- Saulius Liauksminas, LRT Radijo laida „112“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Volkswagen“ automobilių, dėl kurių po kilusio skandalo gali kilti problemų, Lietuvoje nėra mažai, bet rinkoje jie tikrai neužima didžiosios dalies, LRT RADIJUI sako UAB „Transporto studija“ direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius. „Šiuo atveju, jei tai būtų patvirtinta ir kiltų klausimas, ką toliau daryti su tuo automobiliu, atsakomybė tektų gamintojui. Tačiau, kiek man teko su ta situacija susipažinti, gamintojas jau yra numatęs tam tikras lėšas, už kurias bus pakoreguota programinė įranga“, – pastebi jis.
– Kaip techniškai atrodo tas sukčiavimas, kuriuo kaltinamas koncernas „Volkswagen“?
– Prieš išleidžiant į rinką naują automobilį, automobilio konstrukcijai keliami tam tikri reikalavimai. Vienas jų – kad automobilis į aplinką išmestų nustatytų standartų neviršijančius kenksmingų medžiagų kiekius. Šiuo atveju kalbama apie azoto oksidų kiekį: „Euro 5“ ir „Euro 6“ standartus atitinkantiems automobiliams nuo 2009 m. nustatyta riba yra 60 mg/km.
Nustatant šiuos dydžius, atliekami tam tikri bandymai, pavyzdžiui, imituojamas važiavimo mieste bei užmiestyje ciklas ir pan. Tačiau tai atliekama ant bandymų stendo, o tokios bandymų sąlygos šiek tiek skiriasi nuo realių, kai veikiami visi ratai, veikia oro pasipriešinimas ir t. t. Taigi automobilio valdymo sistemoms atpažinti tą ciklą nėra laba sudėtinga, todėl galima atitinkamai valdyti variklio sistemas.
– Kalbama, kad problemų bus dėl 2009 m. ir vėliau pagamintų „Volkswagen“ automobilių. Koks jų skaičius gali būti Lietuvoje?
– Trečiadienį teko matyti televizijos laidą, kur buvo paskelbti „Regitros“ duomenys – jei neklystu, vien „VW Passat“ yra apie 3 700. Šis skaičius nėra mažas, bet rinkoje tikrai neužima dominuojančios dalies. Azoto oksidai priskiriami prie medžiagų, kurios ardo ozono sluoksnį. Tai daugiau globalią reikšmę turintis aspektas.
– O kas toliau? Mūsų techninių apžiūrų centrai kaip nors reaguos į šią informaciją?
– Šiuo atveju kalbama ne apie techninių apžiūrų centrų kompetenciją, nes jie atlieka eksploatacinius bandymus, o techninės apžiūros tikslas ir paskirtis – patikrinti, ar jau eksploatuojamas automobilis yra tinkamai prižiūrimas, ar palaikoma tinkama jo būklė.
Tai, kas buvo išsiaiškinta JAV, susiję su tam tikrais gamintojo į konstrukciją įdiegtais sprendimais. Šiuo atveju, savaime suprantama, jei tai būtų patvirtinta ir kiltų klausimas, ką toliau daryti su tuo automobiliu, atsakomybė tektų gamintojui. Tačiau, kiek man teko su ta situacija susipažinti, gamintojas jau yra numatęs tam tikras lėšas, už kurias bus pakoreguota programinė įranga ir į automobilius bus įdiegta tinkama programa, kuri bus ta pati tiek per bandymus, tiek važiuojant kelyje.
– Taigi galima manyti, kad dalis tų lėšų atkeliaus ir į Lietuvą ir reikės kažkaip tuos automobilius tvarkyti?
– Bent jau skaitant pranešimus spaudoje, galima taip suprasti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...