Plastikinių maišelių nuperkama vis mažiau. Pardavėjai džiaugiasi, kad gyventojai į apmokestintus maišelius reaguoja vis sąmoningiau. Tačiau ekspertai sako, kad Lietuvai dar yra kur pasitempti.
Ar jau turite sudarę kalėdinių dovanų sąrašą? Gal jau esate ir nupirkę dovanų? Sakote, per anksti? Šiemet reikės pataupyti? Taip mano ne visi LNK žurnalistės kalbinti žmonės.
Dėl karo Ukrainoje šiemet jau ne kartą keitėsi pirkėjų įpročiai Lietuvoje. Itin populiarią prekę – druską, bėgant mėnesiams, keitė aliejus bei actas, o dabar į jų vietą taikosi bandelės. Iš pirkėjų akiračio nesitraukia ir ilgiau išliekantys maisto produktai – kruopos, miltai, makaronai.
Liepos 17 dieną skaičiuojame mėnesį nuo oficialios karantino pabaigos. Kovą paskelbus karantiną, visi turėjo išmokti gyventi pagal naujas taisykles. Prekybininkai prašė pirkėjų planuoti apsilankymus parduotuvėse, vengti didesnio kontakto ir atsiskaityti kortelėmis arba naudotis savitarnos kasomis. Per karantiną atsiradę įpročiai praėjus mėnesiui nuo jo pabaigos nedingo, rodo prekybos tinklo „Maxima“ duomenys.
Šalyje dėl koronaviruso paskelbus karantiną, didieji prekybos centrai skelbė apie išaugusius ilgo galiojimo prekių pardavimus. Praėjus beveik pusantro mėnesio centrų atstovai pastebi, kad, nors minėtų produktų pardavimai vis dar didesni, palyginti su laikotarpiu prieš karantiną, pirkėjai ilgo galiojimo produktus perka nebe kaupimui, o vartojimui.
Vartojimo tendencijos rodo, kad vis daugiau pirkėjų nebenori būti tik pasyviais stebėtojais. Jie siekia aktyviai įsitraukti ir keisti visą pirkimo procesą. Psichologė Inga Būdvytytė pastebi, kad gausus prekių pasirinkimas žmonėms nebesukelia emocijų, todėl prekybininkai yra priversti pardavinėti ne prekes, o patirtis.
Namų jaukumu besirūpinantys, kainas atidžiai stebintys ir tik patikimas ir išbandytas prekes perkantys – tokių pirkėjų Lietuvoje yra daugiausia. Tačiau šalia jų yra ir kita stipri pirkėjų grupė: norintys išbandyti naujoves, linkę eksperimentuoti, mėgstantys technologijas ir propaguojantys sveiką gyvenseną. Jaunoji pirkėjų karta – pamišę dėl žaidimų, užsiima sportu ir sveika gyvensena. Jie linkę išbandyti naujoves, bet neturi didelių pajamų, tad yra atidūs kainai. Tokius pirkėjų archetipus atskleidžia internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ iniciatyva visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta lietuvių pirkėjų įpročių apklausa.
Lietuvoje nuo praėjusios vasaros pakilo visų populiariausių alkoholinių gėrimų kainos, kai kurios net trečdaliu. Rinkos tyrimo bendrovės „Nielsen“ duomenimis, toks brangimas sumažino pardavimo skaičius, tačiau tai nebūtinai geros naujienos – vis daugiau lietuvių renkasi stipresnį alkoholį, taip pat alkoholio nusiperka keliaudami apsipirkti į užsienį.