Bilietų kainos vėl šoks aukštyn

Prieš mėnesį 50 proc. pakėlusi viešojo transporto bilietų kainas Vilniaus miesto valdžia svarsto jas dar kilstelėti 0,3 lito. Vienkartinis važiavimo bilietas spaudos kioskuose nuo kovo kainuotų 2,1 lito.

Atsivėrė 20 mln. litų skylė

Nuo praėjusių metų gruodžio 1-osios vienkartinis viešojo transporto bilietas pakilo nuo 1,1 iki 1,8 lito. Šoktelėjus kainoms "Vilniaus autobusų" ir "Vilniaus troleibusų" iždus planuota bendrai papildyti apie 40 mln. litų.

Vyriausybei panaikinus pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatas viešojo transporto paslaugoms, planuotos abiejų bendrovių pajamos smuktelėjo per pusę. Šiuo metu bendras trūkumas siekia 20 mln. litų. Šią skylę privalės užlopyti Vilniaus miesto savivaldybė.

"Anksčiau "Vilniaus autobusus" ir "Vilniaus troleibusus" dotuodavo Vyriausybė, tačiau vėliau šitas lengvatas ji permetė savivaldybei. Dabar abi bendrovės dotuojamos tik iš miesto biudžeto", – tvirtino savivaldybės Finansų departamento direktorius Edmundas Kačkus.

Vargu ar Vilniaus miesto valdžia pajėgs abiem bendrovėms atriekti trūkstamus 20 mln. litų. Mat savivaldybė abiem parkams dar už praėjusius metus skolinga apie 80 mln. litų dotacijų, kurias planuojama išmokėti tik per 2010 m. O kur dar miestą smaugiančios skolos kitų paslaugų tiekėjams ir milijardiniai įsipareigojimai bankams.

"Mes žinome, kiek tiksliai miestas šiais metais turės pajamų. Kai dėliosimės išlaidas, žiūrėsime, kiek galime skirti autobusams ir troleibusams. Numatomos išlaidos pajamų viršyti negali. Pajamos yra fiksuotos, todėl jeigu duodame vieniems daugiau, kitiems visai neduodame. O mums pinigų apskritai trūksta daug kam, ne tik miesto autobusams ar troleibusams", – liūdnai konstatavo E.Kačkus.

Prasidėjo milijonų paieškos

Meras Juozas Imbrasas prabilo apie kitą galimybę, padėsiančią surinkti trūkstamus milijonus. Esą preliminariais skaičiavimais pakaktų vienkartinį bilietą pabranginti 0,3 lito, iki 2,1 lito.

"Norint surinkti trūkstamus 20 mln. litų, reikėtų pakelti kainą iki 2,1 lito. Bet pakelsime bilieto kainą – bus nepatenkinti žmonės. Gi jiems reikia traukti iš kišenės pinigą ir mokėti. Bet jeigu pinigus nukreipsime vežėjams, turėsime dalį lėšų nuo kitų reikmių nubraukti, nepadarysime kitų darbų mieste ir žmonės vėl bus nepatenkinti. Tokį uždavinuką turime", – skėsčiojo rankomis J.Imbrasas.

Šiais metais abiem viešojo transporto bendrovėms ketinama skirti 131 mln. litų. Nekeliant bilieto kainos iš miesto biudžeto iš viso tektų atriekti 151 mln. litų.

Bilietas tikrai brangs

Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintautas Paluckas atskleidė šiurpesnę tiesą. Esą mero minėtieji 150 mln. litų apskaičiuoti atmetus galimybę, kad gali brangti degalai, elektra, kilti akcizai. Realiai esą abiem bendrovėms per šiuos metus miestas privalėtų sumokėti apie 200 mln. litų. Ir šitą sumą reikės savivaldybei rasti.

"Dabar realiausias sprendimas – dar branginti važiavimo bilietus, ir, nepaisant to, dar reikės 150 mln. litų miesto biudžete rasti nuostoliams kompensuoti. Arba – mažinti nuostolingų maršrutų skaičių, kuriais naudojasi, pavyzdžiui šeši keleiviai. Tačiau panaikinus maršrutus į sodų bendrijas, miesto pakraščius, žmonės pradės lipti sienomis, kaip jiems pasiekti miesto centrą", – alternatyvas vardijo G.Paluckas.

Administracijos direktorius pridūrė, kad bilietai brangs nedrastiškai. Esą šiuo metu važiavimo bilieto savikaina siekia 3,5 lito.

Bilieto kainas pakelti arba sumažinti gali tik Viliaus savivaldybės taryba. Planuojama, kad šį klausimą miesto politikai svarstys ne anksčiau nei vasarį, tvirtindami savivaldybės biudžetą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Skaitytoja

Skaitytoja portretas
Nori pavaziuoti tarkim viena stotele ir mokesi 2,1lito? Kur protas? O kam tas maxima baze vazineja nemokamai. Siandien ilipau po 17valandos, vaziavo tik 4 zmones.
VISI KOMENTARAI 1

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių