- „Kauno diena“, agia.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Skirtumas tarp į Lietuvą įvežamų ir tvarkingai utilizuojamų transporto priemonių – beveik dešimt kartų, tačiau į metalo laužą keliauja vis daugiau netinkamų naudoti automobilių.
26,6 tūkst. – utilizuoti
"Regitros" duomenimis, pernai buvo išregistruota iš viso apie 26,6 tūkst. transporto priemonių, atiduotų sunaikinti, iš jų didžioji dalis – apie 25,3 tūkst. – sudarė lengvieji automobiliai. 2019-ųjų statistika – atitinkamai 15,3 tūkst. ir 13,7 tūkst.
Lengvųjų automobilių registruojama žymiai daugiau, nei atiduodama tvarkyti ir perdirbti. Antai pernai pirma registracija Lietuvoje suteikta maždaug 230 tūkst. transporto priemonių (naujų ir įvežtų iš užsienio naudotų), iš kurių 182 tūkst. sudarė lengvieji automobiliai.
Įvedus SDK, pasikeitė ir nebenaudojamų automobilių utilizacijos tvarka.
"Negalima tvirtinti, kad tiek automobilių, kiek įvežama, turi būti ir utilizuojama – lietuviai transporto priemones gabena iš Vakarų ir dažniausiai reeksportuoja į trečias šalis, tačiau skirtumas vis tiek nemažas, – sakė Autogamintojų ir importuotojų asociacijos (AGIA) vadovė Rita Zdanevičienė. – Savo asociacijos nariams suteikiame visą būtiną informaciją, konsultuojame, o daugumą privalomų reikalavimų dėl automobilių importuotojų atsakomybių sprendžiame kolektyviai. Būtent dėl to mūsų asociacijos nariai taupo tiek įvairius resursus, tiek laiką, nes tiesiogiai rūpinamės nebeeksploatuojamų automobilių surinkimo tinklu ir tinkamu utilizacijos procesu."
Deklaracija – "Regitrai"
Nuo gegužės 1-osios įvedus savininko deklaravimo kodus (SDK), pasikeitė ir nebenaudojamų automobilių utilizacijos tvarka. Atliekų tvarkytojui sunaikinus transporto priemonę, per penkias darbo dienas reikia kreiptis į "Regitrą" ir pateikti tai įrodančią deklaraciją. Tik tada panaikinamas SDK, o transporto priemonė automatiškai išregistruojama.
Jei atliekų tvarkytojas negali pateikti sunaikinimo deklaracijos, tai reiškia, kad jo veikla – nelegali, nes neturi licencijos. Licencijuotus atliekų tvarkytojus galima rasti "Regitros" interneto svetainėje.
"Transporto priemonės naudojimas – nuolatinė jos savininko atsakomybė. Jis turi užtikrinti, kad eisme dalyvautų tvarkingas automobilis, nekeliantis grėsmės aplinkiniams, neteršiantis gamtos. Tad senas ir nebetinkamas eksploatuoti transporto priemonių išregistruoti bei sunaikinti privalo jų šeimininkai", – pabrėžė Emilija Bardauskiene, "Regitros" atstovė.
"Regitra" duomenis apie nebetinkamas naudoti transporto priemones ir jų sunaikinimą, esant poreikiui, perduoda kitoms suinteresuotoms institucijoms.
Pareigos ir sąlygos
Pagal ES direktyvą ir Lietuvos teisės aktus, automobilių gamintojai ir importuotojai bei naudotas mašinas perparduodantys verslininkai privalo organizuoti ir finansuoti senų automobilių surinkimą, vežimą, tvarkymą bei visuomenės švietimą.
Taip pat privaloma užtikrinti, kad asmuo galėtų nemokamai atiduoti nebenaudojamą transporto priemonę.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...