Vidutinės klasės visureigių rinkoje dar vienas solidus žaidėjas – "Mercedes GLK"
"Mercedes" delsė ilgai. Vidutinės klasės visureigių rinka it medus bites traukia visus automobilių gamintojus. Japonai jau sukūrė po dvi tris "Sport Utility Vehicles" (SUV) kartas. Į važiuojantį traukinį įšoko net prancūzai. Aršiausias "Mercedes" konkurentas BMW daugiau nei penkerius metus gamina X3 modelį. Kitas stiprus varžovas – "Audi" – netrukus pirkėjams pateiks Q5. Gausia visureigių gama išsiskiriantis "Mercedes" taip pat užpildė laisvą nišą – jau spalio pradžioje Lietuvą pasieks naujasis "Mercedes GLK".
Magiška "G" raidė
Pakrikštiję "G" raide prasidedančiu vardu "Mercedes" strategai savo naujagimiui GLK užkrovė sunkią atsakomybės naštą. Juk "G" raide iki šiol žymėti tik prestižiniai, dideli G klasės visureigiai – legendinis G ir prabangus GL modeliai.
Iš "G" raide pažymėto "Mercedes" tikiesi labai daug. Bent pirmą kartą išgirdus apie GLK galima įsivaizduoti didelį ir galingą visureigį. Vėliau paaiškėjo, kad tai rinkodaros triukas.
Tačiau nusivilti neteko – mažiausio G šeimos atstovo išvaizda bylojo, kad tai ne ištežęs miesto gatvių stileiva. O pasivažinėjimas greitkeliu ir bekele tik patvirtino, kad legendinio G klasės "Mercedes" genai turėjo įtakos ne tik GLK įvaizdžiui, bet ir charakteriu.
Panašus, bet išskirtinis
"Mercedes" dizaineriai kurdami GLK neieškojo naujų ir įmantrių formų, įkvėpimo sėmėsi iš klasikinio G ir modernesnio GL modelių.
Tačiau geriau įsižiūrėjus į šį visureigį galima įžvelgti naujos kartos C klasės sedano bruožų, o masyvios radiatoriaus grotelės ir didžiulė žvaigždė viduryje būdingos kone visiems naujausių "Mercedes" modeliams.
GLK vidus – C klasės kopija. Daugelis detalių pasiskolintos būtent iš šio modelio, tik erdvės tiek vairuotojui ir keleiviams, tiek bagažui gerokai daugiau.
Prietaisų skydas ir rodmenų ciferblatai jau matyti ankstesniuose "Mercedes" automobiliuose. Viskas ergonomiška, apgalvota ir savo vietoje.
Ten pat šalia posūkio signalo svirties įtaisyta ir nuolatinio greičio palaikymo sistemos rankenėlė, kuri visuomet glumina, kai sėdi prie "Mercedes" vairo. Šią rankenėlę, kurią retas vairuotojas naudoja kasdien, nuolat painioji su posūkių svirtimi. Bet tradicijos yra tradicijos.
Vairuotojas tik žiūrovas
Vokietijos greitkelyje naujasis GLK traukia kitų vairuotojų dėmesį. Kai šalia atsiduria trečios kartos apynaujis BMW su šelmiškai besišypsančiu vairuotoju, pakvimpa lenktynėmis.
Po mūsų GLK variklio dangčiu dūzgia dyzelinis 3 l darbinio tūrio 224 AG V6 variklis. Įsibėgėjame iki 190–200 km/val. "Mercedes" tarsi prilipęs prie kelio, nėra jokio, net ir mažesniems visureigiams būdingo krypavimo. Automobilis stabilus ir visiškai paklūsta vairuotojui.
Tikslios statistikos nėra, tačiau manoma, kad bent jau keturi iš penkių SUV vairuotojų taip niekada ir neišsuka iš asfaltuoto kelio. "Mercedes" gamintojai GLK bandymams parengė tokią bekelės trasą, į kurią savo noru, matyt, nevažiuotų nė vienas GLK šeimininkas.
Statūs ir slidūs šlaitai, duobių ruožas, purvo vonios, kelmai ir aštrūs akmenys – padedamas įvairių elektronikos sistemų naujasis GLK be didesnio vargo prasibrovė per šias kliūtis. Stačioje nuokalnėje vairuotojas tarsi žiūrovas – automobilis pats važiuoja žemyn, tereikia neliesti pedalų, visą darbą atlieka elektroninės sistemos.
Kol kas – trys varikliai
Visų varančiųjų ratų sistema "4Matic" yra bazinės GLK įrangos sąraše. Čia "Mercedes" neieško kompromisų: jei automobilis panašus į visureigį, tai tokiu ir turi būti.
Kol kas pirkėjams siūlomi du benzininiai ir vienas dyzelinis variklis, kurie derinami su 7 laipsnių automatine pavarų dėže "7G-Tronic".
GLK 320 CDI modifikacija komplektuojama su 3 l darbinio tūrio V6 dyzeliniu varikliu, pasiekiančiu 224 AG. Iki 0–100 km/val. šis automobilis įsibėgėja per 7,5 sekundės, 100 km kelio sunaudoja vidutiniškai 7,9 l dyzelino. Kaina Lietuvoje – 151 tūkst. litų.
GLK 280 su 3 l darbinio tūrio benzininiu varikliu yra šiek tiek galingesnis (231 AG), beveik toks pat dinamiškas (7,6 sekundės iki 100 km/val), bet mažiau ekonomiškas (vidutiniškai 10,2 l naudoja 100 km). Tektų ilgokai sukti galvą, ar verta taupyti 6 tūkst. litų ir nepirkti gerokai ekonomiškesnio bei tokio pat žvitraus dyzelinės versijos automobilio.
Arba netaupyti tų 6 tūkst. ir rinktis GLK 350 su 3,5 l darbinio tūrio V6 benzininiu varikliu, pasiekiančiu 272 AG. Galingiausias GLK modelis 100 km/val. greitį pasiekia per 6,7 sekundės.
Taupiausiems GLK pirkėjams teks laukti kitų metų vidurio, kuomet į šį visureigį bus montuojamas 2,2 l darbinio tūrio 4 cilindrų dyzelinis variklis. Ne toks veržlus, bet ekonomiškas GLK 22O CDI Lietuvoje kainuos nuo 132 tūkst. litų.
Vizitinė kortelė "Mercedes GLK 320 CDI"
Kėbulo tipas 5 durų vienatūris
Sėdimų vietų skaičius 5
Aukštis (mm) 1689
Plotis (mm) 1840
Ilgis (mm) 528
Ratų bazė (mm) 2755
Degalai dyzelinas
Variklio darbinis tūris (cm3) 2987
Galia (kW(AG) / p/min.) 165/224/3800
Maksimalus sukimo momentas (Nm / aps./min.) 540/1600–2400
Pavarų dėžė 7 laipsnių automatinė
Varantieji ratai visi
Padangos:
priekinės 235/60 R17
galinės 255/55 R17
Pagreitėjimas (0–100 km/val., sek.) 7,5
Maks. greitis 220
Vidutinės degalų sąnaudos (l) 7,9
Degalų bako talpa (l) 66
Kaina (litai) nuo 151 370
Naujausi komentarai