Konkurencijos taryba pranešė, kad baigė tyrimą dėl sostinės valdžios sprendimų, organizuojant keleivių vežimą, ir vasario pabaigoje vyksiančiame posėdyje lauks suinteresuotų pusių paaiškinimų.
Konkurencijos taryba tyrimą pradėjo prieš kelis mėnesius. Tarybos atstovė Rima Kaulėnaitė anksčiau sakė, kad įtariama, jog Vilniaus savivaldybės veiksmai galėjo pažeisti Konkurencijos įstatymo 4 straipsnį, kuris savivaldos institucijas įpareigoja užtikrinti sąžiningos konkurencijos laisvę, ir ketinta įvertinti, ar tai nesudaro skirtingų sąlygų kitiems taksi paslaugų teikėjams.
Konkurencijos tarybos atstovai anksčiau sakė, kad tarybos akiratyje buvo atsidūrę du sprendimai - įkurti įmonę „Vilnius veža“ ir dispečerinę tarnybą. Konkurencijos taryba neskelbė, kieno skundu remiantis pradėtas tyrimas.
Konkurencijos taryba dar pernai metų kovą raštu kreipėsi į Vilniaus miesto merą Artūrą Zuoką dėl savivaldybės steigiamos taksi dispečerinės ir tuomet dar tik kurtos taksi įmonės. Įvertinusi viešai pateikiamą informaciją, taryba tuomet perspėjo, kad miesto valdžios „globa“ jos kuriama taksi paslaugų įmonė gali riboti konkurenciją mieste.
Tuo tarpu dėl dispečerinės tarybai įtarimų sukėlė tai, kad ja besinaudosiantys pavieniai taksistai įgis galimybę naudotis savivaldybės suteikta navigacijos įranga bei nemokamai reklamuoti savo paslaugas - privačios taksi įmonės tokių sąlygų neturės.
Steigiant „Vilnius veža“, kai kurie Vilniaus tarybos nariai pasisakė, jog savivaldybei nereikėtų žengti į privatų verslą, tačiau miesto vadovai tikino, jog bus pasiūlyta aukštesnė nei dabar paslaugų kokybė, ir tai esą būtų „iš dalies socialinė paslauga“.
Pernai vasarį, po policijos, prokuratūros ir mokesčių inspektorių taksi įmonėse atliktų kratų Vilniaus valdžia įsteigė dispečerinę, kuri pradėjo aptarnauti savarankiškai dirbančius taksi automobilius, o nuo spalio taksi paslaugas pradėjo teikti ir „Vilnius veža“.
Pažeidimų dėl „Vilnius veža“ atliktų pirkimų anksčiau nustatė Viešųjų pirkimų tarnyba.
Naujausi komentarai