys save testuoja.

2003 metais buvo atliktas įdomus tyrimas. Dviems žmonių grupėms reikėjo išmokti 40 nežinomų žodžių. Viena grupė juos tiesiog kalė kelias minutes, o kita – perskaitė visą sąrašą vos vieną kartą, o tada keturis kartus patys save testavo (bandė atsiminti, ką perskaitė).

Po penkių minučių visi turėjo atlikti testą, kuris atskleidė, kad pirmosios grupės nariai, kurie sąrašą skaitė vėl ir vėl, atsiminė daugiau žodžių. Tačiau kai panašus testas buvo pateiktas ir po savaitės, antrosios grupės nariai pasirodė kur kas geriau. Taigi, bandymas atsiminti suteikė geresnius rezultatus ilgesnėje perspektyvoje. Žmonėms lengviau atsiminti ne tai, ką jie skaitė, o tai, ko jų jau buvo klausiama.

2014 metais buvo atliktas panašus tyrimas. 83 studentai buvo suskirstyti į dvi grupes. Visi turėjo keturias minutes mokytis psichologijos sąvokas ir jų apibrėžimus. Po keturių minučių pirmosios grupės nariai ir toliau mokėsi tas pačias sąvokas. Tuo tarpu antrosios grupės nariai buvo testuojami – kompiuterio ekrane 15-ai sekundžių pasirodydavo apibrėžimas ir jie turėjo prisiminti, kokią sąvoką jis apibūdina. Jei jie atsakydavo neteisingai, teisingas atsakymas pasirodydavo ekrane prieš pereinant prie kitos užduoties.

Ir šio tyrimo rezultatai buvo tokie pat – tie, kurie buvo testuojami, pasirodė geriau. Jie tiesiog atsiminė daugiau. Tai, žinoma, nereiškia, kad jie minėtas sąvokas geriau suprato, tačiau bent jau galimybių tam gilesniam supratimui turėjo daugiau.

Šie tyrimai rodo, kad tie maži kontroliniai, kuriuos patys sau skiriame ką nors intensyviai besimokydami, nėra skirti tik žinių patikrinimui. Jie iš tikrųjų padeda mokytis. Atėjus laikui jūs lengviau atsiminsite ne patį faktą (tai, ką perskaitėte), o savo aktyvius veiksmus siekiant tą faktą atkurti (testą).



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių