Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai

  • Teksto dydis:

Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst.

Permainingas gruodis

„AutoTyrimų“ duomenimis, pernai gruodį Lietuvoje įregistruota 113 tikrųjų elektromobilių (EV), tai – 46,2 proc. mažiau nei prieš metus. Populiariausias modelis – „Porsche Macan“ (10 vnt.).

Per praeitus metus mūsų šalyje įregistruoti 1 853 elektromobiliai – 18,9 proc. mažiau nei 2023 m. tuo pat laikotarpiu, o jų rinkos dalis smuktelėjo nuo 7,4 proc. iki 5,6 proc.

2024 m. gruodį asmeninių automobilių (M1) registravimas Lietuvoje išaugo 40,7 proc. (iki 2 490 vnt.), lengvųjų komercinių transporto priemonių (N1) – 52 proc. (iki 336 vnt.).

Rinkoje pirmavo „Toyota“ (713 vnt.), toliau rikiavosi „Škoda“ (364 vnt.), „Volkswagen“ (303 vnt.), tarp M1 modelių – „Škoda Kodiaq“ (139 vnt.), „Toyota C-HR“ (126 vnt.), „Toyota Corolla / Corolla Cross“ (110 vnt.). Tarp lengvųjų komercinių populiariausi buvo „Toyota Hilux“ (93 vnt.) ir „Renault Master“ (35 vnt.).

Per praeitus metus Lietuvoje įregistruoti iš viso 33 027 nauji lengvieji automobiliai – 7,3 proc. daugiau nei atitinkamu laikotarpiu 2023 m.

Naujo mokesčio poveikis

Naujų lengvųjų automobilių Estijoje per praėjusius metus nupirkta 11,2 proc. daugiau nei užpernai – 25,39 tūkst., pranešė Estijos įgaliotųjų prekybos automobiliais atstovų asociacija (AMTEL).

Vien tik paskutinį 2024 m. mėnesį rinkos metinis augimas siekė net 97,1 proc. – įsigyti 3 573 automobiliai.

Norvegija labai arti tikslo visiškai pereiti prie elektromobilių.

Smarkus pardavimų pagyvėjimas buvo užfiksuotas trečią mėnesį iš eilės, laukiant naujo variklinių transporto priemonių mokesčio.

Daugiausia estai nupirko hibridinių automobilių (45,1 proc. visų), kiti – su benzininiais (26,3 proc.) ir dyzeliniais (17,5 proc.) varikliais, o vien tik elektra varomi automobiliai – 5,1 proc. visų.

Estijos asmeninio naudojimo lengvųjų automobilių rinkoje pernai pirmavo „Toyota“ (20,3 proc. rinkos), „Škoda“ (18,1 proc.), „Volkswagen“ (14,7 proc.), „Renault“ (9,6 proc.), „Kia“ (4,2 proc.), o komercinės paskirties – „Toyota“ (24,5 proc.), „Ford“ (14,5 proc.), „Volkswagen“ (13,3 proc.), „Peugeot“ (12,3 proc.), „Citroen“ (11,5 proc.).

Britai tikslo nepasiekė

Vokietijoje naujų elektromobilių pardavimas 2024-aisiais smuko 27,4 proc., o jiems tenkanti visos automobilių rinkos dalis sumenko iki 13,5 proc.

Kelerius metus augusi elektra varomų automobilių paklausa prarado pagreitį 2023-iaisiais Vokietijos Vyriausybei nutraukus subsidijavimo programą. Aukštos naujų elektromobilių modelių kainos, nepakankamai ir netolygiai išplėtota įkrovimo infrastruktūra ir ridos ribotumas taip pat atbaidė daugelį vartotojų rinktis elektromobilius.

Jungtinėje Karalystėje (JK) 2024-aisiais įsigyta rekordiškai daug per metus vien tik elektra varomų automobilių, tačiau pardavimo apimtis vis dėlto nepasiekė Vyriausybės numatytų tikslų.

Automobilių gamintojų ir prekybos atstovų organizacijos SMMT duomenimis, pernai parduota 382 tūkst. elektromobilių, o jų dalis JK naujų automobilių rinkoje sudarė 19,6 proc., tad buvo gerokai kuklesnė už Vyriausybės gamintojams nustatytą 22 proc. tikslą.

SMMT vadovas Mike’as Hawesas pažymėjo, kad, nepaisant šio rinkos segmento augimo, automobilių pramonei tai kainavo milijardus, investuotus į naujus modelius. Jis paragino Vyriausybę imtis aktyvesnių veiksmų privačiai paklausai skatinti, įskaitant įkrovimo infrastruktūros gerinimą.

Lenkai per praeitus metus daugiausia nupirko „Tesla Model Y“ elektromobilių (2 029 vnt.). Į pirmą penketą taip pat pateko „Tesla Model 3“ (1 990 vnt.), „Volvo EX30“ (1 054 vnt.), „Audi Q4 e-tron“ (678 vnt.), „Nissan Leaf“ (438 vnt.).

Perkantiems naują elektromobilį, kurio kaina neviršija 53 tūkst. eurų, Lenkijoje suteikiama 4,4 tūkst. eurų subsidija. Gausios šeimos gali tikėtis 6,4 tūkst. eurų subsidijos, nesvarbu, kiek kainuoja transporto priemonė.

Kiniški nepopuliarūs

2024 m. Norvegijoje 89 proc. parduotų naujų automobilių buvo elektriniai. Tai priartino šalį prie tikslo nuo 2025-ųjų visiškai pereiti prie elektromobilių.

Norvegijos kelių federacijos (OFV) duomenimis, iš 128,7 tūkst. pernai šalyje užregistruotų naujų automobilių 114,4 tūkst. buvo elektriniai. Tai didžiausia dalis iš visų didžiųjų automobilių rinkų. Užpernai ji sudarė 82 proc.

2012-aisiais elektriniai užėmė tik 2,8 proc. Norvegijos naujų automobilių rinkos, tačiau nuo to laiko dėl įvairių paskatų jų pardavimas sparčiai augo.

Norvegijos Vyriausybė pasiūlė elektromobilius įsigyjantiems solidžias mokesčių lengvatas, todėl elektrinių modelių kainos šioje šalyje tapo konkurencingos. Vėliau kai kurios mokesčių lengvatos ir paskatos buvo atšauktos, tačiau elektromobilių populiarumas toliau tik augo.

Populiariausių Norvegijoje elektromobilių gamintojų pirmame penkete Kinijos atstovų nėra. Beveik penktadalį rinkos atsiriekė „Tesla“, mažiau – „Volkswagen“, „Toyota“, „Volvo“ ir BMW.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių