- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vieša paslaptis, kad vadinamieji parketiniai visureigiai užkariauja vis didesnę mūsų rinkos dalį. Vieni vairuotojai juos renkasi vietoj vienatūrių, kiti – vietoj universalų. Kokį SUV modelį rinktis, jei planuojate transporto priemonei išleisti ne daugiau kaip 10 tūkst. eurų?
Patikimasis švedas
„Volvo XC90“ – švedų gamintojo produktas, kuris gal ir neišsiskiria itin moderniu dizainu, tačiau jau seniai pelnė patikimo, pravažaus ir itin saugaus automobilio vardą. Jei netikite „Euro NCAP“ atliktais saugumo testų rezultatais, pažiūrėkite į nuotraukas, kaip po avarijos atrodo „Volvo“ ir kitas įį analogišką incidentą patekęs automobilis. Portalo autoplius.lt nuomone, skirtumas bus toks didelis, kad neabejotinai nustebsite.
Žinoma, šį kartą kalbama apie pirmosios kartos „Volvo XC90“. Nors modelio kaina Lietuvoje prasideda vos nuo 3 tūkst. eurų, tikėtina, kad tai bus pavargęs ir daug gyvenimo matęs modelis, į kurį teks investuoti nemažai pinigų, kad galėtumėte nejausdami streso juo važinėti. Tvarkingų pirmosios kartos „Volvo XC90“ kainos prasideda maždaug nuo 5–6 tūkst. eurų ir kyla net iki 13 tūkst. eurų už itin tvarkingą gausios komplektacijos modelį. Tad galima drąsiai teigti, kad 10 tūkst. eurų vidutinės komplektacijos nedaužtam modeliui įsigyti tikrai pakaks.
Modelio gamoje yra vienas dyzelinis ir keturi benzininiai varikliai. 2,4 l darbinio tūrio dyzelinis variklis yra patikimas ir ilgaamžis, tad jį drąsiai galima rinktis. Jei nuspręsite, kad nenorite vairuoti dyzelinio automobilio, bene geriausias pasirinkimas – 3,2 l darbinio tūrio benzininis variklis. Degalų sąnaudos didelės, tačiau 100 km kainą galima sumažinti sumontuojant dujų įrangą, su kuria šis variklis puikiai kombinuojamas.
Savybės: seni „Toyota Land Cruiser“ sunaudoja daug degalų, jų remontas nepigus, tačiau pravažumas ir patikimumas turėtų džiuginti. / J. Elinsko / BNS nuotr.
Japonai – ne be trūkumų
Antroji rekomendacija – „Subaru Forester“. Vien išgirdus „Subaru“ pavadinimą dauguma vairuotojų pradeda galvoti apie visus varomuosius ratus. Ir jie visiškai teisūs. Tai pirmas dalykas, kuriuo garsėja šis modelis.
Tvarkingų pirmosios kartos „Volvo XC90“ kainos prasideda maždaug nuo 5–6 tūkst. eurų ir kyla net iki 13 tūkst. eurų.
Antras – galingi turbininiai varikliai, kurie nustebino ne vieną. 10 tūkst. eurų yra pakankama suma įsigyti trečiosios kartos „Subaru Forester“. Jų kainos prasideda nuo 6 tūkst. eurų, tad mokant 10 tūkst. jau turėtumėte rasti bent vidutinę komplektaciją turintį modelį. „Forester“ variklių yra keletas. Vieni – silpnesni, kiti – stipresni. Vis dėlto Autoplius.lt stipriai nerekomenduoja rinktis dyzelinio. Tai problemiškas variklis, kuris ilgainiui gali sukelti didelių nuostolių.
Kitas japonų gamintojas „Toyota“ ne veltui didžiuojasi „RAV4“ modeliu. Tai vienas geriausiai parduodamų SUV tipo automobilių visame pasaulyje. Mokant iki 10 tūkst. eurų, pavyktų įsigyti 2005–2013 m. gamintą trečios kartos modelį. „RAV4“ nepasižymi išskirtiniu dizainu, aukštos kokybės interjero detalėmis ar puikia garso izoliacija. Tačiau bėgant metams šis modelis užsitarnavo patikimo ir ilgaamžio automobilio vardą. Variklių pasirinkimas taip pat platus: nuo silpnų ir taupių dyzelinių iki galingų V6 formos benzininių. Na ir, žinoma, negalima pamiršti puikios visų varomųjų ratų sistemos, kuri nuveš gerokai giliau į mišką nei dauguma šiuolaikinių SUV.
Silpnybė: „Subaru Forester“ dyzelinis variklis gali būti problemiškas, todėl rekomenduojama rinktis benzininį. / „Wikipedia“ nuotr.
Senas, bet galingas
Jeigu pagrindinis jūsų ieškomos transporto priemonės kriterijus yra puiki visų varomųjų ratų sistema, „Toyota Land Cruiser“ galėtų būti kaip tik jums. Tai ne tik itin pravažus, bet ir patikimas, galingas, puikų įvaizdį kuriantis automobilis. Šių modelių kainos Autoplius.lt portale prasideda nuo 3–4 tūkst. eurų, tačiau už šią sumą pavyks įsigyti dar iki 2000 m. pagamintą „Land Cruiser“.
Už 8–10 tūkst. eurų galima rasti ir tvarkingų 2005–2008 m. gamybos modelių. Prieš perkant verta pagalvoti ir apie tai, kad šis „Toyota“ modelis yra vienas geriausiai išlaikančių savo vertę. Variklių gamoje rasite tiek benzininų, tiek ir dyzelinių, tačiau dažniausiai skelbimuose dominuoja būtent 3 l darbinio tūrio dyzeliniu varikliu aprūpinti modeliai.
Panaši alternatyva – „Volkswagen Touareg“. Šį itin didelį ir prabangų visureigį siūloma rinktis tiems, kuriems prestižas, saugumas ir komfortas yra esminiai transporto priemonei taikomi kriterijai. Mokant iki 10 tūkst. eurų, galima įsigyti pirmosios kartos „Touareg“, kuris buvo gaminamas nuo 2002 iki 2010 m. Tiesa, visi po 2006 m. pagaminti modeliai jau bus šiek tiek atnaujinti.
Priežiūra: nusipirkus naudotą automobilį, pirmiausia rekomenduojama pakeisti variklio alyvą, o vėliau peržiūrėti kitus jo mazgus. / A. Ufarto / BNS nuotr.
Išlaidos neišvengiamos
Šio vokiško automobilio variklių gama taip pat plati. Galima rinktis daugiau nei iš dešimties skirtingą galią turinčių variklių. Pats silpniausias – 2.5 l darbinio tūrio dyzelis su 174 AG. Galingiausias iš jų turėtų nustebinti. Pačios brangiausios versijos „Touareg” turi 6 l darbinio tūrio benzininį W12 formos variklį, generuojantį net 450 AG. Toks pat variklis su minimaliomis korekcijomis buvo montuojamas į tokius „Bentley“ modelius kaip „Continental GT“ ir „Bentayga“.
Skelbimų portale Autoplius.lt. dominuoja dyzeliniai modeliai. Didžiąją dalį sudaro 2.5 l darbinio tūrio varikliais aprūpinti „Touareg“.
Visi penki išvardyti SUV tipo automobiliai yra puikiai vertinami ne tik ekspertų, bet ir pirkėjų. Tačiau pasirinkimas yra tik pirma dalis. Pasak specialistų, labai svarbu suvokti, kad nusipirkus naudotą automobilį teks jį tinkamai paruošti, kad bendras jūsų gyvenimas nebūtų labai trumpas. Visų pirma, nusipirkus naudotą automobilį teks pakeisti variklio alyvą ir į komplektą įeinantį filtrą.
Antras dalykas – patikrinti variklio diržą (grandinę). Jei jau atėjo laikas jį pakeisti, o jūs to nepadarysite, laukia tūkstantiniai nuostoliai. Be to, nevalia pamiršti vieno svarbiausių saugumą užtikrinančių automobilio elementų – stabdžių. Tikėtina, kad greitu metu teks keisti ir stabdžių trinkeles. Gal net ir diskus. Tai paplonins piniginę dar bent keliais šimtais eurų. Be to, bet kada gali atsirasti netikėtų problemų, apie kurias nežinojo net ir pats pardavėjas. Planuojant automobilį eksploatuoti ilgai, pirkėjui teks pašalinti visus trūkumus. Tad svarbiausia rinktis ne tiek vardą, kiek patikimą mechanizmą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau2
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių31
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau11
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs2
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...
-
Avarija spūstyje? Pravers ne vien šaltas protas4
Transporto spūstys miestuose – įprasta kasdienybė. Ne tik ilgėja kelionės laikas, bet ir dažniau įvyksta eismo nelaimės. Tačiau šiems iššūkiams galima pasiruošti. ...
-
Būsimiems vairuotojams – egzaminavimo pokyčiai2
„Regitra“ pusę metų neleis registruotis vairavimo egzaminui asmenims, per metus penkis kartus laikyti užsiregistravusiems, tačiau neatvykusiems. ...