Tryliktojo tarptautinio A.Samuolio tapybos plenero dalyviai, šiemet kuriantys tema Ženklas žmogui, tiki grožio galia
Tryliktą kartą Kaune vykstantis tarptautinis A.Samuolio tapybos pleneras - ne tik kasmetė pagarba lietuvių tapybos klasikui, bet ir proga dabarties menininkams pasižvalgyti vienam po kito kūrybines dirbtuves. Stebint, kaip dėmesingai šiųmečio plenero dalyviai tyrinėjo kolegų kūrybą, atsivežtą prisistatymo vakarėliui, tapo aišku, kad draugiški pasisėdėjimai dirbtuvėse šiais laikais vis retesni.
Devyniese tyrinės figūros atvaizdą
Šiųmečio tarptautinio A.Samuolio tapybos plenero tema - Ženklas žmogui. Ji reiškia, kad plenero rengėjo Gintauto Vaičio iš eksperimentinės vagos į tradicinę pernai grąžinta renginio koncepcija pasiteisino. G.Vaičys patvirtina: Tikrai. Pernai menininkai buvo patenkinti, gavę užduotį kurti portretą. Šiemet pasiūliau kūrybiškai patyrinėti figūros atvaizdą.
Iki trečiadienio kūrinius Ženklo žmogui tema tapys devyni menininkai: kauniečiai Arvydas Brazdžiūnas-Dusė, Jovita Glemžaitė-Matuzienė, Alfredas Šatas, Sofija Rickevičiūtė, Gintautas Vaičys, Kazlų Rūdoje gyvenanti Audronė Petrašiūnaitė, Kaune gimusi, bet dabar sostinėje gyvenanti Jūratė Pikčilingytė bei du svečiai iš Vokietijos: Ingė Bodemag (Inge Boudemagh) bei Joachimas Štalekeris (Joachim Stallecker).
Pozityvus kūrėjas tiki, kad grožis išgelbės pasaulį. Šių metų plenere dalyvaujantys autoriai savo kūryboje nevengia žmogaus, jo detalesnio, tikslesnio ar abstrahuoto, ekspresyvaus vaizdavimo ir taip siekia atskleisti žmogaus vidinio ir išorinio grožio potencialą, - taip tryliktojo tarptautinio A.Samuolio tapybos plenero dalyvių kūrybos temas pristatė G.Vaičys.
Vakarai skirti draugiškiems pasisėdėjimams
Laiko turime nedaug, dienotvarkė - įtempta, - G.Vaičys kiekvienam plenero dalyviui įteikė išsamią kiekvienos dienos programą. Iš jos matyti, kad didžioji laiko dalis bus skiriama kūrybai, tik vakarai - draugiškiems pasisėdėjimams kartu.
Bus vakarojama A.Šato dailės galerijoje, G.Vaičio namuose Kaune ir A.Petrašiūnaitės dirbtuvėse Kazlų Rūdoje. Tradiciškai tokių vakarų pradinė tema - naujausia šeimininko kūryba. Po to pereinama prie diskusijų ir pašnekesių amžinosiomis kūrybos temomis.
Menininkai, kurių dirbtuvės - mažytės ir kuriose netilptų net šiemet gana nedidelis būrelis plenero dalyvių, savo kūrybos pristatymą surengė Kauno A.Martinaičio dailės mokykloje. Kasmet svetingai plenero dalyvius priglaudžiančiose mokyklos klasėse savo laikinąsias kūrybos dirbtuves šį kartą įsirengė plenero dalyviai iš Diuseldorfo I.Bodemag bei J.Štalekeris, o S.Rickevičiūtė, J.Glemžaitė-Matuzienė ir J.Pikčilingytė - improvizuotas naujausios kūrybos ekspozicijas.
Mokyklos klasės tapo dirbtuvėmis
I.Bodemag kūrybinių idėjų atsivežė iš savo tėvynės. Jas Kaune pavers kūrinių ant drobės ciklu Skausmas. Kol kas vienoje A.Martinaičio dailės mokyklos klasių menininkė akriliniais dažais ant popieriaus tapė nedidelius eskizus. Iš jų spalvų ir formų matyti, kad Skausmas bus abstrakčių formų, ekspresyvus, ryškus ir emocionalus. Mano kūrybos idėjos atsiranda iš mano jausmų, - sakė I.Bodemag.
Jos kolega J.Štalekeris A.Samuolio plenere jau dalyvavo prieš trejus metus. Atrodo, jo kūrybos stilius išliko panašus. Ir šį kartą pasirinktą motyvą voleliu perkels ant sienos. Bet dabar tai bus moters figūra. J.Štalekeris tądien akvarele liejo modelio aktą. Paskui ji bus išdidinta, meniškai transformuota ir perkelta iš realaus į meno pasaulį.
S.Rickevičiūtė kolegoms parodė naujausias savo akvareles, nulietas šios vasaros pleneruose Kėdainių rajone ir pajūryje, bei tapybą. Ir akvarelėse, ir tapyboje sklando sakrališka dvasia, jau seniai tapusi skiriamuoju šios dailininkės kūrybos ženklu.
Iš A.Samuolio plenero S.Rickevičiūtė ketina pasiųsti kūrybinį ženklą šiandienos žmogui Biblijos tema - nutapyti skausmingą Abelio ir Kaino istoriją.
Tapyba ant veltinio ir ledo kompozicijos
J.Glemžaitės-Matuzienės ant molbertų eksponuojamus naujausius didelio formato tapybos kūrinius lyg ir reiktų žiūrėti iš toliau. Tačiau taip ir traukia prieiti artyn, jei ne pirštais, tai bent akimis pačiupinėti, kaip išgautos efektingos spalvos: ryškios, mirguliuojančios, bet minkštos. Dailininkė paaiškino voleliu akrilinius dažus spaudžianti ant tamsaus sintetinio veltinio.
Gaudyti gyvenimo fragmentus, - toks J.Glemžaitės-Matuzienės kūrybos moto. Iš gyvenimo fragmentų simpoziumo metu menininkė ketina nuausti Gyvenimo lovatiesę.
Vilniuje gyvenančiai J.Pikčilingytei būtų buvę sudėtinga pademonstruoti naujausią savo kūrybą - ji kompozicijas kuria iš ledo arba iš rūdžių atspaudų. Todėl ji kolegoms prisistatė nuotraukomis. Įspūdingai atrodo lede užšaldyti augalai ir rūdžių spektakliai (nes menininkė pagal ypatingą technologiją vykdomą rūdinimo procesą griežtai kontroliuoja) ant drobės ar metalo.
A.Samuolio tapybos plenero parodai skirtą kompoziciją Dvi antrosios savo dirbtuvėse Vilniuje J.Pikčilingytė pradėjo kurti prieš du mėnesius - tiek laiko trunka sudėtingas rūdinimo procesas.
Naujausi komentarai