- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Degalų kainoms šoktelėjus į viršų – vairuotojai puolė dairytis, kaip būtų galima kuro sąnaudas sumažinti. Automobilio variklio galios didinimas – apipintas mitais. Dalis vairuotojų tokiame mašinos patobulinime įžvelgia rizikų. Kiti – džiaugiasi greičiau judančia mašina ir mažesnėmis degalų sąnaudomis, praneša LNK.
Kad sutaupytų degalų benzininių automobilių vairuotojai pradėjo dairytis į dujų įrangą, kiti – į elektra varomus automobilius.
Variklių galios didinimo specialistas Arvydas Kubilius teigia, kad dyzelino sąnaudas kelyje sumažinti įmanoma
„Žinoma, įmanoma. Prieš tai, kai kuro kainos buvo žemos, mes susilaukdavom skambučių tik dėl galios didinimo. Šiuo metu sulaukiam žmonių klausimų, ar įmanoma padidinti automobilio galią ir sutaupyti kuro. Atsakymas – taip, jeigu jūs važiuosite miesto režimu, tai kuro dozavimas yra perduodamas turbinos slėgis ir automobilis pradeda važiuoti nuo žemų sūkių“, – teigė A. Kubilius.
Anot specialisto, automobilis modifikuojamas programiškai, o ne mechaniškai.
„Mechaninių pakeitimų nėra, tik programinis. Yra tokių dalykų kaip dujos dyzeliniame automobilyje, bet tai yra papildoma įranga, kuri reikalauja apžiūros, nes ji genda ir reiktų nemažai pravažiuoti kilometrų, kad ta įranga atsipirktų, pavyzdžiui, 2 litrų varikliui reiktų 50–60 tūkst. kilometrų, kad atsipirktų įranga“, – aiškino specialistas.
Dėl degalų sąnaudų sumažinimo kreipiasi 40 proc. daugiau klientų nei anksčiau.
„40 proc. daugiau. Anksčiau būdavo iš dešimt vienas, du, o dabar kas trečias skambutis būna klausimas, kaip sumažinti“, – kalbėjo A. Kubilius.
Jeigu automobilis „valgo“ apie 8 litrus kuro, tai galima sutaupyti apie 2 litrus, kas šiais laikais – visai nemažai.
Dujų įrangą galima montuoti į bet kokį dyzelinį automobilį, turintį įpurškimo sistemą. Tokiu būdu galima šiek tiek sutaupyti.
„Jeigu automobilis „valgo“ apie 8 litrus kuro, tai galima sutaupyti apie 2 litrus, kas šiais laikais – visai nemažai“, – teigė variklių specialistas.
Vairuotojui, norinčiam sumažinti dyzelinių degalų sąnaudas reikėtų pasirinkti – arba didinti galią, arba montuoti dujas. Taip pat reikėtų atlikti nuodugnią diagnostiką ir išsiaiškinti, ar visi parametrai veikia teisingai.
„Jeigu automobilis yra visiškai tvarkingas, galima 15 proc. padidinti galingumą. Manau, kad „eko čipai“ bus ant bangos dabar, nes žmonės tuo domisi“, – sakė A. Kubilius.
Automobiliams, kuriuos kaip paramą veža Ukrainos kariams, iškomplektuojamos visos detalės, galinčios gesti.
„Pirmiausia tai padidinam galią, kad automobilis lengviau važiuotų, būtų greitesnis starto metu. Kare jau niekas nebežiūri ekologijos ir žmonės dažniausiai paprašo, kad mes išprogramuotumėm praktiškai viską, kas galėtų gesti: EGR, suodžių filtrus, sklendes. Žodžiu, reikia padaryti automobilį tokį, kuris važiuotų bet kokiom sąlygom. Kol kas tokių automobilių iškomplektuoti teko keturis vienetus, bet dar turi atvažiuoti kelios greitosios“, – teigė specialistas.
Padidinti automobilio galią galima išanalizavus jo parametrus.
„Automobilio galia didinama kompiuterio pagalba. Nuskaitoma automobilio programa, išanalizuojama, pažiūrimi gyvi automobilio parametrai ir tuomet priimam sprendimus“, – aiškino A. Kubilius.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Vairuotojai kalba apie prietaisus, panašius į magnetus, kurie neva sutaupo degalų, tačiau specialistas teigia, kad tai yra mitas.
Dyzelinio – 140–150 eurų, benzininio – 250 eurų, tačiau benzininio sistema kitokia ir ten kuro nesutaupysi.
„Neturi visiškai jokios įtakos joks magnetas kuro sistemoj, kur yra labai dideli kuro slėgiai. Išpurškimo laikas yra daromas automobilio kuro lentelėje ir tik kompiuterio pagalba – perrašant, perdarant kuro išpylimo slėgių programą galima išgauti kažkokį rezultatą. Užsienyje populiarūs „Chip box“ prisijungia prie oro srauto matuoklės ir kuro sistemos ir apgaudinėja automobilį: jis galvoja, kad jam neužtenka oro arba kuro, duoda jo daugiau ir automatiškai važiuoja geriau. Čia tiesiog apgauna sistemą“, – aiškino A. Kubilius.
Vidutinio automobilio galios padidinimas gali kainuoti nuo 140 iki 250 eurų.
„Dyzelinio – 140–150 eurų, benzininio – 250 eurų, tačiau benzininio sistema kitokia ir ten kuro nesutaupysi“, – sakė specialistas.
Kalbant apie dujų įrangą dyzeliniam automobiliui, jos kaina prasideda nuo 1200 eurų iki 2 tūkst. eurų, priklausomai nuo automobilio modelio.
Dujų įranga labiausiai atsiperka tiems, kurie vairuoja daug ir dažnai.
„Jeigu automobilis valgo 8 litrus, tai 50 tūkst. kilometrų, jeigu vidutiniškai žmogus važiuoja 25 tūkst. kilometrų – 2 metai plius aptarnavimai tos įrangos nusiskaičiuoja. Klausimas, ar tikrai apsimoka tai daryti, nebent labai daug važiuoja. Sunkvežimiam tikrai apsimoka arba tokiai technikai, kaip mikroautobusas“, – teigė A. Kubilius.
Anot specialisto, galios didinimas automobilyje apsimoka vienareikšmiškai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Naujovė Lietuvos gatvėse: gali atsirasti tik maršrutiniam transportui skirtų šviesoforų2
Nuo birželio 1 d. įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, miestuose gali atsirasti atskirų, tik maršrutiniam transportui skirtų šviesoforų. Jie bus įrengti sankryžose prie raide „A“ pažymėtų eismo juostų, tai...
-
Su kokiomis problemomis susiduria negalią turintys vairuotojai?1
Negalią turintys vairuotojai ruošiami Valakupių reabilitacijos centre – ten jie įgauna tiek teorinių, tiek praktinių žinių. Apie vairavimą turint negalią ir taisykles pokalbis su Aidu ir Valakupių reabilitacijos centro Neįgaliųjų vair...
-
Reidas: įkliuvo ir neblaivūs paspirtukininkai2
Lietuvoje surengtos tikslinės prevencinės priemonės – transporto priemonių vairuotojų blaivumo patikrinimų – rezultatas: pradėti 35 ikiteisminiai tyrimai. ...
-
Prieš startą JAV – repeticija Ispanijoje
Gustas Grinbergas sėkmingai debiutavo NASCAR lenktynėse Europoje – dukart žengė ant Ispanijoje, Valensijos „Ricardo Tormo“ trasoje, surengtų varžybų prizininkų podiumo. ...
-
Draudikai įspėja: vagys grobia net smulkmenas1
Pažangios apsaugos sistemos – ne kliūtis ilgapirščiams: šiemet jie automobilių šeimininkams padarė jau šimtus tūkstančių eurų nuostolių. ...
-
Naudotas elektromobilis: racionalus žingsnis į nežinomybę15
Naujas elektromobilis daugeliui lietuvių vis dar lieka neįperkama prabanga. Naudotas elektrinis ratuotis atrodytų kaip racionalesnis sprendimas, tačiau jis susijęs su rizika ir nežinomybe. Nors per pastarąjį dešimtmetį elektromobilių populiaru...
-
Naudotų lengvųjų automobilių šiemet įregistruota 0,2 proc. daugiau
Šiemet sausį-balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 43,4 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 0,2 proc. daugiau nei tuo pačiu metu pernai. ...
-
Būsimų vairuotojų rezultatai vis prastėja: egzaminus laiko ir po keliasdešimt kartų7
„Regitroje“ yra laukiančiųjų eilė laikyti teorijos egzaminą, pranešama LNK reportaže. ...
-
Išaugus degalų kainoms klaipėdiečiai vis dažniau renkasi paspirtukus: ar tikrai sutaupo?13
Šokiruojančiai išaugus degalų kainoms, uostamiesčio gyventojai jau renkasi pigesnes susisiekimo alternatyvas – elektrinius paspirtukus ir viešąjį transportą. Kuris pasirinkimas pigesnis ir saugesnis, parodys laikas. ...
-
Patiklų protą pavergia sukčių masalas: bandę nusipirkti vairuotojo teises patys liko apgauti3
Pasirinkusi ne mokytis, o tiesiog nusipirkti vairuotojo pažymėjimą, mergina prarado 18 tūkst. eurų. Tai viena iš kelių kasmečių istorijų, kai bandoma lengvesniu būdu įgyti teisę vairuoti. ...