Informacinių technologijų (IT) temomis rašantys ir kalbantys žurnalistai bei tinklaraštininkai visame pasaulyje praėjusią savaitę turėjo daug darbo. Be šurmulį kėlusio naujo „Apple iPhone“ pristatymo, daugybę naujienų Berlyne pažėrė „Hewlett-Packard“ (HP). Tarp jų – iššūkį „Apple MacBookAir“ metęs plonas nešiojamasis kompiuteris.
HP gerai atliko savo namų darbus: vienuolika nešiojamųjų kompiuterių, naujas lietimu valdomas kompiuteris, išmanusis telefonas, nauji stilingi „Voodoo“ serijos gaminiai ir kitos naujovės. „Voodoo“ bendrovę, kuri žinoma JAV dėl stilingų aukštos klasės kompiuterių, prieš beveik dvejus metus įsigijo HP.
Tarp „Voodoo“ naujovių – nešiojamasis kompiuteris „Envy 133“. Žurnalistai netruko jį pakrikštyti „Apple MacBook Air“ konkurentu. Mat „Envy 133“ storis yra 0,7 colio (1,78 cm). „MacBook Air“ ploniausioje vietoje – 0,16 colio (0,4 cm), tačiau storiausioje – 0,76 colio (1,93 cm). Ar „Envy 133“ nebus nauja paraiška į ploniausio nešiojamojo kompiuterio titulą?
„Envy 133“ korpusas pagamintas iš anglies pluošto, kompiuteris sveria apie 1,5 kg, jame integruotas 13,3 colio ekranas su diodiniu LED apšvietimu, pelės valdymo laukelis (touchpad) veikia naudojant kelių prisilietimų vienu metu technologiją (multi-touch), taip pat atpažįsta tam tikrus gestus. Pasirinktas įdomus sprendimas „Ethernet“ kabelinio tinklo jungčiai – ši integruota į maitinimo blokelį, su kuriuo kompiuteris susijungia per „Wi-Fi“ ryšį.
Deja, daugelis žurnalistų dūsavo, nes šis nešiojamasis kompiuteris, kainuosiantis 2099 dolerius (apie 5000 litų), vasarą pasirodys tik Jungtinėse Valstijose.
Verslo įrankiai
Daugiausia naujienų HP pristatė tarp verslo klasės nešiojamųjų kompiuterių. Šios šeimos kompiuteriuose bus galima pasirinkti konfigūracijas su mobiliaisiais procesoriais „AMD Turion 64 X2 Ultra Dual-Core“, „Intel Centrino 2“ ir „Intel Centrino 2“ su „vPro“ technologija. Naujieji produktai Lietuvą turėtų pasiekti liepos ir rugpjūčio mėnesiais.
Nauja technologija verslo klasės kompiuteriuose skirta belaidžiam ir mobiliajam sparčiam duomenų ryšiui. HP naudoja „Qualcomm“ „Gobi“ technologiją, pagal kurią pagamintas ryšio modulis „HP un2400“ veiks įvairių technologijų ryšio tinkluose.
HP verslo klasėje pasirodė naujas vardas – „EliteBook“. Naujosios serijos pagrindinis bruožas – naujas dizainas su šlifuoto aliuminio paviršiumi, patvaresnis korpusas, kuriame naudojamas magnio lydinys. Iš vidaus jis padengtas tam tikru koriniu tinklu, kuris sutvirtina konstrukciją. HP teigimu, šios serijos kompiuteriai skirti daug keliaujantiems žmonėms.
Pirmasis šios serijos modelis – apie 2,1 kg sveriantis „HP EliteBook 6930p“ – turi 14,1 colio įstrižainės plačiaekranį monitorių, naudojantį diodinį LED apšvietimą. Kaip byloja pavadinimas, elitinio kompiuterio kaina bus pati didžiausia – maždaug 4,8 tūkst. litų.
„Compaq“ verslo nešiojamųjų kompiuterių seriją irgi papildė nauji nariai: mobiliai dirbantiems profesionalams skirti papildomų funkcijų turintys „Compaq 6530b“ su 14,1 colio įstrižainės ekranu, „Intel“ procesoriais, „HP Mobile Broadband“ funkcionalumu, „Compaq 6730b“ ir 6735b su AMD procesoriais ir plačiaekraniais 15,4 colių monitoriais. Šios trijulės planuojamos kainos – atitinkamai apie 3,6 tūkst., 4,3 tūkst. ir 3,4 tūkst. litų.
Taip pat pigesni ir mažesnio funkcionalumo „Compaq“ serijos 6730s, 6735s su 15,4 colio įstrižainės ekranais, AMD procesoriais bei 6830s – su dideliu 17 colių įstrižainės ekranu, „Intel Core 2 Duo“ procesoriumi ir galinga „ATI Mobility Radeon HD 3410“ vaizdo posisteme. Šios serijos modeliai kainuos atitinkamai nuo maždaug 1,8 tūkst. ir 2,5 tūkst. litų.
Pernai žengusį į išmaniųjų telefonų rinką HP šįmet verslininkams pristatė į „BlackBerry“ panašų išmanųjį įtaisą „HP iPAQ 914“, turintį UMTS/HSDPA (iki 7,2 mpbs parsisiuntimo sparta) ryšio modulį, GPS navigaciją, visų simbolių (QWERTY tipo) klaviatūrą, prisilietimui jautrų ekraną ir „Windows Mobile“ operacinę sistemą bei 3 mln. taškų kamerą su automatinio ryškumo nustatymo galimybe. Jis Lietuvoje turėtų pasirodyti liepos mėnesį ir kainuoti apie 1,5 tūkst. litų.
Protingesni kompiuteriai vartotojams
HP atnaujino ir vartotojams skirtų nešiojamųjų kompiuterių „Pavilion“ seriją, kurios naujovės pasirodys jau rugpjūtį. Kai kuriuose modeliuose atsirado tokios anksčiau tik verslo klasės kompiuteriuose matytos funkcijos. Tai „HP ProtectSmart Hard Drive Protection“, kuri pati dėl integruotų judesio daviklių supranta, kad kompiuteris krenta ir sustabdo besisukantį standųjį diską. Kita funkcija – integruotas mobiliojo duomenų perdavimo ryšio (UMTS/HSDPA) modulis.
Naujajame „Pavilion dv4“ kompiuteryje su 14,1 colio ekranu bus integruotas skaitmeninės TV imtuvas, „Blu-ray“ diskų įrenginys. Viena jo versijų turės integruotą mobiliojo ryšio modemą, tačiau ji artimiausiu metu Lietuvoje nepasirodys.
„Pavilion dv5“ yra tam tikras kompromisas tarp mobilumo ir galios, jame integruotas 15,4 colių įstrižainės monitorius, be to, galima įdiegti papildomą „Nvidią“ arba ATI vaizdo posistemę.
O „Pavilion dv7“, turintis didelį 17 colių ekraną, jau daugiau skirtas darbui ir pramogoms su grafiniais vaizdais, muzika. Jame integruoti skaitmeninės TV imtuvai, „Blu-ray“ įrenginys, galingos grafinės posistemės. Naujieji „Pavilion“ serijos kompiuteriai Lietuvoje kainuos atitinkamai nuo 3599, 2799, 3099 litų.
Irgi rugpjūtį pasirodysianti naujiena Lietuvoje – „Compaq Presario CQ50“ nešiojamasis kompiuteris su 15,4 colio įstrižainės ekranu, kainuosiantis nuo 2099 litų. Iki šiol Lietuvoje oficialiai nebuvo prekiaujama šiais pigiausiais vartotojiškais nešiojamaisiais kompiuteriais.
Be to, greta pigiojo mažylio „Asus EeePC“ Lietuvoje rugpjūtį turėtų atsirasti ir konkurentas – „HP 2133 Mini-Note“. Tiesa, kaina konkuruoti vargu ar pavyks – „Mini-Note“ kainuos apie 1700 litų, o „Asus“ gaminiai kainuoja mažiausiai keliais šimtais litų pigiau.
Per daug vargo dėl mažos rinkos
Berlyne HP pristatė ir keletą kitų naujovių, kurių artimiausiu metu, kaip ir „Envy 133“, nežada atvežti į Lietuvą ar net Europą.
Tai virtuvės kompiuteriu kartais vadinamas „TouchSmart IQ500“, kuriame viskas integruota į vieną 22 colių (56 cm) įstrižainės lietimui jautrų monitorių. Šiame kompiuteryje veikia „Windows Vista Premium“ operacinė sistema, tačiau kaip pagrindinė sąsaja naudojama HP sukurta grafinė terpė. Joje liečiant pirštais ekraną galima tvarkyti kalendorius, nuotraukas, žaisti šachmatais, groti muziką, rašyti žinutes. Tiesa, kartais kompiuterio atsakas yra šiek tiek per ilgas, ir tai trikdo.
Pirmoji versija, kainavusi apie 2 tūkst. dolerių, buvo labai palankiai vertinama. Naujoji versija JAV kainuos 1299 ir 1499 dolerius (apie 3100 ir 3600 litų). Brangesniojoje integruotas TV imtuvas. Sprendžiant iš šio kompiuterio apgulties per renginius, sėkminga turėtų būti ir naujoji versija.
Tačiau Lietuvoje šio kompiuterio greitai neišvysime. Pirmoji versija buvo parduodama JAV ir Didžiojoje Britanijoje, antroji pasirodys ir keletoje kitų Europos valstybių.
„Eny 133“ likimas laukia ir kitos „Voodoo“ naujovės – stilingo „Omen“ stalinio kompiuterio. Kaip ir dera tokios klasės kompiuteriams, jį pirkėjai galės užsisakyti savito dizaino. Į vientisą monolitą panašus „Omen“ aušinamas skysčiu, sudarytas iš komponentų, kuriuos galima keisti nenaudojant įrankių, jame integruotas 7 colių (17,8 cm) įstrižainės išorinis LCD ekranas, kurį galima naudoti kaip papildomą ekraną. „Omen“ kaina – nuo 7 tūkst. dolerių (maždaug 16,5 tūkst. litų) – irgi rodo jo klasę.
Paklausta, kodėl HP dalies tokių išskirtinių naujovių netiekia į Europą, HP EMEA (Europa, Artimieji Rytai ir Afrika) regiono asmeninių sistemų grupės rinkodaros viceprezidentė Luciana Broggi sakė, jog tai susiję su produktų lokalizacija: reikėtų pritaikyti produktus atskiroms šalims, o tai nemaža investicija. JAV rinka šiuo požiūriu palankesnė, nes pakanka produkto, pritaikyto anglakalbiams.
Ji užsiminė, kad vėliau galbūt pasirodys HP prekės ženklo kompiuteriai, turintys „Voodoo Envy 133“ gaminių ypatybių. Mat „Voodoo“ ženklas gerai žinomas JAV, bet mažai – Europoje.
Kol kas HP neketina aktyviai plėtoti ir prekybos internetu, kuri leistų mažomis sąnaudomis pristatyti kompiuterius, kuriais neprekiaujama pavienėse rinkose. Tai tam tikru požiūriu būtų ir pjovimas šakos, ant kurios HP sėdi, mat kompanijos strategija – pardavimas per partnerius, o internetinė prekyba jiems gali tapti konkurente.
Naujausi komentarai