- „Kauno dienos“, LŽA inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Rinkimuose „Lietuvos metų automobilis 2025“ varžysis 32 pretendentai. Daugiausia vieno prekių ženklo kandidatų – keturis pateikė „Toyota“.
Konkursą 28-ą kartą organizuojantis Lietuvos žurnalistų autoklubas (LŽA) skaičiuoja, kad nuo 1998 m. rinkimuose „Metų automobilis“ dalyvavo 794 skirtingi modeliai. Daugiausia varžovų buvo 2016-aisiais – 38.
„Palyginti su praeitų metų rinkimais, turime dviem kandidatais daugiau. Atrodytų, menkas skirtumas, tačiau daugiau yra daugiau, dinamika labai gerai iliustruoja situaciją visoje automobilių industrijoje: du žingsniai į priekį, vienas – atgal. Didieji prekių ženklai neryžtingai trypčioja ir dairosi, tuo metu situaciją išnaudoja nauji, ambicingi kūrėjai ir didžiulę pažangą padarę Kinijos gamintojai. Pretendentų sąrašas gana tiksliai atspindi ir elektromobilių rinkos dalies augimo pauzę – atstovybės konkursui pateikė vienuolika elektromobilių modelių. Dar prieš metus būčiau prognozavęs, kad šiemet elektromobiliai sudarys bent pusę kandidatų sąrašo“, – sakė LŽA prezidentas Valdas Valiukevičius.
Konkursas spalio 29-ąją oficialiai startuos VILNIUS TECH universitete. Pirmi testai – realiomis sąlygomis. Visi konkurso dalyviai gaus žiemines „Continental“ padangas, kad bandymų sąlygos būtų visiškai vienodos.
Komisijos nariai ir atskirų sričių ekspertai atskirai testuos elektromobilius, vyks intensyvūs vairavimo bandymai Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos autodrome, o specialių nominacijų kandidatai bus egzaminuojami Lietuvos sporto centro komplekse „Druskininkai“.
Pretendentų sąrašas atspindi elektromobilių rinkos dalies augimo pauzę.
Lapkričio 29-ąją paaiškės nugalėtojai.
Metų automobiliu taps trys pretendentai, besivaržantys klasėse iki 40 tūkst., 60 tūkst. eurų ir daugiau nei 60 tūkst. eurų. Bus renkamas Metų elektromobilis, Metų inovacija, Metų interneto automobilis, Metų saugiausias automobilis, Metų 4x4, Metų sportiškiausias, Metų vairas ir Tautos automobilis.
Pagrindiniai rinkimų „Metų automobilis 2025“ rėmėjai – koncernas „Continental“ ir draudimo bendrovė „Balcia Insurance SE“.
Konkursą taip pat remia „Bitė“, „Inbalance Grid“, „Transeksta“, Lietuvos sporto centro kompleksas „Druskininkai“, Vilniaus automechanikos ir verslo mokykla, VILNIUS TECH.
Pernai konkurse varžėsi 30 pretendentų. Klasės iki 40 tūkst. eurų nugalėtojas – „Nissan X-Trail“, iki 60 tūkst. eurų – „Toyota Prius“, per 60 tūkst. eurų grupėje triumfavo „Mercedes-Benz E Class“.
Kandidatai
„Metų automobilis 2025“ kandidatai (abėcėlės tvarka, elektromobiliai – EV): „Alfa Romeo Junior“, „Audi Q6 e-tron“ (EV), „Audi Q7“, „Cupra Formentor“, „Cupra Tavascan“ (EV), „Cupra Terramar“, „Dacia Duster“, „Ford Explorer“ (EV), „Ford Kuga“, „GWM WEY 05“, „Hyundai Santa Fe“, „Jeep Grand Cherokee“, „Land Cruiser“, „Lexus LBX“, „Lexus RZ 450e“ (EV), „Mazda CX-80“, „Mercedes-Benz EQB“ (EV), „Mercedes-Benz EQA“ (EV), „Nissan Qashqai“, „Peugeot E-308“ (EV), „Peugeot 5008“, „Porsche Macan Turbo EV“ (EV), „Renault Scenic E-Tech Electric“ (EV), „Škoda Kodiaq“, „Škoda Superb“, „Toyota Camry“, „Toyota C-HR“, „Toyota GR Yaris“, „Volkswagen ID.7 Tourer“ (EV), „Volkswagen Passat“, „Volkswagen Tiguan eHybrid“, „Volvo EX30“ (EV).
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Gatvėse, kasyklose – be vairuotojų? Transporto pažanga įsibėgėja1
Kad ir kada prabiltume apie transporto autonomiškumą, galvose ims suktis laikotarpis – po penkerių ar dar daugiau metų. Tačiau realybė yra gerokai drąsesnė – savivaldės transporto priemonės jau dabar sėkmingai vykdo užduotis įvai...
-
Lietuvos naudotų automobilių rinka – neskaidri, tačiau kai kur – dar prasčiau10
Daugumoje šalių naudotų automobilių rinka stabilizavosi ir grįžo į priešpandeminį lygį, tačiau skaidrumas – vis dar pagrindinė problema: tūkstančiai pirkėjų įsigyja transporto priemonių su paslėptais defektais ir suklastota...
-
Automobilio garantija: standartai ir išimtys1
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui. ...
-
Universalus transportas: atstoja ir traktorių, ir žaislą
Dauguma vairuotojų keturratį vertina tik kaip pramoginę transporto priemonę. Iš tiesų nemenka dalis Lietuvoje parduodamų modelių iškeliauja į sodybas, palengvindami jų savininkų buitį. Kiek skirtingų funkcijų gali atlikti keturratis?...
-
Iš „Regitros“ – blogos žinios sukčiaujantiems užsieniečiams: pavežėjais tapti bus sunkiau20
Teorijos egzaminą Lietuvoje kasmet laiko daugiau kaip 5 tūkst. užsieniečių. Dabar egzaminą jie gali laikyti lietuvių, anglų, rusų arba gimtąją kalba, už savo pinigus pasisamdę vertėją. Šiemet „Regitra“ išsiaiškin...
-
ES galutinai pritarė papildomiems muitams elektromobiliams iš Kinijos3
Europos Sąjunga (ES) antradienį galutinai pritarė siūlymui nustatyti papildomus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. ...
-
Krizės apimta „Volkswagen“ planuoja uždaryti gamyklas, smarkiai karpyti atlyginimus9
Įgyvendindama drastišką taupymo planą, „Volkswagen“ svarsto Vokietijoje uždaryti keletą gamyklų bei 10 proc. sumažinti darbuotojų atlyginimus, pirmadienį pranešė žiniasklaida. ...
-
Įpročiai pamažu keičiasi, stiprėja paslaugų įtaka
Alternatyvų nuosavam automobiliui gausėja, tačiau didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. ...
-
Nuo „3E“ iki lūžio taško: kur link ir kaip toliau?1
2010-ųjų spalį Lietuvoje buvo įregistruotas pirmasis elektromobilis. Šiandien tokia transporto priemonė šalyje – jau įprasta. Kokia galima tvaraus susisiekimo perspektyva? ...