Filmuose rodomos kvapą gniaužiančios avarijos, po kurių vairuotojas stebuklingai lieka sveikas ir pats išsikapanoja iš nuolaužų krūvos, kito dešimtmečio pabaigoje neturėtų stebinti. Iki 2020-ųjų žadama sukurti beveik visiškai nuo traumų apsaugantį automobilį - inžinieriai pasišovė gelbėti vairuotojus nuo jų pačių klaidų.
Mašina stabdys pati
Tokį nepažeidžiamumo jausmą vairuotojams tikisi suteikti švedų automobilių gamintoja „Volvo". Per daugiau nei dešimtmetį ketinama sukurti beveik visiškai nuo sužalojimų apsaugantį automobilį. Žadama, kad tokia transporto priemonė užtikrins vairuotojų ir keleivių saugumą įvykus bet kokiai avarijai (išskyrus pačias didžiausias).
Ateities automobiliuose bus diegiama vadinamoji sistemų matrica, kurią sudarys radarų, sonarų ir kitų prietaisų derinys, leisiantis išvengti susidūrimo arba labai sušvelninti jų padarinius.
Kilus avarinei situacijai dauguma vairuotojų linkę tiesiog sustingti, o būsimas „Volvo" automobilis vairavimo ir stabdymo funkcijas atliktų pats. Nustatyta, kad prieš susiduriant sumažinus automobilio greitį 16 km/val., mirčių skaičius sumažėtų perpus. Įmonės atstovų teigimu, savaiminio stabdymo sistema yra pagrindinė priemonė norint sumažinti per eismo įvykius žūstančių žmonių skaičių.
Nors vizija atrodo patraukli, skeptikai svarsto, ar tikrai tokia transporto priemonė bus visiems naudinga. Pripažįstama, kad avarijų skaičių ji tikrai sumažins, tačiau daug kam kyla klausimas, ar perdėtas įsitikinimas, kad visos avarijos nepavojingos, nesumažins vairuotojų atsargumo?
Pažangiausia testų bazė
Šiaip ar taip, sėkmingai įgyvendinus šį projektą įvyktų bene didžiausia revoliucija automobilių pasaulyje nuo tų laikų, kai buvo sukurti saugos diržai.
„Žvelgdami į ateitį tikimės, kad traumos, patirtos per avarijas, bus pamirštos. Juk gyvenime yra ir svarbesnių dalykų", - drąsiai teigė „Volvo" saugumo padalinio vadovas Janas Ivarssonas.
Iki 2020-ųjų liko 12 metų. Ekspertų nuomone, toks terminas automobilių industrijoje nėra ilgas. Geteborge (Švedija) esančiame „Volvo" bandymų centre jau pradėta eksperimentuoti kuriant būsimą saugiausią modelį. Čia per metus imituojama apie 400 avarijų.
Testams atlikti įrengti du 150 m ilgio tuneliai ir vienas besisukantis. Šiame tunelyje inžinieriai gali pakeisti priekinio ir šoninio susidūrimo kampus ir net išbandyti, kaip automobilis krinta į tvenkinį. Šios ir kitos priemonės yra pažangiausia automobilių saugumo bandymų bazė pasaulyje.
Sektinas pavyzdys
Kodėl „Volvo" skiria tokį dėmesį saugumui? Atsakymas kai ką suglumins: viskas dėl pinigų. Kasmet viso pasaulio keliuose įvyksta 1,2 mln. avarijų, per jas sužalojama 50 mln. žmonių. Apskaičiuota, kad dėl to kasmet patiriama apie 450 mlrd. JAV dolerių nuostolio.
„Nereikia būti gobšuoliams ar savanaudžiams, bet būtina skaičiuoti, kiek kainuoja avarijos. Kažkas iš to gal ir pelnosi, tačiau reikia atkreipti dėmesį į automobilių saugumą. „Volvo" bendrovės tikslas - kad jų automobiliai pagerintų demografinę padėtį. Šiuo pavyzdžiu turėtų sekti visi gamintojai, kad jų klientai būtų saugūs", - teigė Automobilių pardavimo asociacijos prezidentas Scottas McCormickas.
„Volvo" jau daug metų laikomi saugiausiais automobiliais. Švedai pirmieji sugalvojo trijų taškų saugos diržo sistemą, ištyrė dažniausiai automobiliui tenkančių smūgių zonas, pradėjo montuoti šonines oro pagalves ir vaikiškas kėdutes ant užpakalinės sėdynės.
Naujausi komentarai