Dviračių takai Vilniuje – geriau nieko nei iš bėdos Pereiti į pagrindinį turinį

Dviračių takai Vilniuje – geriau nieko nei iš bėdos

2010-06-15 07:59
Nuomonė: dviračių taku ant šaligatvio nepatenkinti nei dviratininkai, nei pėstieji.
Nuomonė: dviračių taku ant šaligatvio nepatenkinti nei dviratininkai, nei pėstieji. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Vilniaus valdžia dviračių takams numatė 200 tūkst. litų. Tačiau dviratininkams tai įspūdžio nedaro. Takų, nubrėžtų ant išklerusių šaligatvių, jie nenori.

Statė kartu, naikina – tyliai

Lietuvos dviratininkų bendrija Vilniaus valdžiai įteikė protesto raštą dėl ketinimų vieną Gedimino prospekto pusę ruože nuo Rotundo iki Gynėjų gatvės paaukoti automobiliams. Ten leidus neribotą laiką statyti mašinas, jos užgriozdintų dviračių taką ir perkirstų tarptautinę trasą "Eurovelo 11".

"Esame "Eurovelo 11" trasos atstovai Lietuvoje, tačiau sprendimo leisti statyti automobilius Gedimino prospekte niekas su mumis nederino. Kai tiesėme, tai kartu, kai sumanė naikinti – tai tyliai", – piktinosi Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos narys Eduardas Kriščiūnas.

Dviratininkų atstovų teigimu, savivaldybės Eismo organizavimo skyrius turėtų persivadinti į automobilių eismo skyrių.

"Tokie sprendimai rodo, kad dviračiai miesto valdžiai visai nerūpi. Prieš mėnesį žadėta atnaujinti dviračių takus, tačiau maršrutuose, kuriais važinėju, nematau nė vieno teigiamo pokyčio. Net juostos neatnaujintos", – atkreipė dėmesį E.Kriščiūnas.

Verkių gatvė – pavojinga

Vilniaus savivaldybė žadėjo iki birželio pabaigos sutvarkyti 76 km šiuo metu sostinėje esančių dviračių takų ir įrengti 12 km naujų trasų.

"Kai kur reikia tik žymėjimą ant šaligatvių sutvarkyti, kai kur tik pašalinti šaligatvio bortelius, padaryti nuvažiavimus, kai kur ženklus įrengti, o kai kur reikia įrengti ir tako dalis, tarkime, upės krantinėse, šiek tiek Antakalnyje", – yra sakęs Vilniaus meras Vilius Navickas.

Dviratininkų labui nuo gegužės pakeistas eismo organizavimas Verkių gatvės dalyje, paliekant vienpusį automobilių eismą nuo Trinapolio iki Verkių malūno, kitą kelio dalį paskiriant dviračių takui.

Tačiau dėl to dviratininkai netrykšta dėkingumu. "Gatvė per siaura, kad joje išsitektų ir dviračiai, ir automobiliai. Normatyvai sako, kad dviračių takui turi būti skirta ne mažiau nei 1,5 m. Verkių gatvėje yra vietų, kur takas susiaurėja iki 0,5 m. Šis takas labiau rekreacinis, o ne dviračių transporto. Mano galva, tokio, koks yra dabar, iš viso nereikia – takas ne tik pavojingas, bet ir nepatogus", – kalbėjo E.Kriščiūnas.

Dviratininkai siūlo prisiminti Bizonų slėnį, prasidedantį Antakalnyje ir vedantį iki Vilniaus Gedimino technikos universiteto. "Važiuojant ten esančiu dviračių taku tenka saugotis plytų, šaligatvio bortelių, laiptų ir kyšančios armatūros", – pasakojo E.Kriščiūnas. Jo nuomone, važiuoti Neries krantine irgi ryžtasi tik ekstremalai.

Takus brėš ant šaligatvių

Savivaldybės Komunalinio ūkio departamento Infrastruktūros skyriaus vedėjas Valdas Juodis užtikrino, kad miestas planų nepakeitė. Naujiems dviračių takams pažymėti ir seniems paremontuoti numatyta 200 tūkst. litų. Darbus tikimasi baigti paskutinėmis birželio dienomis.

Dviračių takai turėtų būti pažymėti Laisvės prospekte, Justiniškių, T.Narbuto, Birutės, Upės, Minties, Saltoniškių, Goštauto, Jeruzalės, Lizdeikos ir kt. gatvėse.

Daugiausia dviračių takų turėtų atsirasti ant šaligatvių. "Gatvių važiuojamosios dalies siaurinti tikrai nenorime, ypač kur eismas labai intensyvus. Šaligatvių galuose padarysime nuolydžius, kad dviratininkams nereikėtų nulipti", – kalbėjo V.Juodis.

Jis neslėpė, kad 1,5 m pločio tako dviratininkai nesulauks. "Viskas proto ribose. Dviračių takas, aišku, neatitiks normatyvų, nes visas šaligatvis yra apie 2 m pločio. Tenka daryti kompromisus", – aiškino V.Juodis.

Geriau nieko nei iš bėdos

Būtent kompromisų dviratininkai ir nepageidauja. "Jei gali važiuoti vienas dviratis, tai jau ir dviračių takas? Savivaldybės planus vertiname skeptiškai. Jau tada geriau visai nieko tegu nedaro, nei dviračių takus braižo ant šaligatvių. Klaipėdiečiai taip pribraižė takų, kad dviratininkai jais naudotis nenori, o važiuoti gatve negali, nes baudžia policija – takas juk yra!" – karčią uostamiesčio dviratininkų patirtį prisiminė E.Kriščiūnas.

Dviratininkai būgštauja, kad dabar pribraižiusi kompromisinių dviračių takų, kuriais vargu ar kas nors važinės, vėliau miesto valdžia neinvestuos lėšų į išbaigtus projektus dviračių infrastruktūrai gerinti. "Valdžia turės pasiteisinimą: visko tiek pridarė, o niekas nesinaudoja. Tai geras būdas sukompromituoti idėją: padarai blogai, tada kaltini, kad niekam "to gėrio" nereikia, vadinasi, galima daugiau nieko nedaryti", – kalbėjo E.Kriščiūnas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų