Racionaliausias pirkinys – ne sezono metu

  • Teksto dydis:

Nors motociklininkų sezonas artėja į pabaigą, šis metų laikas vienu aspektu jiems yra itin palankus. Rinkos tyrimai liudija, kad rudenį – palankiausias metas vairuotojams įgyvendinti svajonę ir įsigyti motociklą arba pasikeisti senąjį į geresnį modelį.

Brangiausi – gegužę

Automobilis gali būti naudojamas ištisus metus, pernelyg nesukant galvos, kaip jis prisitaikys prie kintančių oro sąlygų. Su motociklais viskas kitaip, todėl žiemą daugelyje šalių jie stovi nenaudojami. Tiesa, motociklų kainos rinkoje kur kas mažesnės nei automobilių, tačiau kokybiškos dviratės transporto priemonės taip pat reikalauja nemažų investicijų. Kaip išsirinkti kainos ir kokybės santykį atitinkantį motociklą?

Pasak specialistų, ne sezono metu motociklų kainos būna mažesnės, todėl verta tuo pasinaudoti.

„Didžiausias naudotų motociklų pasirinkimas būna pavasarį. Sezono pradžioje kainos pakyla, todėl, siekiant sutaupyti, verta pirkti motociklą vėlyvą rudenį arba ankstyvą žiemą“, – patarė „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Motociklų ir automobilių istorijos patikras teikiančios platformos atstovo žodžiais, vidutinės naudotų motociklų kainos mažiausios būna nuo spalio iki vasario. Kovo pradžioje kainos pradeda kilti ir aukščiausią tašką pasiekia gegužę.

Naudotas vietoj naujo

Motociklų gamintojai pastaraisiais metais susidūrė su tomis pačiomis problemomis kaip ir automobilių pramonė. Tiekimo krizė ir lustų trūkumas lėmė kainų augimą ir smarkiai išaugusius pristatymo terminus. Renkantis naudotą motociklą galima išvengti šių kliuvinių, drauge neprarandant pinigų dėl spartaus naujos transporto priemonės nuvertėjimo.

Dažniausiai apgadinami „Yamaha“ motociklai, tačiau brangiausiai atsieina „Triumph“ motociklų remontas – vidutiniškai 9,3 tūkst. eurų.

Kaip žinia, per pirmuosius keletą metų motociklas nuvertėja labiausiai. Vėliau nuvertėjimas sulėtėja ir motociklo vertė krinta tolygiai.

Atsižvelgdami į šiuos aspektus, dauguma pirmojo motociklo ieškančių pirkėjų renkasi naudotą modelį vietoj naujo. Vidutinis platformoje tikrinamo potencialaus pirkinio amžius – 10,7 metų.

Nauji motociklai neretai turi gamybos defektų, kurie vėliau išsprendžiami, todėl šios problemos senesnių modelių nekamuoja. Žinoma, perkant naudotą gaminį reikia atsižvelgti ir į tam tikras rizikas.

Patarimas: motociklą geriausiai pirkti vėlyvą rudenį, o pavasarį už tą patį modelį mokėsite brangiausiai. J. Kalinsko / BNS nuotr.

Istorija iškalbinga

Kaip ir naudotų automobilių rinka, antrinė motociklų rinka nėra skaidri. Neretai, siekdami kuo daugiau uždirbti, pardavėjai slepia motociklo defektus ir klastoja ridą.

Išanalizavus patikros platformoje tikrintų motociklų ataskaitas paaiškėjo, kad net 50 proc. jų buvo patekę į eismo įvykį. Dažniausiai apgadinami „Yamaha“ motociklai, tačiau brangiausiai atsieina „Triumph“ motociklų remontas – vidutiniškai 9,3 tūkst. eurų.

16,7 proc. visų „carVertical“ tikrintų motociklų rida suklastota. Internete peržiūrėjus naudotų motociklų skelbimus, matyti, kad daugumos jų rida siekia 10–20 tūkst. km, nors realiai ji gali būti dešimt kartų didesnė.

Viena vertus, pirkėjai turėtų vengti apgadintų motociklų dėl savo pačių saugumo – net ir nedideli mechaniniai pažeidimai gali turėti įtakos valdymui ir sukelti skaudžių padarinių. Kita vertus, žinant apie transporto priemonės žalas, galima suderėti geresnę kainą.

Kitas svarbus dalykas, į kurį reikia atkreipti dėmesį istorijos ataskaitoje, ar motociklas nebuvo vogtas. „carVertical“ duomenys rodo, kad daugiausia motociklų pavagiama Ukrainoje, Jungtinėje Karalystėje, Lenkijoje ir Rumunijoje.

Svarbu atminti, kad patikrinti potencialaus pirkinio istoriją neužtenka – prieš sudarant sandorį svarbu nuvežti motociklą apžiūrai į profesionalų motoservisą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Pagarba

Pagarba portretas
Siknabirbiu megejams

Kazkoks absurdas!

Kazkoks absurdas! portretas
Zmones prievarta kisa i automobilius,o situos leidzia,nors ju ne tik triuksmas,bet ir tarsa begaline! Ypac dvitakciu "krosiniu" ir skuteriu ten visokiu. Nekalbant jau apie ju visiskai ignoruojamas KET. Va ir pradekite nuo mazumu - elektriniu motopirdu! Lai demonstruojasi be tikslo vazinedami be triuksmo ir tarsos!

Butina

Butina portretas
drausti tu echzibicionistu eisama bent naktimis! Iki 4 valandos griaudeja be jokio reikalo ir niekas nieko nedaro!
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių