Abiturientų egzaminai – dar negreit. Tačiau korepetitorių centruose gausu moksleivių, po pamokų ateinančių gilinti savo žinių.
Trūksta specialistų?
15 val. – tokiu laiku dvyliktokei Julijai Brulytei paprastai baigiasi pamokos. Tačiau po jų mokslai nesibaigia. Mergina skuba į kitas pamokas. Nors, kaip pati pripažino, mieliau lankytų dailės ar plaukimo būrelius. Vietoj širdžiai mielos veiklos dvi valandas ji kremta tiksliuosius mokslus. Matematika visada buvo silpnoji jos vieta.
"Neketinu būti buhalterė ar verslininkė, tačiau egzaminą išlaikyti noriu gerai", – pasakoji ji. Jau nuo spalio moksleivė vaikšto į vieną iš sostinės korepetitorių paslaugų centrą. J.Brulytė nelinkusi kaltinti sudėtingos egzaminų programos ar matematikos mokytojo, tačiau kitokios nuomonės yra merginos tėvai. Jie mano, Lietuvos mokyklų pedagogai ne itin kruopščiai atlieka savo pareigas.
"Trūkta drausmės, kokybiško dėstymo, tenka kreiptis į privačius ugdymo centrus", – kalbėjo Ieva Brulienė. Ji pastebėjo, kad kai dukra pradėjo lankyti papildomas matematikos pamokas, pagerėjo jos pažymiai, mergina nesunkiai įveikia kontrolinius.
Korepetitoriai tampa draugais
Panašios nuomonės ir centro "Mano korepetitorius" direktorius Simanas Venčkauskas. Jis įsitikinęs, kad tam įtakos turi maži pedagogų atlyginimai.
"Jie negali nuoširdžiai mokyti vaikų, kai galvoje ramybės neduoda klausimas – kaip išgyventi", – kalbėjo vyras. Nemažai patyrusių specialistų mieliau renkasi kitas darbo vietas.
Į centrą atvykę moksleiviai pasakoja, kad mokykloje mokytojai suirzę. Galbūt patys to nenorėdami jie kelia mokiniams egzaminų baimę.
S.Venčkauskas pabrėžė, kad jau po kelių pamokų vaikai atsipalaiduoja, drąsiai bendrauja su korepetitoriaus, diskutuoja.
"Mokyklose jie jaučia psichologinį spaudimą, centre mokytojas – draugas, patarėjas", – centro pranašumus dėstė direktorius. Daugiausia moksleiviai lanko matematikos, lietuvių kalbos, istorijos pamokas. Ne tokios populiarios – fizikos ir chemijos. Domėtis ir rinktis į pamokas vilniečiai pradeda jau spalį. Tiesa, pasitaiko ir tokių, kurie susigriebia tik po Naujųjų metų.
"Profesionalių korepetitorių dėka moksleiviai spėja pasiruošti egzaminams", – tikino S.Venčkauskas. Centro korepetitoriai kasmet atidžiai sudaro mokymo programą.
Atvyksta iš kitų miestų
Lietuvių kalbos ir matematikos pamokos populiariausios ir kituose sostinės korepetitorių centruose. Švietimo ir mokslo centro "Žinių gausa" vadybininkė Tatjana Tamaškienė pasakojo, kad mokiniai savarankiškai ieško informacijos apie tokius centrus.
"Džiugu, kad abiturientai gabūs ir atkaklūs, sulaukiame paauglių ir iš kitų miestų", – tikino moteris. Šiame centre mokosi ir iš Utenos, Elektrėnų atvykę mokiniai. Vadybininkė įsitikinusi: tai rodo, kokia silpna mokymo sistema mažesniuose miestuose.
Kokie korepetitorių centrų pranašumai? T.Tamaškienė minėjo, kad vienas didžiausių – darbas nedidelėse grupėse. Anglų, lietuvių kalbos pamokose dalyvauja po šešis moksleivius. Istorijos – iki dešimt mokinių. Panašus moksleivių skaičius ir "Žinijos" centre vykstančiose pamokose. Tiesa, čia populiaresnės anglų kalbos pamokos.
Sprendžia testus
"Žinijos" vadybininkė Vanda Duksienė pasakojo, kad anglų kalbos pamokų poreikis išaugo šiais metais. Šiame centre besimokančiųjų matematikos, chemijos ir kitų tiksliųjų mokslų – vos po tris grupėse.
"Anglų kalbai skiriame daugiausia dėmesio, dėstytojai rengia specialias užduotis", – kalbėjo vadybininkė. Šios užsienio kalbos testai – centro mokinių kasdienybė. V.Duksienė tikino, kad skundų mokymo kokybe jai neteko girdėti. Daugiausia šiame centre lankosi vidurinių mokyklų moksleiviai. Kur kas rečiau dėstytojai sulaukia gimnazistų.
"Akivaizdu, kad gimnazijose moksleiviai įgyja daugiau žinių, čia mokymosi programa geresnė", – teigė vadybininkė.
Naujausi komentarai