Praėjusią savaitę Europos Parlamente (EP) pritarta, kad keleivinio transporto priemonėse nuo 2009 m. turi būti įdiegtos pagalbinės stabdymo sistemos (PSS). Tai viena svarstomų iniciatyvų, susijusių su techninėmis priemonėmis, kurios automobilius darytų saugesnius vairuotojams ir ypač pažeidžiamai grupei - pėstiesiems ir dviratininkams.
Statistika rodo, kad Europoje kasmet žūva daugiau kaip 8 tūkst. pėsčiųjų ir dviratininkų. Lietuvoje 2007 m. daugiausia užregistruota atvejų, kai partrenkti pėstieji, - 2232. Tai sudaro 33,8 proc. visų užregistruotų eismo įvykių. Pernai per eismo įvykius žuvo 234 pėstieji ir 73 dviratininkai.
Kasdien girdimos kraupios žinios verčia imtis įvairių - aktyvių ir pasyvių - priemonių. Nors raginima būti atidesniems, neviršyti greičio, nevairuoti neblaiviems, griežtinamos bausmės už įvairius Kelių eismo taisyklių pažeidimus, vienomis veiksmingiausių saugumo priemonių laikomi privalomi techniniai sprendimai.
EP narys Šarūnas Birutis įsitikinęs - jei visas Europos automobilių parkas būtų aprūpintas PSS, kasmet išsaugotume 1100 pėsčiųjų gyvybių. „PSS gali gerokai sutrumpinti transporto priemonės stabdymo kelią esant avarinei situacijai. Taip susidūrimo su pėsčiuoju būtų galima visiškai išvengti arba būtų susiduriama automobiliui važiuojant gerokai lėčiau", - remdamasis moksliniais tyrimais sakė lietuvis europarlamentaras.
Patvirtintas pasiūlymas dėl PSS - tai tik viena priemonių siekiant didinti automobilių saugumą. Europos Komisija siūlo nuo 2012 m. visuose naujuose automobiliuose įrengti elektronines stabilumo kontrolės (ESK) sistemas. Be to, nuo 2013 m. sunkvežimiuose ir kitose sunkiosiose transporto priemonėse turėtų būti įdiegtos pažangiosios staigaus stabdymo sistemos (PSSS) ir įspėjimo apie nukrypimą nuo kelio juostos sistemos (ĮNKJS).
Komisija taip pat siūlo 2012 m. įvesti prievolę naudoti mažo pasipriešinimo riedėjimui padangas, kurios gerokai sumažintų degalų sąnaudas ir išmetamo anglies dvideginio kiekį bei triukšmą, kartu užtikrintų saugumą.
Naujausi komentarai