Esant dideliam maisto prekių pasirinkimui, vartotojai prekes renkasi itin kruopščiai ir atidžiai. Jiems svarbu ne tik dizainas, skirtingi prekių ženklai ar išskirtiniai šūkiai, bet ir papildoma informacija ant pakuotės.
Europos Komisijai (EK) susidomėjus atskiroms šalims tiekiamo maisto sudėčių skirtumais, pirkėjai pripažįsta ir patys nepatikliai vertinantys maisto gaminių etiketes, kuriose nurodyti sveikatingumo žymėjimai. Tarptautinės tyrimų kompanijos „Nielsen“ duomenimis, Lietuva pasižymi vienais skeptiškiausių pirkėjų, kurių nepatiklumas lenkia europinius vidurkius.
Etiketės klaidina dėl trijų priežasčių: dėl gamintojų, kurie nori parodyti, kad produktas geresnis, nei jis yra, dėl maisto ženklinimo taisyklių, kurios verčia rašyti tai, ko žmonės nesupranta, ir dėl to, kad mes jų neskaitome.
Nuo spalio 4 d. atskirti sveikesnius produktus iš gausios prekybos centro pasiūlos bus dar lengviau. Mažmeninės prekybos tinklas „Rimi Lietuva“ pažymėjo sveikesnius produktus specialiu, aiškiai pirkėjams matomu ženklu „Rinkis sveikiau“. Ši iniciatyva skirta palengvinti apsipirkimo procesą ir padėti pirkėjams lengviau atskirti produktus, kurie yra naudingesni ir vertingesni organizmui nei kiti tos pačios kategorijos produktai. Etikečių analizavimą ,,Rimi“ patikėjo mitybos profesionalams.
Šių metų pabaigoje vartotojai galės dar atsakingiau rinktis maisto gaminius, nes produktų etiketėse, be jų energetinės vertės, bus žymimas ir cukraus, baltymų, riebalų, angliavandenių bei mineralų ir vitaminų kiekis.
Pakavimo ir ženklinimo sprendimus siūlanti viena didžiausių lipniųjų ir apsitraukiančių etikečių spausdinimo įmonių Baltijos šalyse bendrovė "PakMarkas", investavusi į naują gamybos įrangą, kuri leidžia taupyti energijos išteklius ir etiketėms spausdinti naudojamas žaliavas, pernai didino pardavimo pajamas ir uždirbo pelno.
"Kai kurių klientų užsakymai išties susitraukė, tačiau juos atsvėrė kiti. Lietuvoje sėkmingai veikia norvegų kapitalo įmonės, jų gamybos srautai auga ir jos pažėrė nemažai užsakymų. Gausėjo ir lietuviško kapitalo įmonių, kurios
Baigiantis metams gamintojų ir prekybininkų laukia nauji išbandymai: teks pasirūpinti ne tik tradiciškai švenčių išvakarėse išaugančia paklausa, bet ir naujomis etiketėmis.
Lietuvos vartotojų institutas kviečia vartotojus dalyvauti e-iniciatyvoje „Atsiųsk netinkamą etiketę“, dalintis įtarimų sukėlusiomis maisto ir ne maisto produktų etiketėmis ir susilaukti ekspertų vertinimo.
„E-iniciatyva „Atsiųsk netinkamą etiketę“ siekiame ne tik skatinti kritišką vartotojų požiūrį į produktų etiketes, bet ir pareikalauti didesnės gamintojų ir prekybininkų atsakomybės, nes neįskaitomos, netikslios ar klaidinančios informacijos pateikimas pažeidžia teisėtus vartotojų lūkesčius ir iškreipia jų galimybes pasirinkti norimus produktus