Premjerą choreografė vadina choreografiniu tyrimu apie biologines sistemas. Kūrėją įkvėpė Isabelle Stengers ir Ilya Prigogine knyga „Order out of chaos“ (liet. „Tvarka iš chaoso“). „Mane nustebino mintis, jog gamtoje egzistuoja tiek daug tikslumo ir tvarkos. Žemėje visi objektai, tų objektų dalelės, net molekulės, jungiasi į sistemas. Jeigu sistemoje įvyksta klaida, tos mažos dalelytės pradeda „mąstyti“, veikia išvien ir taip bando išspręsti problemą. Galima daryti prielaidą, kad „mąstyti“ gali netgi stalas ar kėdė“, – pasakoja V. Pitrinaitė. Šios įžvalgos „pakuteno“ smalsumą klausti ir apie žmogaus santykį su chaosu. Ar žmogus stabilumo būsenoje „miega“? Kiek atsitiktinumo, nežinomybės jis įsileidžia į savo „hyper“ kontroliuojamą ir saugų gyvenimą?
Spektaklyje žiūrovai pakviečiami stebėti savotiškai meditatyvų roko muzikos koncertą, kurio metu muzikanto Audriaus Kalyčio elektrinė gitara lyg mediumas iškviečia „šokančias dvasias“. Šokėjai įmetami į savotišką scenos skalbimo mašiną, kuri juos išsuka, išskalbia, išgręžia ir išdžiovina. Lyg Didžiojo sprogimo metu į visatą šovusios dalelytės, atlikėjai į sceną atlekia iš niekur ir tarsi paveikti rikošeto atsitrenkia vieni į kitus, primindami „mosh pit“ aktus, kai sunkiosios muzikos koncertų metu klausytojai puola sąmoningai vieni į kitus, taip sukurdami pavojingą brutalumo šokį. Inercijai spartėjant žiūrovai stebi gyvybės atsiradimo kosmose pastatymą – beprotiška kolektyvinė sinergija suformuoja pirmąsias atomų grandines, organinius junginius, ištisas dangaus kūnų sistemas ir ima plakti pažįstamas „Joy Division“ dainos „She‘s lost Control“ ritmas. Kūnų judėjimas, radijo trikdžių atspindžiai elektrinėje gitaroje ir žvaigždžių blyksnius primenantis šviesų dizainas sukuria savotišką „meditacijos kosmose“ atmosferą ir žiūrovą atplėšia nuo žemiško pasaulio.
„Ordredesordreordredesordre“ patrauks konceptualia choreografija, roko festivalio ir kosmoso įkvėptu šviesų dizainu bei gyvai A. Kalyčio ir šokėjų atliekama muzika.
V. Pitrinaitė – Briuselyje gyvenanti choreografė, šokėja. Jos choreografinis braižas paremtas moksliniais tyrimais, pasaulio tautų šokio analize ir tarpdiscipliniškumu, populiariąja ir interneto kultūra. Choreografės spektaklis „Kiekviename šoka du“ buvo atrinktas dalyvauti prestižiniuose jaunųjų kūrėjų festivaliuose JT14, „Théâtre de la Cité Internationale“ Paryžiuje ir „Premières“ Strasbūre, o monospektaklis „Miss Lithuania“ laimėjo kelialapį į tarptautinį „Aerowaves“ festivalį bei buvo nominuotas geriausiam sezono pasirodymui Paryžiaus „Confluences“ teatre, apkeliavo visą Europą ir JAV. 2019 m. V. Pitrinaitė sukūrė „Somaholidays“, kuris buvo nominuotas „Auksinio scenos kryžiaus“ apdovanojimui.
Naujausi komentarai