Nuo akinių imperijos iki avių ūkio

  • Teksto dydis:

Avys, akademija, 1,8 mln. medžių ir akiniai – iš pažiūros, rodos, visai nesusiję dalykai. Pasakius, kad tarp jų yra sąsaja, gali kilti nuostaba – ką bendro jie gali turėti? Pasirodo, tai – Europoje lyderiaujančio tarptautinio optikų tinklo „Fielmann“ įkūrėjo Güntherio Fielmanno aistros ir paslėptos vertybės, susijungiančios į vieną bendrą tikslą – padaryti pasaulį sveikesnį ir gražesnį. Kaip to siekia jau 50 metų gyvuojanti vokiečių optikos imperija?

Prieš 50 metų Vokietijos miestelyje Kukshafene šalyje pripažintas optometrijos specialistas Güntheris Fielmannas atidarė savo pirmąją optiką. Šiuo metu „Fielmann“ – didžiausias optikų tinklas Europoje. Per pusamžį pasikeitė technologijos, žmonių poreikiai ir įmonei vadovaujanti karta, tačiau „Fielmann“ sugebėjo ne tik sėkmingai tai išgyventi, bet ir išsaugoti bei išplėtoti savo vertybinę sistemą. Šūkis „Rūpi kiekvienas“ geriausiai nusako, kas svarbiausia „Fielmann“ – kompanijos klientai, darbuotojai, kokybė ir... gamta.

Partnerių nuotr.

Iš meilės žmonėms: stilingi ir nemokami akiniai

1972 m. buvo įkurta pirmoji „Fielmann“ optika, o po dešimtmečio „Fielmann“ pavadinimą jau žinojo kone kiekvienas vokietis. Kas lėmė tokį kompanijos šuolį? „Fielmann“ išpopuliarino visai ne reklamos triukai, o kilni misija, sukėlusi tikrą revoliuciją optikos rinkoje.

„1981-aisiais Vokietijoje vyravo didžiulė socialinė stigma: socialiai remtiniems asmenims būdavo kompensuojami akiniai, tačiau jie galėjo rinktis vos iš kelių paprastų rėmelių, tad gatvėje būdavo lengvai atpažįstami. G.Fielmannas sukūrė 60-ies nemokamų rėmelių kolekciją“, – sakė „Fielmann“ Baltijos šalyse atstovaujančios įmonės vadovas Gintautas Kersnauskas.

Dešimt kartų padidinęs nemokamų rėmelių pasirinkimą, G.Fielmannas tapo kone Vokietijos didvyriu ir net buvo pramintas „akinių nešiotojų Robinu Hudu“. Greitai įmonės pavadinimas įgijo dar didesnę reikšmę – jis asocijavosi ne tik su nemokamais, bet ir itin aukštos kokybės akiniais, žemos kainos garantija bei nemokamomis akinių priežiūros paslaugomis. Šūkis „Akiniai: Fielmann“ tarsi įsiliejo į vokiečių kalbą ir kone tapo bendriniu žodžiu, kas antras vokietis ištarus žodį „akiniai“ pamini „Fielmann“ vardą – ir ne veltui, kadangi daugiau nei pusė šios šalies populiacijos regos patikrą ir akinių gamybą patiki būtent savo tautiečio įkurtai įmonei.

Iš meilės akinių ir aptarnavimo kokybei: didelė pasiūla už patraukliausią kainą

Nuo pat įmonės įkūrimo pradžios „Fielmann“ optikose demonstruojami aukšti akinių gamybos technologijų ir aptarnavimo standartai lėmė augančią paklausą ir plėtrą. 1991 m. „Fielmann“ išsiplėtė atidariusi pirmuosius salonus Rytų Vokietijoje. Buvusioje VDR kokybiški akiniai buvo itin paklausūs, tačiau sunkiai prieinami – jų laukti tekdavo be galo ilgai. Net praėjus keliems mėnesiams po pirmųjų optikų atidarymo prie naujųjų „Fielmann“ salonų kasdien nusidriekdavo ilgos eilės.

Demonstruodamas profesionalumą ir taip edukuodamas savo šalies optikos rinką, G.Fielmannas priėmė sprendimą savo patirtimi dalintis peržengus Vokietijos sienas – „Fielmann“ salonai ėmė kurtis kitose šalyse, o 1998 m. duris atvėrė ir Lietuvoje. Šiandien šiam optikos salonų tinklui priklauso daugiau nei 930 optikų 16-oje Europos šalių, o „Fielmann“ gaminamais akiniais ir teikiamomis paslaugomis Europoje pasitiki daugiau nei 27 milijonai korekcinių akinių ir kontaktinių lęšių nešiotojų. Neseniai prie „Fielmann“ šeimos prisijungę optikos tinklai Ispanijoje ir Slovėnijoje kol kas veikia kitais pavadinimais, tačiau taip pat pristato nuosavą „Fielmann“ kolekciją bei suteikia visas įmonės siūlomas garantijas.

Nuo pat „Fielmann“ bendrovės įkūrimo pradžios didžiausias dėmesys skiriamas klientams – visuomet įsiklausoma į jų poreikius bei lūkesčius akiniams.

Tokia plėtra nebūtų įmanoma, jei ne garantuota „Fielmann“ kokybė. To nebūtų įmanoma užtikrinti be 2002 m. Ratenove įkurto akinių gamybos, kokybės kontrolės ir logistikos centro, kuriame šiai dienai dirba daugiau nei 1 000 darbuotojų. Šioje vienoje didžiausių pasaulyje akinių gamybos ir surinkimo laboratorijų ne tik testuojama kiekviena naujai pagaminta akinių rėmelių partija, bet ir kasdien pagaminama kelios dešimtys tūkstančių individualiai suprojektuotų, atitinkančių kliento poreikius korekcinių akinių.

„Vokiečiai – pragmatikai ir kokybės fanatikai. Jiems svarbi ne tik kokybė, bet ir patikimumas, saugumas ir sąžiningumas. Nuo pat „Fielmann“ bendrovės įkūrimo pradžios didžiausias dėmesys skiriamas klientams – visuomet įsiklausoma į jų poreikius bei lūkesčius akiniams, patariama taip, kaip norėtume, kad būtų patariama mums patiems: sąžiningai, nuoširdžiai, profesionaliai,“ – pasakojo Viešųjų ryšių vadovė ir akinių mados tendencijų žinovė Jūratė Kersnauskė ir pridūrė, kad klientas, geriausiai žinodamas savo poreikius ir lūkesčius akiniams, pats išsirenka priimtiniausią kainos ir kokybės santykį, t.y nėra spaudžiamas pirkti brangesnių. Atsisakydama tarpininkų paslaugų, kurios visuomet išaugina prekės ar paslaugos kainą, „Fielmann“ savo klientams gali pasiūlyti gerokai mažesnes ir teisingas kainas.

Iš meilės darbuotojams: žinios ir patirtis – iš kartos į kartą

Siekdamas turėti savo srities profesionalų komandą, 2006 m. G. Fielmannas įsigijo XVI a. statytą Plono pilį, kadaise buvusią Danijos karaliaus vasaros rezidencija, kurioje įkūrė darbuotojų rengimo ir mokymų akademiją. Šiandien ji yra pripažinta didžiausiu pasaulyje optikos pramonės mokymo ir mokslinių tyrimų centru, kuriame kasmet mokosi ir tobulinasi daugiau nei 7 000 optikos specialistų. Šis įmonės įkūrėjo žingsnis leido „Fielmann“ tapti ne tik didžiausiu ir stipriausiu mokymo paslaugų teikėju optikos srityje, bet ir didžiausiu bei geidžiamiausiu darbdaviu – šiuo metu 16-oje Europos šalių grupėje dirba arti 22 tūkst. darbuotojų.

Güntheris Fielmannas/Partnerių nuotr.

Vokietijoje užkelta optikos specialistų profesionalumo kartelė nenusileidžia ir Lietuvoje. Užėjus į „Fielmann“ optikos saloną, klientus visada pasitinka padėti pasirengę specialistai, kurie pataria ne tik stiliaus ar sveikos regos klausimais, bet ir išmano akinių rėmelių bei lęšių gamybos technologijas, todėl puikiai žino, kurie iš jų labiausiai tiks konkrečiam klientui.

„Sąmoningai savo darbuotojų nevadiname konsultantais, nors jie ir konsultuoja klientus, o specialistais, kurie mokosi savo srities subtilybių ne vienerius metus. Optometrininkus, tikrinančius regą kabinete, ruošia Vilniaus universitetas, tuo tarpu optikos specialistų neruošia nei viena mokymo įstaiga Lietuvoje, todėl juos mokome patys pagal savo sukurtą mokymo programą. Tam, kad būtų parinkti kliento poreikius ir lūkesčius atitinkantys akiniai, reikalinga išmanyti itin daug niuansų, tokių kaip veido fiziologija, ergonominis jų pritaikymas, gebėti tinkamai išsiaiškinti kokiam tikslui bus reikalingi akiniai, kokie yra kliento akinių nešiojimo įpročiai, ar yra jautrumas tam tikroms medžiagoms ir pan. Kaip ir bet kokios technologijos, taip ir akinių rėmelių bei lęšių nuolat žengia į priekį, todėl ir jas privalu kiekvienam mūsų darbuotojui išmanyti. Nuolatinė investicija į žinias bei žingeidumas joms lemia ir užmokestį – „Fielmann“ savo rinkos segmente darbuotojams moka geriausius atlyginimus“, – pasakojo G. Kersnauskas.

Jam antrina J. Kersnauskė: „Per 50 metų sukaupta patirtis leidžia kelti ne tik profesinės kvalifikacijos kokybę, bet ir edukuoti optikos rinką, t.y. tinkamai ir atsakingai supažindinti akinių nešiotojus su technologinėmis naujovėmis, kurios kuriamos atsižvelgiant į klientų keliamus poreikius raiškiam matymui ir naudojimo patogumui. Todėl ir mūsų darbuotojų profesionalumas privalo žengti koja kojon ne vien tik su technologijomis, bet ir su sukaupta patirtimi, kuri leidžia užtikrintai patarti klientui net ir tais atvejais, kai kliento pasirinkimas būna netinkamas. Mūsų specialistai gali sau leisti pasakyti profesionalią nuomonę, į kurią rekomenduojame įsiklausyti“.

Iš meilės gamtai: 1,8 mln. medžių ir ekologinis ūkis

Įmonės įkūrėjui G. Fielmannui rūpi ne tik kokybiškai pasirūpinti milijonų europiečių rega – jam ne mažiau rūpi saugoti Žemę. Nuo 1986 m. jis tęsia pažadą ir sau, ir aplinkosaugai – kasmet kiekvienam darbuotojui pasodinti po medį. 2009 m. G.Fielmannas kartu su tuometine Vokietijos kanclere Angela Merkel Büdelsdorfo skulptūrų parke pasodino milijoninį medelį, o iki šiol Europos šalių miškams, parkams ir žalesnėms miestų erdvėms jau įteikta per 1,8 milijono planetos plaučių grynintojų.

Güntheris Fielmannas ir Angela Merkel/Partnerių nuotr.

Siekdamas išplėsti savo pažado aplinkosaugai ribas, akinių imperiją sukūręs G.Fielmannas pasuko rūpestingo ūkininkavimo keliu. Trijuose savo ūkiuose ne tik augina bei puoselėja avių veislę, kuriai gresia išnykimas, bet ir ekologiškas daržoves, vaisius, taip pat gamina ūkiuose užaugintų gyvulių mėsos ir pieno produktus, kuriuos tiekia Plono pilyje įsikūrusios mokymo akademijos studentų maisto ruošimui.

„Fielmann“ – iki šiol įkūrėjo šeimos valdoma kompanija, kuriai net ir pasikeitus kartoms, rūpi kiekvienas esantis šalia – ir klientas, ir darbuotojas, ir aplinka kurioje gyvename.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Neblogi

Neblogi portretas
Akiniai bet nesilankau vien tik del labai neprofesionalaus aptarnavimo LAisves ALejoje.REiketu pabandyti VOkietijoje

„Fielmann“

„Fielmann“  portretas
Tikrai puikus optikos salonas. Dirba puikūs savo srities specialistai. Tiesa kainos "kandžiojasi" ,bet kokybiška prekė nebūna pigi.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

  • Įvaizdžio konsultantė: ne viskas, kas madinga, tinka jums
    Įvaizdžio konsultantė: ne viskas, kas madinga, tinka jums

    Atšalus orams – amžina bėda: desperatiškai lendame į spintą, drabužiai virste virsta per duris, o apsirengti nėra ką. Pažįstamas jausmas? Ką daryti, klausiame kaunietės Giedrės Šimelienės. „Kviesti į pagalbą įva...

    3
  • Kavos aparatų įvairovė
    Kavos aparatų įvairovė

    Kavos aparatų įvairovė šiuo metu yra stulbinanti. Nuo itin modernių ir futuristinių, leidžiančių bet kokio skonio ir stiprumo kavą pasigaminti vos vienu prisilietimu iki elegantiškų, romantišką praeitį primenančių kavos apara...

  • „Lietuvos balse“ – dvikovų etapas: netikėti įvaizdžiai
    „Lietuvos balse“ – dvikovų etapas: netikėti įvaizdžiai

    Šį sekmadienį „Lietuvos balso“ projekte prasidės kovingasis dvikovų etapas. Projekto studijoje atsiras ir penktoji kultinė kėdė – ją užims iki šiol savo komandą atskirame kambaryje paslapčiomis rinkęs Free Finga. ...

    3
  • Jaunoji dizainerių karta ir jos siūlomos patirtys
    Jaunoji dizainerių karta ir jos siūlomos patirtys

    Pastaraisiais metais dešimtmečiais dizaino sąvoka labai išsiplėtė ir apima jau ne tik madą, plakatus ar mus supančius produktus. Jaunosios kartos dizaino kūrėjai dar studijų metais leidžiasi į įvairius temų, ne tik medžiagų ir form...

  • Mados dizainerė: tvarumas išliks, nes tiesiog neturėsime kito pasirinkimo
    Mados dizainerė: tvarumas išliks, nes tiesiog neturėsime kito pasirinkimo

    Nors gyvena ir dirba sostinėje, mados dizainerė Justina Semčenkaitė gatvės madą stebi visur, kur tik nuvyksta. Kadangi dažnai lankosi Kaune ir Klaipėdoje, pastebėjo, kad šių miestų statistinis mados vartotojas labai skiriasi. ...

    6
  • Makramė pynėja: kiekviename mazgelyje – geros emocijos
    Makramė pynėja: kiekviename mazgelyje – geros emocijos

    Su Agniete Vaitulioniene sutariame kalbėtis, kol dukrelė miega pietų. Nuo jos, sako, viskas ir prasidėjo. „Gimus Amelijai, norėjosi širdžiai mielos veiklos. Viena pažįstama parodė makramė technika pintus kalėdinius žaisliukus. Užsiman...

    3
  • Miegančiosios gražuolės sindromas: ką pagalvė žino apie tavo odą
    Miegančiosios gražuolės sindromas: ką pagalvė žino apie tavo odą

    Ar kada pagalvojote, kad ištikimiausia nakties draugė pagalvė – gali būti ne tik draugė, bet ir didžiausia odos priešė. O gal geriausia sąjungininkė? Kol ramiai miegame, mūsų oda išgyvena tikrą nuotykį, apie kurį dažnai...

  • Sapnų baidyklių kūrėja: magija slepiasi mažuose dalykuose
    Sapnų baidyklių kūrėja: magija slepiasi mažuose dalykuose

    Vėjyje besiplaikstančios močiučių servetėlės, pavirtusios ramaus miego sergėtojomis, levandų kvapo maišeliai norintiems giliai panirti į sapnų karalystę, sojų vaško žvakės – magiški nakties žibintai… Atrodo, vi...

    1
  • Parfumerė J. Cinaitienė: kvapas mus paveikia žaibišku greičiu
    Parfumerė J. Cinaitienė: kvapas mus paveikia žaibišku greičiu

    „Uoslė yra be galo svarbi, tačiau ją dažniausiai įvertiname tik netekę“, – šypsosi parfumerė Jolanta Cinaitienė. Natūralių kvepalų kūrėja atskleidžia, kaip mus veikia skirtingi kvapai ir kodėl tas pats aromatas vienam ga...

    3
  • Antro šanso metamorfozės: siūlų likučiai tampa mielais žaislais
    Antro šanso metamorfozės: siūlų likučiai tampa mielais žaislais

    Feisbuko paskyros „SiulasVirbalaiVaselis“ kūrėja Vilija Krasauskienė dienomis dirba rimtą darbą aplinkosaugos srityje, vakarais atsipalaiduoja megzdama žaislus iš siūlų likučių – tokių, anot jos, kur nei vienai kojinei, nei ...

    1
Daugiau straipsnių