- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jau veikia valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) sukurta viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų operatorių ir jų valdomų prieigų registravimo sistema. Joje elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūrų valdytojai kviečiami registruoti duomenis apie viešas ir pusiau viešas įkrovimo prieigas.
Šiuo metu Kelių direkcija jau yra gavusi arti trisdešimties prašymų su paraiškomis.
Šioje duomenų bazėje elektromobilių vairuotojai ras informaciją apie įkrovimo prieigos tikslų adresą, darbo valandas, būklę, t. y. veikia ji ar neveikia, užimta ar neužimta realiu laiku, taip pat ir informaciją apie įkrovimo galimybes – kokia galia ir įkrovimo standartai, kokie yra įkrovimo prieigos jungčių tipai. Taip pat bus galima sužinoti atsiskaitymo už paslaugas būdus bei įkrovimo paslaugos kainą.
„Pirmą kartą Lietuvoje sukurta tokia viena informacinė sistema, kurioje paprastai ir greitai galima pamatyti ir naudotis visiems prieinamais vienodais visų operatorių teikiamais statiniais ir dinaminiais duomenims apie viešąsias elektromobilių įkrovimo prieigas“, – sako susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė.
„Plečiantis elektromobilių įkrovimo prieigų tinklui, svarbu turėti galimybę patogiai naudotis viena duomenų baze, kurioje vartotojas galėtų rasti visą aktualią informaciją apie vietas, kur galima įkrauti automobilį, kokios įkrovimo sąlygos ir pan. Šio projekto tikslas – išsami elektromobilių įkrovimo prieigos duomenų bazė, kurioje ir bus duomenys apie visas viešas ir pusiau viešas Lietuvoje esančias elektromobilių įkrovimo prieigas. Išsami informacija vienoje vietoje žmonėms palengvins kelionių planavimą“, – pabrėžė Kelių direkcijos Intelektinių transporto sistemų skyriaus vadovas Laurynas Ivinskis.
LAKD pranešime primena, kad viešųjų ir pusiau viešųjų įkrovimo prieigų ir jų operatorių registravimasis šioje sistemoje yra privalomas pagal Alternatyviųjų degalų įstatymą. Neužsiregistravę sistemoje operatoriai negalės dalyvauti viešosios elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros konkursuose, taip negalės gauti finansinės paramos infrastruktūros plėtrai ir subsidijos už prisijungimą prie elektros tinklų. Todėl visi operatoriai yra kviečiami registruotis sistemoje.
Kelių direkcija šią duomenų bazę sukūrė vykdydama ES finansuojamą projektą „ID ir alternatyvių degalų duomenų surinkimas“. Projektą Kelių direkcija pradėjo įgyvendinti 2019 m.
Vykdant šį projektą sukurtas elektrinio transporto infrastruktūrai suteikiamų ID kodų formato standartas ir šių kodų registras. ID kodas yra tarptautinis – bendras visoje Europoje. Kiekvienam esamam elektromobilių prieigos operatoriui, užsiregistravus sistemoje, bus suteikiami unikalūs ID kodai, pagal kuriuos vartotojai ES lygiu galės identifikuoti, kurioje prieigoje įkrauna automobilį. Tuo tarpu šia duomenų baze galės naudotis ir kitos Europos šalys, pavyzdžiui, sukurtos duomenų mainų sistemos pagalba trečiosios šalys (GPS, mobiliųjų aplikacijų kūrėjai) galės šią informaciją naudoti kurdami savo teikiamas paslaugas (pvz., interaktyvūs žemėlapiai, navigacijos programėlės). Šie duomenys bus pateikiami ir Datexll 2 standartu tolesniam naudojimui.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvio garaže – išskirtinis motociklas2
Lietuvoje – ypatingas pirkinys: vienas greičiausių pasaulyje serijinių motociklų „Panigale V4S SP2“. ...
-
Biržuose – senovinių automobilių festivalis: retenybėmis gėrėjosi smalsuoliai ir ekspertai3
Tradicinis festivalis „Nesenstanti klasika“, įvykęs Biržuose, šiemet pasižymėjo ir senovinių automobilių gausa, ir jų įvairove, kokybe. ...
-
Automobilių gamyba ir prekyba stringa, o pirkėjų yra1
Praeitą mėnesį Lietuvos automobilių parke debiutavo mažieji visureigiai „Tonale“ ir „Grecale“, estai graibstė „Toyota Yaris Cross“, o britai – „Nissan Qashqai“. ...
-
Metai – ne kliūtis: kodėl vieni automobiliai pinga, o kiti brangsta?
Sakoma, kad vos išvažiavęs iš salono naujas automobilis iškart praranda apie trečdalį kainos. Ir nors pastaruoju metu tendencijos keičiasi – dėl tiekimo grandinės sutrikimų nauji automobiliai vertinami vis labiau, laikui bėg...
-
Prezidento A. Smetonos keliais riedės istoriniai automobiliai
Rugsėjo 10-ąją VšĮ „Saugus ratas“ rengia tradicinį istorinių automobilių ralį, kuriame, kaip jau įprasta, senovinės technikos puoselėtojai varžysis dviejose „Oldtimer“ ir „Youngtimer“ automobilių klasėse...
-
Kas pavergė Lietuvos automobilių pirkėjų širdis?1
Kodėl vienus automobilius pirkėjai išgraibsto vos pasirodžius skelbimui pardavimų portaluose ar atvažiavus į aikštelę, o kitiems laukti pirkėjo gali tekti ilgas savaites ar net mėnesius. Pažvelgus į Lietuvos gatvėmis riedančius ratuo...
-
Sukurtas inovatyvus įrenginys padės išvengti transporto susidūrimų su laukiniais gyvūnais
Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Žemės ūkio akademijos (ŽŪA) absolventai Darius Pratašius ir dr. Kristina Pratašienė su kolegomis sukūrė inovatyvų autonominį išmaniųjų technologijų įrenginį, padedantį išvengti tr...
-
Penkios žvaigždutės – ne už blizgučius4
Nepriklausoma saugumo įvertinimo programa („New Car Assessment Programme“ – NCAP) išbandė naujausią 2022-ųjų „Mercedes-Benz” T-klasę ir už visų kategorijų testus skyrė penkias žvaigždutes. ...
-
Padangų atliekoms tvarkyti – šimtai tūkstančių eurų
Savivaldybių administracijos, Lietuvos automobilių kelių direkcija ir Valstybinių miškų urėdija jau gali teikti paraiškas finansavimui gauti naudotų padangų atliekoms tvarkyti. ...
-
Aštuoni būdai, kaip sutaupyti degalų6
Suomijoje atliktas tyrimas parodė, kad pakeitus vairavimo įpročius vairuotojai gali ne tik būti naudingi gamtai, bet ir savo piniginei. Tyrimo autoriai aiškina, kad pirmiausia vairuotojai važiuoja sau įprastu stiliumi, o kitą kartą – vadov...