"Volkswagen Polo" – mažasis "Golfo" klonas Pereiti į pagrindinį turinį

"Volkswagen Polo" – mažasis "Golfo" klonas

2009-06-13 17:59
Dilema: "Volkswagen" dizaineriai siūlė kiek agresyvesnį penktos kartos "Polo" stilių, tačiau galų gale buvo pasirinkta nuosaikesnė versija.	Gamintojų nuotr.
Dilema: "Volkswagen" dizaineriai siūlė kiek agresyvesnį penktos kartos "Polo" stilių, tačiau galų gale buvo pasirinkta nuosaikesnė versija. Gamintojų nuotr. / Volkswagen nuotr.

Pamačius penktos kartos "Polo", klausimų, tai "jis" ar "ji", nekyla. Šis modelis, ko gero, pats "vyriškiausias" dabartinės "Volkswagen" šeimos narys.

Vokiška logika

Naujojo "Polo" eksterjerą kūrė vyriausiojo VW dizaineris Walterio Da Silvo vadovaujama komanda, todėl neatsitiktinai automobilis panašus į šeštos kartos "Golfą". Kalbėdami apie "Polo" dizainą specialistai juokauja, kad "Polo" net ir labai stengiantis nepavyktų prilipdyti anekdotų blondinių automobilio įvaizdžio. Paradoksalu, bet kaip tik tai vilioja vairuojančių moterų auditoriją.

Šios mašinos išorės dizainas turi aiškią logiką. Priekinių ir galinių žibintų kampai siejasi su kėbulo linijomis, kuriose žaidžiantys šešėliai kuria "raumeningo" automobilio įspūdį. Viskas gana paprasta, estetiška ir gražu.

Beje, prieš pradedant serijinę penktos kartos "Polo" gamybą, VW dizaineriai siūlė kiek agresyvesnį automobilio stilių. Tačiau galų gale buvo pasirinkta nuosaikesnė versija būgštaujant, kad pernelyg ryškus modelis gali ne tik greitai sužavėti, bet ir greitai atsibosti.

Inžinierių laimėjimai

Kad ir kaip būtų, serijiniu būdu pradėta gaminti "Polo" kol kas sulaukė tik liaupsių ne tik dėl stiliaus, bet ir dėl racionalumo. Pavyzdžiui, palyginti su ankstesniu modeliu, šviežiausio VW kūrinio oro pasipriešinimo koeficientas sumažintas net 20 proc. Automobilio konstruktoriams pavyko sumažinti 2,5 proc. svorio. Visi šie dalykai lemia mažesnes degalų sąnaudas, geresnį mašinos valdymą, didesnį akustinį komfortą ir t. t.

Įdomu, kad naujojo "Polo" masė sumažėjo tuo pat metu, kai kėbulo gabaritai ūgtelėjo – už pirmtaką jis ilgesnis 54 mm (tarpuašis padidėjo tik 4 mm). Vietos salone nėra tiek daug, kad grėstų agorafobijos (taip mokslininkai vadina didelių ir atvirų erdvių baimę) priepuolis, bet keturi vidutinio sudėjimo vyrai čia turėtų jaustis gana patogiai.

Naujojo "Polo" interjeras itin daug dalykų paveldėjo iš šeštos kartos "Golfo". Turint galvoje, kad pastarasis ratuotis pelnė titulą "Pasaulio metų automobilis 2009", apie šios mašinos kokybę tai pasako labai daug. Salone dominuoja kokybiškos apdailos medžiagos, minkštas plastikas, kurį malonu liesti. Valdymo prietaisai išdėstyti logiškai, jais naudotis patogu ir paprasta.

"Polo" turi iš "Golfo" ir "Passato" pasiskolintas naujas navigacijos ir garso sistemas. Už papildomą mokestį galima įsigyti daugiafunkcį vairą, navigacijos ir garso sistemas su jutikliniais ekranais. Taip pat galima turėti MDI sąsają iPod, USB ir MP3 sistemoms.

Bagažinės tūris siekia 280 l, arba 10 l daugiau nei ligšioliniame modelyje. Sulanksčius užpakalines sėdynes, turinčias patobulintą transformacijos mechanizmą, ir išlyginus krovinių skyriaus grindis, tūris padidėja iki 952 l (80 l mažiau, nei buvo). Šie skaičiai nėra įspūdingi, tačiau racionalaus šeimininko poreikius visiškai patenkina.

Tikimasi, kad mažasis hečbekas taps pirmuoju šios klasės automobiliu, gausiančiu "EuroNCAP" penkias žvaigždutes pagal sugriežtintus saugumo standartus. Standartinės įrangos sąraše atsidurs ABS, o visose didžiosiose ES rinkose – ir ESP.

Taupymo instrumentas

"Polo" variklių gama sulaukė svarbių pokyčių, palyginti su senesniu modeliu. VW siūlo rinktis vieną iš septynių (keturių benzininių ir trijų dyzelinių) motorų, iš kurių penki yra arba visiškai nauji, arba pirmą kartą sumontuoti šiame modelyje. Jų galingumas varijuoja nuo 60 iki 105 AG. Be 1,2 (60 ir 70 AG) ir 1,4 (86 AG) atmosferinių benzininių variklių, jau matytų ankstesnio modelio "Polo", jėgos agregatų gama pasipildė visiškai nauju 1,2 l TSI (105 AG) motoru.

1,4 ir 1,2 TSI variklius galima derinti su šios klasės modelyje pirmą kartą montuojama dviejų sankabų septynių laipsnių DSG pavarų dėže. Palyginti su senuoju modeliu, benzininių variklių degalų ekonomija yra mažesnė nuo 8 iki 20 proc. – tai priklauso nuo variklio ir pavarų dėžės derinio. Dyzelinių agregatų degalų sąnaudos sumažėjo nuo 5 iki 15 proc.

"Polo" gali pasigirti ir tuo, kad dyzelino kietųjų dalelių filtras standartiškai derinamas su visais dyzeliniais varikliais, atitinkančiais "Euro5" reikalavimus.

Vokiečiai itin didžiuojasi "Polo BlueMotion" versija. Šis modelis vidutiniškai sunaudos vos 3,6 l dyzelino 100 km, o į aplinką išmes įspūdingai mažą CO2 dujų kiekį – vos 96 g kilometrui. Tai bene ekonomiškiausias ir švariausias dyzelinis automobilis pasaulyje.

Pirminiais duomenimis, bazinio "Polo" modelio kaina prasidės nuo 11 000 eurų.


"Volkswagen Polo" vizitinė kortelė

Kėbulo tipas 5 durų hečbekas

Sėdimų vietų skaičius 5

Aukštis (mm) 1462

Plotis (mm) 1682

Ilgis (mm) 3970

Važiuoklės bazė (mm) 2470

Svoris (kg) 993

Apsisukimo spindulys (m) 5,5

Variklio darbinis tūris (cm3) 1198

Degalai benzinas

Cilindrų skaičius 4

Galia (kW(AG) / p/min.) 77(105)/ 5000

Maksimalus sukimo momentas (Nm / aps./min.) 175/1500–3500

Pavarų dėžė 6 laipsnių mechaninė

Padangos 185/60 R15

Varantieji ratai priekiniai

Pagreitėjimas (0–100 km/val., sek.) 9,7

Vidutinės degalų sąnaudos (l) 5,5

Bagažinės tūris (l) 280

Bazinio modelio kaina (Lt) nuo 37 950

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų