Švedai kuria nemirtingą automobilį

Švedai kuria nemirtingą automobilį

2008-06-25 09:00
Švedai kuria nemirtingą automobilį
Švedai kuria nemirtingą automobilį / „Scanpix“ nuotr.

Fil­muo­se ro­do­mos kva­pą gniau­žian­čios ava­ri­jos, po ku­rių vai­ruo­to­jas ste­buk­lin­gai lie­ka svei­kas ir pa­ts iš­si­ka­pa­no­ja iš nuo­lau­žų krū­vos, ki­to de­šimt­me­čio pa­bai­go­je ne­tu­rė­tų ste­bin­ti. Iki 2020-ųjų ža­da­ma su­kur­ti be­veik vi­siš­kai nuo trau­mų ap­sau­gan­tį au­to­mo­bi­lį - in­ži­nie­riai pa­si­šo­vė gelbėti vai­ruo­to­jus nuo jų pa­čių klai­dų.

Ma­ši­na stab­dys pa­ti

To­kį ne­pa­žei­džia­mu­mo jaus­mą vai­ruo­to­jams ti­ki­si su­teik­ti šve­dų au­to­mo­bi­lių ga­min­to­ja „Vol­vo". Per dau­giau nei de­šimt­me­tį ke­ti­na­ma su­kur­ti be­veik vi­siš­kai nuo su­ža­lo­ji­mų ap­sau­gan­tį au­to­mo­bi­lį. Ža­da­ma, kad to­kia trans­por­to prie­mo­nė už­tik­rins vai­ruo­to­jų ir ke­lei­vių sau­gu­mą įvykus bet ko­kiai ava­ri­jai (iš­sky­rus pa­čias didžiausias).

Atei­ties au­to­mo­bi­liuo­se bus die­gia­ma va­di­na­mo­ji sis­te­mų mat­ri­ca, ku­rią su­da­rys ra­da­rų, so­na­rų ir ki­tų prie­tai­sų de­ri­nys, lei­sian­tis iš­veng­ti su­si­dū­ri­mo ar­ba la­bai su­švel­nin­ti jų padarinius.

Kilus ava­ri­nei si­tua­ci­jai dau­gu­ma vai­ruo­to­jų lin­kę tie­siog su­sting­ti, o bū­si­mas „Vol­vo" au­to­mo­bi­lis vai­ra­vi­mo ir stab­dy­mo funk­ci­jas at­lik­tų pa­ts. Nus­ta­ty­ta, kad prieš su­si­du­riant su­ma­ži­nus au­to­mo­bi­lio grei­tį 16 km/val., mir­čių skai­čius su­ma­žė­tų per­pus. Įmonės at­sto­vų tei­gi­mu, sa­vai­mi­nio stab­dy­mo sis­te­ma yra pa­grin­di­nė prie­mo­nė no­rint su­ma­žin­ti per eis­mo įvy­kius žūs­tan­čių žmo­nių skai­čių.

Nors vi­zi­ja at­ro­do pa­trauk­li, skep­ti­kai svars­to, ar tik­rai to­kia trans­por­to prie­mo­nė bus vi­siems nau­din­ga. Pri­pa­žįs­ta­ma, kad ava­ri­jų skai­čių ji tik­rai su­ma­žins, ta­čiau daug kam ky­la klau­si­mas, ar per­dė­tas įsi­ti­ki­ni­mas, kad vi­sos ava­ri­jos ne­pa­vo­jin­gos, ne­su­ma­žins vai­ruo­to­jų at­sar­gu­mo?

Pa­žan­giau­sia tes­tų ba­zė

Šiaip ar taip, sėk­min­gai įgy­ven­di­nus šį pro­jek­tą įvyk­tų be­ne di­džiau­sia re­vo­liu­ci­ja au­to­mo­bi­lių pa­sau­ly­je nuo tų lai­kų, kai bu­vo su­kur­ti sau­gos dir­žai.

„Žvelg­da­mi į atei­tį ti­ki­mės, kad trau­mos, patirtos per ava­ri­jas, bus pa­mirš­tos. Juk gy­ve­ni­me yra ir svar­bes­nių da­ly­kų", - drą­siai tei­gė „Vol­vo" sau­gu­mo pa­da­li­nio va­do­vas Ja­nas Ivars­so­nas.

Iki 2020-ųjų li­ko 12 me­tų. Eks­per­tų nuo­mo­ne, toks ter­mi­nas au­to­mo­bi­lių in­dust­ri­jo­je nė­ra il­gas. Ge­te­bor­ge (Šve­di­ja) esan­čia­me „Vol­vo" ban­dy­mų cent­re jau pra­dė­ta eks­pe­ri­men­tuo­ti ku­riant bū­si­mą sau­giau­sią mo­de­lį. Čia per me­tus imituojama apie 400 ava­ri­jų.

Tes­tams atlikti įreng­ti du 150 m il­gio tu­ne­liai ir vie­nas be­si­su­kan­tis. Šia­me tu­ne­ly­je in­ži­nie­riai ga­li pa­keis­ti prie­ki­nio ir šo­ni­nio su­si­dū­ri­mo kam­pus ir net iš­ban­dy­ti, kaip au­to­mo­bi­lis krin­ta į tven­ki­nį. Šios ir ki­tos prie­mo­nės yra pa­žan­giau­sia au­to­mo­bi­lių sau­gu­mo bandymų ba­zė pa­sau­ly­je.

Sek­ti­nas pa­vyz­dys

Ko­dėl „Vol­vo" ski­ria to­kį dė­me­sį sau­gu­mui? At­sa­ky­mas kai ką su­glu­mins: vis­kas dėl pi­ni­gų. Kas­met vi­so pa­sau­lio ke­liuo­se įvyks­ta 1,2 mln. ava­ri­jų, per jas su­ža­lo­ja­ma 50 mln. žmo­nių. Aps­kai­čiuo­ta, kad dėl to kas­met pa­ti­ria­ma apie 450 mlrd. JAV do­le­rių nuo­sto­lio.
„Ne­rei­kia bū­ti gob­šuo­liams ar sa­va­nau­džiams, bet bū­ti­na skai­čiuo­ti, kiek kai­nuo­ja ava­ri­jos. Kaž­kas iš to gal ir pel­no­si, ta­čiau rei­kia at­kreip­ti dė­me­sį į au­to­mo­bi­lių sau­gu­mą. „Vol­vo" bend­ro­vės tiks­las - kad jų au­to­mo­bi­liai pa­ge­rin­tų de­mog­ra­fi­nę pa­dė­tį. Šiuo pa­vyz­džiu tu­rė­tų sek­ti vi­si ga­min­to­jai, kad jų klien­tai bū­tų sau­gūs", - tei­gė Au­to­mo­bi­lių par­da­vi­mo aso­cia­ci­jos pre­zi­den­tas Scot­tas McCor­mic­kas.

„Vol­vo" jau daug me­tų lai­ko­mi sau­giau­siais au­to­mo­bi­liais. Šve­dai pir­mie­ji su­gal­vo­jo tri­jų taš­kų sau­gos dir­žo sis­te­mą, iš­ty­rė daž­niau­siai au­to­mo­bi­liui ten­kan­čių smū­gių zo­nas, pra­dė­jo mon­tuo­ti šo­ni­nes oro pa­gal­ves ir vai­kiš­kas kė­du­tes ant už­pa­ka­li­nės sė­dy­nės.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų