Paroda Berlyne: lietuviai pirkėjus vilioja alumi ir gyva muzika

Penktadienį Vokietijoje duris atvėrė tarptautinė maisto pramonės, žemės ūkio ir sodininkystės paroda „Žalioji savaitė 2010“. Aštuntą kartą joje dalyvaujanti Lietuva savo pozicijų neapleidžia ir sunkmečiu.

Dalyvavimas - prestižo ir garbės reikalas

75 kartą organizuojamoje tarptautinėje parodoje Lietuva jau aštuntus metus iš eilės pristato mūsų tradicijas, papročius ir kultūrą svetimšaliams pristatančią produkciją. Visi norintys gali paragauti kaimiško alaus, tikros rūginės duonos, skilandžio ar įsigyti kokį nors mielą lietuvišką rankdarbį.

Iš viso parodoje galima įsigyti aštuonių Lietuvos įmonių produkcijos. Tačiau yra ir stendas, kuriame eksponuojami Lietuvą garsinantys sūriai, saldumynai ir kiti produktai apie kuriuos viską galima sužinoti. Dalinamas  katalogas į kurį įtraukti visi Lietuvos gamintojai.

Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų rinkos reguliavimo agentūros vadovė Rimutė Kėkštienė pasakojo, kad į parodą atvažiavo praktiškai visos įmonės, kurios norėjo. Tačiau jų pristatomi gaminiai sudaro labai platų lietuviškų papročių spektrą.

Parodoje dalyvaujančios įmonėms kainuoja tik atvažiavimas ir gyvenimo išlaidos, tačiau reta kuri sugeba čia parduoti tiek, kad važiuoti apsimokėtų. O ir ilgalaikių verslo partnerių čia rasti nelengva, tačiau dalyvavimas parodoje - prestižo ir garbės reikalas.

Alų gaminančios A.Grigonio įmonės direktorė Kristina Grigonienė sakė, kad pagrindinis tikslas - į kitus pasižiūrėti ir save parodyti. Į Berlyną atvežta tona alaus. K.Grigonienė dar nedrįso spėti, kiek jo pavyks išdalinti ir parduoti. Kol kas alus pardavinėjamas už simbolinę kainą - vieną, pusantro euro - kas kiek duoda. Tuo metu neretas kitų šalių gamintojas parodoje lupa maždaug po tris eurus už bokalą.

Vokiečiai pamėgo „grybukus“

Duonos gaminiais prekiaujanti bendrovė „Saimeta“ parodoje dalyvauja po trejų metų pertraukos. Įmonės įkūrėja Vita Stankevičienė pasakojo, kad parodoje buvo pavykę suvilioti ne vieną rimtą verslo partnerį užsienietį, tačiau pritrūko patirties, kad tai virstų į ilgalaikį bendradarbiavimą. Lietuviška duona labai vertinama, todėl „Saimetos“ stendas gana populiarus. Parodos lankytojai taip pat labai noriai perka „grybukus“, tačiau V.Stankevičienė sakė, kad kol kas apie parodoje sutiktus naujus partnerius neverta kalbėti, nes renginys ką tik prasidėjo.

Taip pat nuo prognozių susilaikė įvairiais dirbiniais prekiaujančios Lietuvos ūkininkų draugijos amatų centro „Verpstė“ merginos. Tačiau lietuviškas gintaras jau sulaukė dėmesio.

Dėl vietos kovojo su norvegais

Lietuviai tradiciškai užėmė 238 kv. metrų plotą toje pačioje vietoje. To paties paviljono kitame gale įsitaisę latviai šiemet atvežė skurdesnį produkcijos asortimentą nei pernai. Lietuviai taip pat svarstė pasirodyti kukliau, tačiau buvo nuspręsta per eilę metų iškovotų pozicijų neužleisti.

„Juk visame pasaulyje kalbama, kad sunkmečiu reikia skatinti eksportą. Čia įkištas litas sugrįš milijonais. Nemanau, kad čia yra ta vieta, kur reikia taupyti“, - įsitikinusi R.Kėkštienė.

Lietuvos ekspozicijai skirta vieta labai gerai prieinama lankytojams. Einantiems aštuntu Berlyno parodų centro paviljonu nepastebėjus lietuvių praeiti neįmanoma. O jei koks vokietis netyčia užsižiopsotų vartydamas rankoje lankstinuką, jį pažadins į „Bernelių užeigą“ kviečianti gyva tautinė muzika. Lietuviai ne tik pastebimi, pas juos ir jauku.

R.Kėkštienė pasakojo, kad prie šios vietos priprato ne tik parodoje dalyvaujantys lietuviai, bet ir parodos lankytojai.

„Ateina vokiečiai ir sako, kad pas mus jau valgė ir šį bei tą nusipirko ir pernai, ir užpernai. Tradiciškai ateina lietuviškų patiekalų išsiilgę Vokietijoje gyvenantys tautiečiai“, - pasakojo B.Kėkštienė.

Į lietuvių vietą šiemet rimtai taikėsi tradiciniai parodos kaimynai norvegai, tačiau mūsiškiai pozicijų neapleido. Vieta patogi ne tik dėl jos matomumo, bet ir išskirtinės galimybės įsirengti balkoną, kuriame priimamos oficialios delegacijos.

Vien per penktadienį žemės ūkio ministras Kazimieras Starkevičius balkone oficialiai priėmė kone dešimt delegacijų. 

Apie parodą:

Nuo 1926 metų rengiama paroda „Žalioji savaitė“ yra viena seniausių bei populiariausių parodų ne tik Vokietijoje, bet ir visame pasaulyje, pritraukianti gausų lankytojų būrį, sulaukianti išskirtinio politikų dėmesio bei atgarsio verslo aplinkoje. 2009 m. parodoje apsilankė 403 tūkst. lankytojų, iš kurių 115 tūkst. - verslininkai, pramonės atstovai. Nuo pat šios parodos gyvavimo pradžios čia  savo produkciją pristatė daugiau kaip 75 tūkst. įmonių iš 120 šalių. Šiemet parodos organizatoriai tikisi sulaukti jau 30-milijoninio lankytojo. Šiais metais parodo partnerė - Vengrija, itin svarbi Vokietijai prekybos partnerė. 


Šiame straipsnyje: žalioji savaitėparoda Berlyne

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių