Pereiti į pagrindinį turinį

Vilniuje norima įvesti rinkliavą už dalijimąsi paspirtukais ir dviračiais

2025-01-25 18:33

Vilniuje ketinama įvesti rinkliavą už leidimus dalintis elektriniais paspirtukais ar dviračiais.  Vieno euro mėnesio rinkliavą joms reikėtų mokėti už kiekvieną siūlomą paspirtukų ar dviratį.

Vilniuje norima įvesti rinkliavą už dalijimąsi paspirtukais ir dviračiais
Vilniuje norima įvesti rinkliavą už dalijimąsi paspirtukais ir dviračiais

Savivaldybė tikina, kad surinktomis lėšomis būtų atnaujinamos ir  prižiūrimos šių transporto priemonių stovėjimo vietos. Tuo metu verslas įspėja, kad kils kainos.

Savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ skaičiuoja, kad per metus iš šios rinkliavos būtų surenkama apie 40 tūkst. eurų.

„Susisiekimo paslaugų“ Judumo transformacijos vadovas Jonas Damidavičius BNS nurodė, kad Vilniaus miesto taryba kitą trečiadienį svarstys, ar įvesti tokią rinkliavą. Pasak jo, taip norima kompensuoti miesto sąnaudas ir užtikrinti saugų judėjimą. 

„Surinkta vietinė rinkliava būtų panaudojama privalomo stovėjimo vietų priežiūrai ir atnaujinimui, papildomų stovėjimo vietų tinklo plėtrai, dviračių takų infrastruktūros tobulinimui (...)“, – teigė J. Damidavičius. 

„Bolt“ dalijimosi paslaugų vadovas Lietuvoje Benas Jurlovas sako, kad rinkliava miestui galėtų būti tinkama, tačiau ji negali būti neproporcingai didelė.

„Kai kuriose savivaldybėse jau yra taikomas panašus modelis, tačiau Vilniaus siūlomas mokestis būtų keliasdešimt kartų didesnis nei įprasta šiame sektoriuje. Tokio dydžio rinkliavos įvedimas greičiausiai reikštų ženkliai didesnes kainas paslaugos naudotojams“, – BNS pabrėžė jis.

Pasak B. Jurlovo, per pastaruosius penkerius metus dalijimasis elektriniais paspirtukais ar dviračiais tapo svarbia Vilniaus gyventojų kasdienių kelionių dalimi ir dažnai tampa alternatyva kelionei automobiliu.

„Jei paspirtukų kelionės būtų apmokestintos nepagrįstai didele rinkliava, tai padidintų kelionių automobiliais skaičių Vilniuje, neigiamą transporto poveikį ir spūstis miesto gatvėse“, – mano „Bolt“ atstovas.

Pernai „Bolt“ turėjo apie 3,5 tūkst. elektrinių paspirtukų ir dviračių, o „Ride“ – 1 tūkst. elektrinių dviračių. 

 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
ystaymai rasomi taip kad

teisejai turi, privalo juos interpretuot..., todel nenuostabu kad geroveje dalintis reikia ir privaloma su tais kurie jum uzkrauna mokescius jie parduoda leidima uz tam tikra mokesti suteikia teise jums pasidalint savo nuosavu mokesciais ir apmokestinimais ,draudimais, suvarzymais apkrautu ir sunkiu darbu uzdirbtu turtu... mokekit ir dalinites... nenorit moket - nesidalinkit ...gerove nuostabus krastas cia oras...vejas...sniegas...lietus nuo stogo ir tas apmokestintas pvm...
0
0
VL

Dalintis galima nuosavu transportu panele žurnaliste , o čia kalbama apie elementariausia NUOMA........Gal reiketu pasidomet sqvokom prieš rašant....????
1
0
na

ir taip važiavimas kainuoja panašiai kaip taxi, ir tik truputį greičiau nei pėsčiom (nes takai eina ne ten, kur reikia, o išvedžioti visokiais kampais)
1
0
Visi komentarai (5)

Daugiau naujienų