- Renaldas Gabartas [2]
- [3]
- [3]
- Teksto dydis:
- Spausdinti [4]
Jungtinė Japonijos, Amerikos ir Europos inžinierių komanda, dirbanti "Mazdos" konstruktorių biuruose, švenčia naujausio kosmopolitinio kūrinio gimtadienį – antros kartos kompaktinio modelio serijinės gamybos pradžią.
Kad ir kokia niūri būtų padėtis automobilių verslo padangėje, priežasčių džiaugtis "Mazda" tikrai turi pakankamai. Pastaruosius penkerius metus gaminta "Mazda 3" tapo populiariausia ir geriausiai vertinama bendrovės preke. Ji per šį laiką iškovojo bene 90 įvairių tarptautinių apdovanojimų, o pagamintų tokių automobilių skaičius priartėjo prie 2 mln.
Kompromisų paieškos
Kadangi ankstesnioji "Mazda 3" iš tiesų buvo sėkmingas automobilis, šios markės gerbėjų lūkesčiai, siejami su naujuoju modeliu, tikrai nemaži. Bijodami juos nuvilti, "Mazdos" specialistai trejus pastaruosius metus itin daug dirbo ne tik tobulindami šio modelio technines charakteristikas, bet ir siedami, kad jos eksterjeras būtų laikomas gražiu visose svarbiausiose rinkose. Pastarasis uždavinys ypač sunkus, nes Japonijoje vertinami švelnūs ir mieli bruožai, o Europoje – sportiškumas ir raumeningumas.
Kadangi maždaug du trečdaliai "Mazdos" mašinų parduodamos ne Japonijoje, naujasis kompaktinės klasės žaidėjas akivaizdžiai linkęs pataikauti pirkėjams Senajame žemyne. "Mazda 3" išsaugojo svarbiausius firminius bruožus, tačiau atrodo dinamiškesnė ir išraiškingesnė. Penkiakampės radiatoriaus grotelės padidėjo bent trigubai ir dabar užima beveik visą priekinę automobili dalį, žemiau buferio.
Kaip ir metų pradžioje pristatyta naujoji "Mazda 6", naujoji "Mazda 3" turi gerokai didesnius migdolo formos priekinius žibintus. Mašina atrodo kiek raumeningesnė ir masyvesnė, tačiau jos oro pasipriešinimo koeficientas yra geriausias klasėje: modelio sedano kėbulu – 0,28, o hečbeko – 0,3.
Nauji principai
Japonai akcentuoja ir tai, kad "Mazda 3" yra 15 kg lengvesnė už pirmtakę. Skirtumas nedidelis, tačiau svarbu pati tendencija – juk beveik visi pastaraisiais metais pasirodę konkurentai sunkesni už senuosius modelius. Bolonijos parodoje interviu žurnalistams iš Lietuvos davęs "Mazdos" Europos dizaino padalinio vadovas Peteris Birthwistlesas teigė, kad ateityje mažinti svoriui bus skiriama dar daugiau dėmesio.
"Aplinkosaugos reikalavimai griežtėja, o vienas būdų juos įvykdyti – mažinti oro pasipriešinimą ir svorį. Tikėtina, kad ateities automobiliuose nebus tokių dalykų kaip elektriniai langų kėlikliai, navigacija, CD grotuvai ir magnetolos. Orientuotis nepažįstamoje erdvėje ar klausytis muzikos galima į specialią vietą įstatant "iPhone" tipo aparatą, galintį atlikti visas minėtas funkcijas. Atsidaryti langą taip pat nesunku naudojant mechanines rankenėles", – samprotavo P.Birthwistlesas.
Antros kartos "Mazdos 3" salone kol kas visi klasikiniai komforto atributai savo vietose. Dar daugiau – automobilio salonas atrodo solidesnis, apdailai panaudotos kokybiškesnės medžiagos (plastikas minkštas ir malonus liesti). "Mazdos" atstovai tikino šiame modelyje išsprendė ir vieną seniausių gamintojų problemų – pastebimai sumažino triukšmo izoliaciją. Pasak oficialaus pranešimo spaudai, naujoji "Mazda 3" 6–11 proc. tylesnė pažabojus variklio vibraciją, pagerinus pakabos darbą ir padidinus kėbulo standumą.
Daugiau jėgos
Parodoje pristačius automobilį buvo džiūgaujama dėl šio modelio pirkėjams siūlomo visiškai naujo 2,2 l turbininio dyzelinio variklio. "Euro 5" reikalavimus atitinkantis motoras bus dviejų versijų. Silpnesnio – 150 AG, o galingesnio – 185 AG. Pastarojo maksimalus sukimo momentas siekia net 400 Nm, juo vairuotojas gali mėgautis 1800–3000 aps./min. diapazonu. "Mazda" žmonės teigė, kad vidutinės šio variklio degalų sąnaudos 5,6 l šimtui kilometrų.
Į naująją "Mazdą 3" bus montuojami ir senieji jėgos agregatai – 2 l turbininis dyzelinis motoras ir benzininiai 1,6 ir 2 l darbinio tūrio varikliai. Visi jie šiek tiek patobulinti, todėl turėtų būti ekonomiškesni ir mažiau teršti aplinką.
Variklių jėga ratams bus perduodama naudojant naują penkių laipsnių automatinę pavarų dėžę, ji padės degalų sąnaudas sumažinti maždaug 10 proc. Taip pat bus galima rinktis penkių arba šešių laipsnių mechanines pavarų dėžes.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Galerijos [10]
Nuorodos:
[1] https://kauno.diena.lt/%2Bdocument.location.href%2B
[2] https://kauno.diena.lt/autoriai/renaldas-gabartas
[3] javascript://;
[4] https://kauno.diena.lt/print/495587
[5] https://kauno.diena.lt/zymes/mazda-3
[6] https://kauno.diena.lt/naujienos/verslas/ratai/naujo-stiliaus-trejuke-495587?komentarai
[7] https://kauno.diena.lt/naujienos/vilnius/nusikaltimai-ir-nelaimes/vilniuje-teises-vairuoti-neturinti-moteris-sukele-avarija-ja-nukentejo-penkiolikmete-keleive-1172521
[8] https://kauno.diena.lt/naujienos/verslas/ratai/mazda-3-varikliu-asortimenta-papilde-taupusis-naujokas-751308
[9] https://kauno.diena.lt/naujienos/verslas/ratai/mazda-3-varikliu-asortimenta-papilde-taupusis-naujokas-751308#comments
[10] https://kauno.diena.lt/galerijos
[11] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/betsafe-lkl-gala-vakaras-1201200
[12] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/kaledine-kauno-egle-paukscio-skrydzio-1201192
[13] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/kauno-kaledines-eglutes-iziebimas-1201191
[14] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/kauno-egles-iziebimo-koncerto-akimirkos-1201190
[15] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/kauno-kaledines-egles-iziebimo-koncerte-minios-zmoniu-1201188
[16] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/kaunas-paminejo-lietuvos-kariuomenes-diena-1201164
[17] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/l-kasciunas-ir-r-umerovas-pasirase-abipusio-bendradarbiavimo-susitarima-1201148
[18] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/avarija-tunelio-gatveje-1201121
[19] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/eurolyga-kauno-zalgiris-atenu-panathinaikos-1201120
[20] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/akcija-skirta-apginti-uz-ukraina-kovojusio-baltarusio-garbe-ir-gyvybe-1201082