Vilnius tvarkosi ar skęsta šiukšlėse?

Nors Vilniaus savivaldybėje visai neseniai įvyko konkursas ir atliekas vežančios įmonės išsireikalavo gerokai didesnio užmokesčio už teikiamas paslaugas, kokybės iš jų išsireikalauti ne taip paprasta. Socialiniuose tinkluose vėl gausu šiukšlėmis apkrautų ir laiku neišvežtų atliekų konteinerių nuotraukų.

Matydami kalnus šiukšlių kiemuose vilniečiai su nerimu laukia kitų metų, nes jau patvirtinta, jog išvežimas brangs. Preliminariai skaičiuojama, kad Vilniaus daugiabučių gyventojams atliekų surinkimas kitais metais gali pabrangti 69 proc., individualių namų savininkams – 56 proc.

– Kodėl nuo vadinamosios šiukšlių reformos pradžios 2018 m. liepą Vilnius niekaip nesugeba susitvarkyti su atliekų išvežimu? – "Vilniaus diena" teiravosi atliekų išvežimo klausimus kuruojančio sostinės vicemero Valdo Benkunsko.

– Nuolatos gauname žmonių pranešimų dėl neišvežtų atliekų, bet kažkokio didelio intensyvumo nepastebėjau. Tik Verkių ir Baltupių zonoje pastaruoju metu buvo didesnių problemų, kadangi keitėsi vežėjas. Kitur kokių nors išskirtinių atvejų nėra – yra fiksuoti pavieniai vėlavimai.

Sakyčiau, didžiausia problema yra dėl antrinių atliekų – rūšiavimo konteinerių, vadinamųjų varpelių, – išvežimo. Iš esmės savivaldybė šitos sistemos nekontroliuoja, čia yra Aplinkos ministerijos sukurta sistema, kai visą reikalą finansuoja pakuočių gamintojai ir importuotojai – jie pasirašo sutartis su vežėjais. Ir už visus šiuos reikalus turėtų būti atsakingi ir tvarkytis "pakuotininkai". Tačiau turime bėdą, kad ten yra sutrikę visokie atsiskaitymo srautai, stringantys išvežimų grafikai, dėl to ir tas vaizdas prie konteinerių yra toks, koks yra.

Čia didžiausia bėda ir ją bandome spręsti kalbėdami su Aplinkos ministerija, bandydami pakuočių organizacijoms sakyti, kad taip negali būti, kaip dabar yra, turi miestas būti švarus, o dėl jų blogo veikimo turime labai didelį chaosą.

Manau, greitai vežėjai supras, kad pagal seną sistemą, kai veži kada nori ar kada pavyksta, dirbti nebeturės galimybių, kad kiekvienas neišvežimas pagal grafiką jiems kainuos daug daugiau, nei jie gali uždirbti per mėnesį, ir situacija pradės keistis į gera.

– Tačiau tai, ką matome socialinėje erdvėje ir realiame gyvenime, – perpildyti naujieji, į žemę įleisti atliekų konteineriai. Juk įvyko naujas konkursas, vežėjai pasirašė sutartis vežti atliekas pagal tuos įkainius, kurių pageidavo, tai kodėl jie vis tiek nepadaro darbo?

– Taip, vežimo kontraktai pasirašyti, išskyrus centro zoną, kur dar vežėjas nepasikeitęs. Iš esmės kiekvieną dieną savivaldybės įstaiga Vilniaus atliekų sistemos administratorius (VASA) fiksuoja pažeidimus, už kiekvieną pažeidimą yra formuojamos baudos.

Sakyčiau, dabar pradėta vykdyti kita politika – su vežėjais mes turime labai aštrų santykį, ir tuos klausimus, kuriuos jūs dabar užduodate man, mes užduodame jiems. Pasiteisinimų visokių būna: tai automobiliai sugenda, tai kažkas užstato ir nepavyksta privažiuoti prie konteinerių ir panašiai.

Visi šie dalykai yra aprašyti sutartyse. Ten numatyta: jeigu pagal grafiką laiku atliekų nepavyksta išvežti per 24 valandas, VASA turi būti patiektas vaizdinis įrodymas, kodėl. Kai kuriais atvejais yra pateikiama, kai kuriais sutvarkoma per 24 valandas. Tačiau yra ir nemažai atvejų, ir mūsų tai netenkina, kad tie "išsimušimai" iš grafikų viršija sutarties normas.

Alfredo Zdramio nuotr.

– Ar savivaldybė, sudarydama naujas sutartis, apsidraudė, numatė poveikio priemones sutarčių nesilaikantiems vežėjams?

– Taip. Yra numatyta teisė net sutartį nutraukti. Žinoma, dėl esminių sutarties pažeidimų. O dabar, po rugsėjo mėnesio, mes pradedame labai preciziškai fiksuoti kiekvieną pažeidimą, ir tai pavirs finansinėmis nuobaudomis vežėjui, kurios jau bus skaičiuojamos ne tūkstančiais, o dešimtimis tūkstančių. Manau, greitai vežėjai supras, kad pagal seną sistemą, kai veži kada nori ar kada pavyksta, dirbti nebeturės galimybių, kad kiekvienas neišvežimas pagal grafiką jiems kainuos daug daugiau, nei jie gali uždirbti per mėnesį, ir situacija pradės keistis į gera.

– Tačiau kol kas žmonėms nerimą kelia tai, kad tose neišvežtų atliekų krūvose pradės pelės, žiurkės ir kitokie gyviai, platinantys ligas, veistis.

– Tos atliekos tikrai neužsibūna. Mes gana greitai gauname pranešimus apie neišvežtas atliekas, nuotraukas. Dažniausiai situacija per parą yra sutvarkoma. Kiekvienas atvejis užfiksuojamas ir iš vežėjų reikalaujama atskiru reisu važiuoti ir tas atliekas išvežti. Tad tokios situacijos, kad atliekų krūvos stovėtų savaitėmis, tikrai nėra. Tik tiek, kad vežėjai ne visada laikosi grafikų. Jeigu savaitgalį numatyti du apvažiavimai, o vieno apvažiavimo nepadaro – ir jau susikaupia nemenka krūva, atrodo, kad yra rimtų bėdų. Tačiau taip blogai tikrai dar nėra. Tikiuosi, bus ir geriau.


40 skundų per dieną

Rugsėjo pirmąją Verkių ir Fabijoniškių seniūnijose, taip pat šiaurinėse Žirmūnų ir Šnipiškių seniūnijų dalyse rūpintis mišriomis komunalinėmis atliekomis vietoje UAB "Ecoservice" pradėjo kitas vežėjas – UAB "Ekonovus".

Šie pokyčiai įvyko dėl to, kad miesto savivaldybei teko skelbti naują atliekų išvežimo konkursą. Prieš tai miestą aptarnavę du operatoriai (iš trijų) nutraukė sutartis motyvuodami tuo, kad nustatyta per maža jų paslaugų kaina. Sutarties savo prižiūrimoje zonoje nenutraukė tik UAB "Ekonovus". Ji taip pat dalyvavo ir naujame atliekų tvarkymo konkurse, kur pagal mažiausios kainos rodiklį laimėjo vadinamąją 1-ąją zoną ir pradėjo ją aptarnauti nuo šių metų rugsėjo 1 d.

Dar dvi sutartys dėl atliekų išvežimo startavo birželio 1 d. – ten vežėjas nesikeitė. Naujas vežėjas penktojoje – "Centro" – zonoje turėtų pradėti dirbti gruodžio viduryje.

Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio skyriaus Atliekų tvarkymo poskyrio patarėjas Vytautas Budreika "Vilniaus dieną" informavo, kad savivaldybės įmonė VASA vidutiniškai per dieną gauna apie 40 pranešimų dėl neišvežamų atliekų. Į tokius skundus reaguojama nedelsiant, stengiamasi spręsti kilusią problemą. Jei problemos kartojasi nuolat, derinama su vežėjais ir didinamas aptarnavimų grafikas.

Anot V.Budreikos, per dieną mieste vyksta apie 7 500 aptarnavimų. Tad kartais pasitaiko, kad vežėjai nespėja laiku išvežti atliekų dėl įvairių priežasčių: per reti grafikai, netinkama logistika, prie daugiabučių negali privažiuoti dėl netinkamai paliktų automobilių, individualiose valdose gyventojai neišstumia konteinerių. Visi atvejai yra fiksuojami VASA sistemoje ir mėnesio pabaigoje vežėjams už netinkamai vykdomus įsipareigojimus yra skaičiuojamos baudos.

Apie laiku neišvežamas atliekas vilniečiai gali pranešti Vilniaus savivaldybei tinklalapyje www.tvarkaumiesta.lt.



NAUJAUSI KOMENTARAI

>>>>>>>>>>>Anonimui Pydarui

>>>>>>>>>>>Anonimui Pydarui portretas
Parsinešk namo

>>>Anonimui Pydarui

>>>Anonimui Pydarui portretas
taip ir yr, nes prie savo namučių kaimiečiai užsisakė mažiukus konteineriukus ir vienakart per mėn išvežimą, o didelį atgyventą šlamštą tempia į miesto konteinerius, ne į centrą žinoma, bet prie mūsų tai dažnai krauna iš bagažines kelis pilnus maišus išmetimui, aišku, kad ne iš gretimo namo kaimynas maišuose marinavo atliekas, kad mašina vežt reiktų

hahaha

hahaha portretas
vakar tipo streikas prie seimo buvo,buvom nuvare stebet,gal koks desimt su geltonom liemenem ir be liemenes Kauno pensininkas taksistas tarp ju buvo...
VISI KOMENTARAI 5
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių