Kaip anksčiau rašė BNS, ties 10-tu automagistralės kilometru bus uždarytos abi eismo juostos Vilniaus–Panevėžio kryptimi.
„Via Lietuvos“ teigimu, eismas Panevėžio kryptimi pravažiavus prie Vilniaus esančią „Emsi“ degalinę bus kreipiamas į kairę automagistralės pusę ir vyks dvejomis eismo juostomis, o Vilniaus kryptimi – šalia lygiagrečiai esančiu vietiniu keliu, taip pat dvejomis juostomis.
Skelbiama, kad naujoji eismo organizavimo tvarka galios iki šių metų rugsėjo, kol bus vykdomi tunelio įrengimo pirmojo etapo darbai, o pradėjus antrąjį etapą, eismas bus perorganizuojamas iš naujo.
Tarandės tunelį numatoma pastatyti iki 2026 metų gegužės. Tunelis bus statomas 300 metrų atstumu nuo „Emsi“ degalinės, važiuojant link Ukmergės.
Pasak Vilniaus rajono savivaldybės, pastačius tunelį padidės transporto pralaidumas rajono bei miesto sandūroje esančiose gyvenvietėse, kurios pastaraisiais metais sparčiai augo.
Didelės spūstys ties posūkiu į Tarandę kasdien piko metu formuojasi jau nuo 2017 metų, kai buvo atidarytas Vilniaus vakarinis aplinkkelis. Įrengus tunelį spūsčių turėtų nelikti arba jos gerokai sumažės, o eismo įvykių rizika taps minimali.
2019 metais Vilniaus miesto ir rajono savivaldybės bei „Via Lietuva“ (tuo metu – Lietuvos automobilių kelių direkcija) pasirašė trišalę sutartį, pagal kurią įsipareigojo iki 2024-ųjų įrengti dešinį posūkį su tuneliu po automagistrale ir gretima gatvele prie magistralės. Tuo metu Vilniaus savivaldybė įsipareigojo pastatyti jungiamąjį kelią, o rajono – rekonstruoti Bukiškio Nesvyžiaus gatvę.
Vis dėlto 2021 metų birželį Vilniaus apygardos teismas tiltų statybų bendrovės „Tilsta“ prašymu laikinai sustabdė tunelio statybos konkursą. Bendrovė prašė pripažinti neteisėtomis konkurso sąlygas arba jas pakeisti taip, kad direkcija sumokėtų už papildomus darbus dėl techninio projekto klaidų, arba konkursą nutraukti ir skelbti jį iš naujo.
2022 metų balandį Lietuvos Aukščiausiasis Teismas konkursą įpareigojo nutraukti galutinai.
(be temos)