Mechaniko patarimai
Tiesa apie stabdžius
Ne taip seniai stabdžių sistemos diagnostika tebuvo banalus stabdymas ant tvirtos dangos. Iš pėdsakų, kuriuos palikdavo padangų protektorius, būdavo galima apytiksliai spręsti apie stabdymo efektyvumą ir tolygumą. Įdiegus antiblokavimo sistemas, tokia diagnostika nebeteko prasmės. Dabar vis dažniau mašina užkeliama ant specialaus stendo. Ką tokia įranga gali pranešti apie stabdžius?
Jeigu jūs bent kartą dalyvavote diagnozuojant ant stendo, tikriausiai atkreipėte dėmesį, kad tikrinama keliais etapais. Pradedama lėtai sukant ritinėlius po ratais. Taip kontroliuojama nestabdomo rato sukimo įraža. Nukrypimas nuo normos gali turėti keletą pasekmių: stringa rato cilindras, pertemptas stebulės guolis... Toliau atliekama stabdymų serija, o visus modeliuojamo judėjimo ir sustojimo parametrus kompiuteris įrašo į lentelę. Baigus bandymus, daromos išvados. Pavyzdžiui, jeigu pedalo įraža didesnė už normą, laikas patikrinti vakuuminio stiprintuvo ar elektroninių sistemų, atsakingų už jo užtikrinimą, būklę. Pavyksta išaiškinti net ir tokia problemas, kaip stabdymo būgnų ovališkumas ir netolygus diskų storis. Kaip galima tai aptikti neišmontuojant ir nematuojant? Pagal stabdymo jėgos į ratą pasikeitimą per vieną apsisukimą. Diagnostikos stendai gali išaiškinti ir sudėtingesnius gedimus, todėl neabejokite – jie pateiks tikrai išsamią informaciją apie jūsų automobilio stabdžių būklę.
Naujausi komentarai