Sistema atpažins mieguistą vairuotoją

Sistema atpažins mieguistą vairuotoją

2008-07-02 09:00

Pra­ban­gių au­to­mo­bi­lių ga­min­to­ja „Mer­ce­des-Benz" jau pen­ke­rius me­tus ku­ria nau­ją sis­te­mą, ku­ri vien iš vai­ro ju­de­sių at­pa­žins mie­guis­tą vai­ruo­to­ją. Ža­da­ma, kad elekt­ro­ni­nis „nak­ti­nis bu­dė­to­jas" bus pra­dė­tas ga­min­ti ki­tą­met - grei­čiau­siai kaip se­ri­ji­nė nau­jos E kla­sės kar­tos įran­ga. Kol kas nuo­var­gio sig­na­li­za­to­rius ban­do­mas.

Pa­sak bend­ro­vės Moks­li­nių ty­ri­mų sky­riaus, 24-33 pro­c. eis­mo įvy­kių, ku­rie bai­gia­si mir­ti­mi, prie­žas­tis yra per di­de­lis nuo­var­gis. Ypač pa­vo­jin­gas se­kun­dę ar kiek il­giau trun­kan­tis mie­gas. Kiek­vie­nas vai­ruo­to­jas ga­li pa­ste­bė­ti: po 50 km va­žiuo­ti tam­pa mo­no­to­niš­ka, vo­kai ap­sunks­ta, žmo­gus ne­ra­miai muis­to­si sė­dy­nė­je, vis daž­niau pa­gau­na sa­ve, kad slo­pi­na žio­vu­lį. Daž­niau­siai vai­ruo­to­jai trum­pam už­snūs­ta nak­tį va­žiuo­da­mi nuo­bo­džiu, il­gu ke­liu. Tei­gia­ma, jog pa­grin­di­nė pro­ble­ma yra ne nuo­var­gis, o tai, kad pa­ts vai­ruo­to­jas jo neį­ver­ti­na.

„99 pro­c. žmo­nių pa­ste­bi, jog yra pa­var­gę, ta­čiau ne­krei­pia dė­me­sio, kad juos tuoj už­val­dys mie­gas. De­ja, nuo­var­gio masto ne­su­vo­kia­me. To neį­ver­ti­nus pa­da­ri­niai daž­nai bū­na skau­dūs, kar­tais eis­mo įvy­kiai net bai­gia­si mir­ti­mi", - tei­gė bend­ro­vės „Mer­ce­des-Benz" už­sa­ky­mu Tiu­bin­ge­no (Vo­kie­ti­ja) uni­ver­si­te­to kli­ni­ko­je vyz­džius ty­ri­nė­jan­ti Bar­ba­ra Wil­helm.

Pa­si­ro­do, vi­siems mie­go len­kia­miems vai­ruo­to­jams bū­din­gas pa­si­kar­to­jan­tis ne­są­mo­nin­gas ju­de­sys: trum­pai, bet stip­riai su­kte­lė­ti vai­rą, pa­skui grei­tai iš­ly­gin­ti au­to­mo­bi­lį. Kuo la­biau pa­var­gęs žmo­gus, tuo to­kie ju­de­siai daž­nes­ni.

Per pir­mas 20 mi­nu­čių, kai vai­ruo­to­jui pa­pras­tai dar ne­rei­kia ko­vo­ti su mie­guis­tu­mu, elekt­ro­ni­nė sis­te­ma su­da­ro sa­vo­tiš­ką in­di­vi­dua­lų vai­ra­vi­mo pro­fi­lį, jis iš­sau­go­mas kaip nu­li­nė li­ni­ja. Jei vė­liau už­fik­suo­ja­mi ryš­kūs ir išo­ri­nė­mis ap­lin­ky­bė­mis ne­paaiš­ki­na­mi nu­kry­pi­mai, sis­te­ma vai­ruo­to­ją įspė­ja pa­vo­jaus sig­na­lu.

Mie­ga­lius prie vai­ro įspė­jan­čias sis­te­mas ku­ria ir bend­ro­vės „Volks­wa­gen", „Vol­vo", ta­čiau „Mer­ce­des-Benz" nuo jų ski­ria­si. Šie ga­min­to­jai ban­do ka­me­ras, ste­bin­čias ke­lią ar­ba vai­ruo­to­jo akis, o nu­kry­pi­mai nuo kur­so ar­ba lė­tes­nis mirk­sė­ji­mas vertinamas kaip nuo­var­gis.

Bend­ro­vės „Mer­ce­des-Benz" spe­cia­lis­tų ma­ny­mu, kai akys už­si­mer­kia, o au­to­mo­bi­lis ker­ta ski­riamą­ją juos­tą, im­tis prie­mo­nių daž­nai jau bū­na per vė­lu. Vo­kie­čių au­to­mo­bi­lių ga­min­to­jų tei­gi­mu, ka­me­ra, skir­ta ste­bė­ti vai­ruo­to­jo akims, tech­niš­kai su­dė­tin­ga, to­dėl žmo­gų dėl ga­li­mo pa­vo­jaus rei­kia įspė­ti dar ta­da, kai jis spės ir pa­jėgs pa­va­žiuo­ti tiek, kad ga­lė­tų su­sto­ti ir pa­mie­go­ti ar pa­si­mankš­tin­ti.

Bend­ro­vės „Mer­ce­des-Benz" elekt­ro­ni­nis „nak­ti­nis bu­dė­to­jas" jau iš­to­bu­lin­tas tiek, kad pa­gal ap­lin­ky­bes su vai­ruo­to­ju ga­li „elg­tis" griež­tai ar­ba šiek tiek švel­niau. Kuo il­ges­nis at­stu­mas nu­va­žiuo­tas ir kuo vė­les­nis pa­ros me­tas, tuo ati­des­nis ne­ma­to­mas pri­žiū­rė­to­jas. Kai pu­čia šo­ni­nis vė­jas, ke­lias ne­ly­gus, kai su­ki­nė­ja­mas ra­di­jas ar mai­go­mi ki­ti myg­tu­kai, jis ne­rea­guo­ja ir į vie­ną ki­tą vai­ro truk­te­lė­ji­mą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų