Antradienį Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijos narė Ligita Girskienė ketina pateikti parlamentui įstatymo pataisas, siūlančias leisti vairuoti mopedus ir lengvuosius keturračius tik išlaikius praktinį vairavimo egzaminą.
Vilniaus apygardos teismas atmetė asmenų, bandžiusių už kyšius valstybinėje įmonėje „Regitra“ išlaikyti praktinį vairavimo egzaminą, skundus, pranešė prokuratūra. Šie asmenys lieka nuteisti už prekybą poveikiu.
Bandžiusi įgyti vairavimo teises, negalią turinti moteris susidūrė su netikėta kliūtimi – paaiškėjo, kad „Regitra“ neturi jos negaliai pritaikyto automobilio. Moteris dėl tokios situacijos pateikė skundą Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai, kuri pradėjo tyrimą.
Jau tris dešimtis kartų vairavimo egzaminą laikiusi klaipėdietė vis dar neturi vairuotojo pažymėjimo, tačiau vilčių prarasti neketina. Ne kiekvienam uostamiesčio gyventojui pavyksta išlaikyti vairavimo egzaminą iš pirmo karto. Dažniausiai koją pakiša ne tik stresas ir baimė, bet ir įgūdžių stoka.
Klaipėdiečiui kilo klausimų dėl „Regitrai“ taikomų išskirtinių sąlygų. Visos įmonės, teikiančios vairavimo mokymo paslaugas, privalo automobilius žymėti specialiu plafonu su „M“ raide. Tačiau to neprivalo daryti „Regitra“, nors šios įmonės automobilius taip pat vairuoja žmonės, neturintys vairuotojo pažymėjimo.
Jei „Regitroje“ iš pirmo karto nepasisekė išlaikyti praktinio egzamino, gali tekti jį laikyti pakartotinai ne tada, kai patogu, o tuomet, kai pasiūlo sistema. Būsimi vairuotojai piktinasi, kad, antrą kartą registruojantis laikyti egzaminą, negalima rinktis iš viso datų ir laikų spektro.
Už kyšius valstybinėje įmonėje „Regitra“ praktinį transporto priemonių vairavimo egzaminą siekę išlaikyti ir jiems talkinę asmenys nuteisti dėl prekybos poveikiu, penktadienį pranešė prokuratūra.
Vairavimo egzaminas – nemenkas iššūkis norinčiajam gauti vairuotojo pažymėjimą. O jeigu jį reikia laikyti kitataučiui, tai tampa dar didesniu galvos skausmu, nes kiekvienas nemokantis lietuvių kalbos pats turi atsivesti vertėją.