- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šalies keliuose viena po kitos dygsta įvairios kameros, fiksuojančios tiek mašinų greitį, tiek numerius. Kelių direkcija sako, kad radarai skirti avaringumui mažinti ir drausmei didinti, praneša LNK.
– Ar ne per daug greičio matuoklių šalyje?
– Kiekvienas turi savo nuomonę. Gal kažkas mano, kad jų dar per mažai, o kai kam atrodo, kad jau ir per daug. Aš kelčiau kitą klausimą. Ar tikrai greičio matuokliai yra teisingose vietose? Man labai dažnai kliūna, kad jie stovi visiškai neapgalvotose vietose. Vilniuje yra gyslinės, magistralinės gatvės, kurios yra kaip miesto arterijos ir nuima miesto eismą. Iki šiol tose gatvėse nebūdavo grūsčių, o dabar jos yra pastoviai, net, kai važiuoji ne piko metu. Vairuotojas važiuoja instinktyviai, tada pamato ženklą, matuoklį. Jis nebeturi laiko pasižiūrėti, koks ten leistinas greitis. Jis tiesiog išsigąsta pamatęs tą ženklą. Jei toje vietoje galima važiuoti 70 km/val., o jis važiuoja 50 km/val., tai jis vis tiek dar kerta per stabdžius ir tada prasideda domino gyvatukas. Jis sustoja, jam iš paskos važiuoja koks vilkikas, kuris sustojus, nebegali taip greitai įsibėgėti. Tas gyvatukas nueina iki aplinkkelio. Aš važiuoju tomis gatvėmis ir galvoju, kas ten sugalvojo pastatyti greičio matuoklį.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Vairuotojai piktinasi, kad yra kelio atkarpa autostradoje iš Kauno į Klaipėdą, kur mažinamas greitis, stovi radaras. Kelių direkcija sako, kad ta vieta neatitinka autostrados reikalavimų ir dėl to yra įrengtas radaras. Vairuotojai sako, kad gal geriau reikėtų investuoti į kelius, o tik tada statyti radarus.
– Sutinku ir palaikau tuos, kurie taip sako. Mes dar turime, kur gerinti kelių infrastruktūrą. Geriau gal nepristatyti milijono radarų, o gerinti kelius, investuoti į infrastruktūrą. Juk tai prisideda ir prie saugumo, ir prie ekologijos.
– Jums teko daug važinėti po kitas Europos Sąjungos šalis. Ar kitų šalių keliuose yra tiek daug matuoklių?
– Vienoje šalyje jų gal mažiau, kitoje daugiau. Tačiau mes turime mąstyti savo galva. Jei matome, kad jų jau yra tikrai per daug, tai gal užteks jų statyti? Niekas nesiginčija, kad jie yra, tik svarbu, kad jie būtų teisingose vietose ir netrukdytų eismui. Lenkijoje keliai taip sparčiai gerėja. Mums reikia sekti šiuo pavyzdžiu. Kai keliai bus tokie geri kaip Lenkijoje, tai tų bėdų nebus tiek. Dabar pas mus žymiai pavojingiau važiuoti keliais, kurių stovis kenkia saugumui. Gal kartais nereikia užgniaužti visų tomis griežtomis priemonėmis, draudimais. Geriau pagalvoti, kur investuoti ir kaip pagerinti kelių būklę.
Geriau gal nepristatyti milijono radarų, o gerinti kelius, investuoti į infrastruktūrą. Juk tai prisideda ir prie saugumo, ir prie ekologijos.
Kelių direkcijos atstovas Aivaras Vilkelis papasakojo, kodėl Lietuvoje atsirado tiek daug greičio matuoklių.
„Šiai dienai turime 131 vidutinių greičio matuoklių ruožus ir 70 stacionarių greičio matuoklių. Taip pat šiais metais atsirado ir kitos priemonės, kurios atlieka kontrolę dėl kitų pažeidimų. Jos patikrina, ar vairuotojas yra sumokėjęs kelių mokestį, ar važiuoja su galiojančia, technine apžiūra, ar turi draudimą. Reikia nemaišyti, šios priemonės nėra skirtos greičio matavimui. Nors ženklas pastatomas lygiai toks pat kaip ir prie greičio matuoklių. Kelių eismo taisyklės nusako, kad ženklas prieš eismo kontrolės priemones statomas toks pats. Šiuo metu vyksta viešas konkursas, kur numatyta kitais metais pastatyti dar 56 sektorinius greičio matuoklius ir dar keletą momentinių greičio matuoklių. Greičio matuoklių įrengimo vietos pasirenkamos pagal labai aiškius kriterijus. Tai visiškai nėra susiję su keliu. Nesvarbu, ar tai automagistralė, autostrada, greitkelis. Greičio matuokliai įrengiami ten, kur yra eismo įvykiai, kuriuose yra sužeistų ar žuvusių eismo dalyvių“, – sakė Kelių direkcijos atstovas Aivaras Vilkelis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Neužsidega žalias šviesoforo signalas: kaltas pats vairuotojas?14
Jei neužsidega žalias šviesoforo signalas, gali būti, jog dėl to pats vairuotojas yra kaltas. Juk pasitaiko, kad sėdi prie vairo, lauki žalio šviesoforo signalo, sankryža niekas nevažiuoja, tačiau tau vis tiek toliau dega raudona &scaron...
-
Apyrankė su briliantais ir ypatinga padanga1
Papuošalų gerbėjai gali beveik už 10 tūkst. eurų įsigyti apyrankę, pagamintą iš „Formulės 1“ automobilio padangos. ...
-
Išskirtiniai „Ducati“ – su čempionų autografais1
Motociklų sporto žvaigždžių – pasaulio čempionų italo Francesco Bagnaia ir ispano Alvaro Bautistos – vairuojamų „Ducati“ replikas galima pamatyti ir Lietuvoje. ...
-
„Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose išrinkti trys geriausieji5
Kone tris dešimtmečius vykstančio konkurso „Lietuvos metų automobilis“ istorijoje pasiekus finišą, buvo išrinktas ne vienas, o net trys geriausi: skirtingose kainų kategorijose triumfavo „Nissan X-Trail“, &bdqu...
-
Šalčio spąstai baisūs tik nepasiruošusiems9
Gruodį spustelėję pirmieji tikri žiemos šalčiai vairuotojams jau spėjo iškrėsti nemažai išdaigų. Vieniems tai kainavo vėlavimą į darbą, kitiems lėmė kur kas rimtesnių bėdų – gedimą kelyje ar avariją. Ekspertai pat...
-
Siūlo apmokestinti elektromobilių įkrovimą uostamiestyje32
Klaipėdos savivaldybės administracija siūlys tarybai balsuoti už sprendimą apmokestinti viešųjų elektromobilių įkrovimo stotelių paslaugas. Už kilovatvalandę bus prašoma 40 centų. Panašu, kad uostamiesčio įkrovimo stotelės ...
-
Vyriausybė: taksi vairuotojai ir pavėžėjai turės turėti europinį ar NATO šalies pažymėjimą13
Vyriausybė trečiadienį pritarė Kelių transporto kodekso pakeitimams, kuriais nuo kitų metų gegužės būtų keičiama keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais tvarka. Jiems dar turės pritarti Seimas. ...
-
Seimas e. tollingo įdiegimą atidėjo iki 2025-ųjų sausio3
Dėl teisminių ginčų užtrukus elektroninės sunkiojo transporto kelių rinkliavos informacinės sistemos, vadinamojo e. tollingo, diegimui, Seimas leido jos veiklos pradžią atidėti iki 2025-ųjų sausio. Vyriausybė siūlė šią datą atidėti ik...
-
Į gatves grąžina žaliąsias rodykles: kainuos šimtatūkstantines sumas?47
Taip garsioji Saltoniškių ir Narbuto gatvių sankryža sostinėje atrodė 2020 m. sausį – nei žalios rodyklės, nei papildomos sekcijos, leidžiančios sukti į dešinę. Automobilių eilės iškart išaugo. Šiuo metu v...
-
Tūkstančiai avarijų keliuose sukeliamos tyčia: atskleidė sukčių schemas8
Eismo įvykis, kad ir nedidelis, ko gero, daugeliui vairuotojų sukeltų nemažą stresą. Tačiau, pasirodo, kad mūsų šalyje per metus tūkstančiai avarijų yra sukeliamos tyčia, praneša LNK. ...