- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvoje yra registracijos mokestis, kuriuo vadovaudamiesi gyventojai stengiasi pereiti prie naujesnių automobilių. Yra įvairios skatinimo priemonės pirkti elektromobilį, bet klausimas, ar naudotas senas automobilis tolygu taršiam?
LNK žurnalistas apie tai kalbėjosi su Dainotu Rageliu.
– Mitas ar tiesa, kad naudotas automobilis būtinai yra taršus?
– Negalima sakyti, kad tai yra mitas, kadangi tiek naudoto, tiek naujo automobilio kokybė priklauso nuo priežiūros. Jei yra blogai prižiūrimas variklis ar jo sistemų sureguliavimas, naudojami netinkami degalai, netinkama priežiūra, tai automatiškai automobilis jau terš.
– Tai, galima sakyti, kad nors ir naudotas automobilis, jei jis gerai prižiūrimas – yra visos sistemos, bent jau tos, kurios atsakingos, tokios kaip katalizatorius, arba kitos sistemos, parodys, kad automobilis gali būti visiškai netaršus, ir nesvarbu, kad jam gali būti 20 metų?
– Jis nerodo CO2 skaičiaus, jis parodo ribinį dydį, santykį, kurio tas automobilis turi neviršyti. Senam automobiliui, pavyzdžiui, iki 2008 metų liepos 1 dienos, dydis buvo ganėtinai didelis – santykinė riba be turbo pripūtimo 2,5 su turbo pripūtimu – trys. Tai reiškė gana daug. Nuo 2008 metų jau normos griežtėjo – atsirado 1,5. 0,7 jau atsiranda nesaugiam automobiliui, o jei tai yra saugi transporto priemonė, euro transporto priemonė, yra gamintojo numatytos normos.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Yra dar toks atvejis, kai žmonės ne visada automobiliuose turi išsaugoję katalizatorių, kitas sistemas, kurios padeda išsaugoti viską, kas automobilyje padeda sulaikyti kietąsias daleles ir neišmesti į aplinką tiek daug taršos. Tai, šiuo atveju, žmonės, kurie ketina pirkti automobilį, kaip jiems įsitikinti, ar visos tos priemonės yra? Ar tik per techninę peržiūrą galima tai išsiaiškinti?
– Per techninę apžiūrą, kalbant apie katalizatorius, į vidų mes neįlįsime. Tačiau per techninę apžiūrą yra techniniai reikalavimai. jeigu neutralizavimo sistema yra pažeista, t. y. matomos pjovimo žymės, virinimo, tai automatiškai yra kaip didelis trūkumas ir transporto priemonė teigiamos išvados negaus. Lietuvoje po 2013 metų kovo 1 dienos katalizatorius negali būti pjaunamas, nes įlįsti į vidų yra sudėtinga ir mes tikrai neturime matavimo įrangos nustatyti temperatūrą ir ar yra viduje kietųjų dalelių filtras, ar ne.
– Į ką pirmiausia atkreipti dėmesį, nes savo rankomis taršos pamatuoti neįmanoma, juk nuo to ir priklausys, kokį registracijos mokestį mokėti?
– Registracijos mokestis nepriklauso nuo šito dydžio. Tai, kas matuojama per techninę apžiūrą, nėra registracijos mokesčio dydžio esmė. Registracijos mokesčio dydis priklauso nuo CO2, kurio mes nematuojame. CO2 ateina iš gamintojo atitikties liudijimo, kuris laboratorijoje tą dydį išmatuoja.
– Kalbant apie naujesnius automobilius, kaip vyksta jų dūmingumo matavimas? Ar jis yra būtinas ir kada yra išimtis?
– Nuo 2012 metų yra OBD jungtis. Galima prisijungti prie elektroninės racijos, kur galima matyti klaidas. Tuo atveju, dabartinius naujus automobilius, jei šnekame apie europinius naujus modelius, jungiame prie OBD jungties elektroninės racijos, nuskaitome klaidas. Jei nėra klaidų apie išmetamųjų teršalų kiekio matavimą, reiškia automobilis yra tinkamas naudoti ir net neatliekamas tiesioginis matavimas. Tačiau, jei rodo klaidą, tada važiuojame pasitikrinti tiesioginiu matavimu, ar tikrai tas automobilis yra netaršus ir tinkamas naudoti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Naujų lengvųjų automobilių rugsėjį įregistruota 0,5 proc. mažiau
Lietuvos naujų lengvųjų automobilių registravimas rugsėjį, palyginti su tuo pačiu metu pernai, mažėjo 0,5 proc. iki 2,5 tūkstančio. ...
-
Kaip paruošti automobilį po vasaros kelionių?1
Manote, kad tik šaltasis metų laikas kelia daug iššūkių stengiantis palaikyti automobilio švarą? Vasara taip pat gali palikti nemalonių ir ne lengviausiai pašalinamų nešvarumų. Nors kai kurie jų atrodo nekaltai...
-
Jaunieji dviratininkai sprendė eismo taisyklių rebusus1
„Kiekvieno savas pomėgis: kas į kalnus kopia, kas buriuoja, o mes dalyvaujame saugaus eismo varžybose“, – šypsojosi Gintaras Urbonas. Jo vadovaujama Lietuvos automobilininkų sąjungos komanda jau 26 metus paeiliui startavo Europos ...
-
Sostinėje pamiršus sumokėti už automobilio stovėjimą, „baudai“ bus skirta savaitė1
Nuo sekmadienio Vilniuje ilgėja vietinės rinkliavos – „baudos“ už nesumokėtą automobilių stovėjimą apmokėjimo terminas: ją bus galima sumokėti nebe per tris paras, o per savaitę. ...
-
Nuo spalio pradžios automobilių numeriai bus paženklinti Lietuvos herbu – Vyčiu26
Nuo spalio valstybės įmonės „Regitra“ išduodami naujo dizaino automobilių numerio ženklai bus su Lietuvos valstybės herbu – Vyčiu. ...
-
Neeilinio policijos reido rezultatai: saugos diržų nesegi net autobusų vairuotojai3
Pareigūnai stabdė autobusus ir tikrino jų keleivius. Nors reidas buvo nukreiptas į keleivius, bausti dėl diržų nesegėjimo teko ir pačius autobusų vairuotojus. Tokių įkliuvo net keli, praneša LNK. ...
-
Siūlo baudas už privačioje vietoje pastatytą automobilį: tektų pakloti ir kelis šimtus eurų10
Seimo nariai konservatoriai Vilnius Semeška ir Andrius Vyšniauskas siūlo skirti baudas vairuotojams, palikusiems automobilį svetimoje stovėjimo vietoje. ...
-
Karas dėl vietos automobiliui: gyventojų išmonė atima žadą31
Centrinėse miesto gatvėse pastatyti automobilį kartais būna misija „Neįmanoma“, bet čia galioja taisyklė – kas pirmesnis, tas gudresnis. Tačiau daugiabučių kiemų situacija kur kas sudėtingesnė. Gyventojai stengiasi įvairiais b...
-
Šalyje – greičio matuoklių bumas: kelia klausimą, ar jie pastatyti teisingose vietose11
Šalies keliuose viena po kitos dygsta įvairios kameros, fiksuojančios tiek mašinų greitį, tiek numerius. Kelių direkcija sako, kad radarai skirti avaringumui mažinti ir drausmei didinti, praneša LNK. ...
-
Paradoksas: greičio matuoklių daugėja, bet ir žuvusiųjų eisme – net trečdaliu daugiau12
Kurį laiką mažėję žuvusiųjų skaičiai šalies keliuose vėl šoko į viršų. Ypač skaudžių eismo įvykių būta pavasarį. Trečdalis nelaimių įvyksta dėl per didelio greičio, o jį viršija ir išgėrę ir blaiv...