Populiaraus gamintojo vardas kokybės negarantuoja

  • Teksto dydis:

Nors naujų automobilių rinka Lietuvoje Europos mastu yra nykštukinė, to negalima pasakyti apie naudotų automobilių paklausą. Tiesa, anaiptol ne visi naudoti automobiliai įtinka mūsų vairuotojams. Gamintojo markė – viena populiariausių, bet toli gražu ne vienintelė to priežastis.

Simpatijos – vokiečiams

Praėjusiais metais Lietuvoje pirmą kartą buvo įregistruoti 147 104 naudoti automobiliai. Nors šis rodiklis yra gerokai mažesnis nei 2019 ar 2018 m., tačiau net ir pasaulinės pandemijos metu Lietuvos gyventojai noriai ieškojo keturračių draugų. Ganėtinai įspūdingą šešiaženklį pirkinių skaičių sudaro tūkstančiai skirtingų modelių, kurie gamykloje išriedėjo turėdami sedano, hečbeko ar kitą kėbulo tipą, o po variklio dangčiu slypėjo benzinu arba dyzelinu maitinamas variklis, hibridinė ar netgi elektros pavara.

Kadangi naudotų automobilių rinkoje netrūksta, automobilių istorijos ataskaitas generuojančios platformos "carVertical" ekspertai atliko įdomų eksperimentą, išanalizuodami retkarčiais sunkiai suvokiamus duomenų plotus ir atsakydami į klausimą, kurie naudoti automobiliai Lietuvoje parduodami greičiausiai, o kurie – lėčiausiai?

Jei "skenduolis" sutvarkytas itin kokybiškai, jei jis labai gerai išdžiovintas, vizualiai pastebėti skendimo požymius gali būti sudėtinga.

Geriausiai perkamų sąrašo viršūnėje atsidūrė vokiški automobiliai. Meilė šios šalies automobiliams Lietuvoje prasidėjo dar 1990-ųjų pradžioje, kai atsivėrę vartai į Vakarų Europą leido pasirinkti automobilį, atitinkantį ne tik turimą biudžetą, bet ir ilgai nerealizuotus norus. Daugelio tai neturėtų stebinti, bet į mylimiausių gamintojų gretas netrukus buvo įtraukta net keletas skirtingų gamintojų iš Vokietijos, pradedant "Audi" ir baigiant "Volkswagen".

Praėjus keliems dešimtmečiams nuo vakarietiškų automobilių invazijos į mūsų šalį, viena vokiška markė iki šių dienų demonstruoja išskirtinę paklausą. Ekspertų duomenimis, "Audi A4" yra tas automobilis, kuris naują šeimininką suranda greičiausiai. Nepriklausomai nuo automobilio pagaminimo datos, variklio ar kėbulo tipo, "Audi A4" automobilį asmuo parduoda vidutiniškai per dvylika dienų. Tuo metu antroje ir trečioje vietose likę 5 serijos BMW ir "Audi A6" naujų namų vidutiniškai ieško porą dienų ilgiau – keturiolika dienų.

Graibsto: ne­prik­lau­so­mai nuo pa­ga­mi­ni­mo da­tos, va­rik­lio ar kė­bu­lo ti­po, „Au­di A4“ Lie­tu­vo­je par­duo­damas vi­du­ti­niš­kai vos per dvy­li­ka die­nų. / Scanpix nuotr.

Nepaklausiausi – korėjiečiai

Pačių paklausiausių automobilių penketukas – akivaizdus. Jis leidžia susidaryti įspūdį, kad lietuviai daugiausia simpatizuoja visai vokiškai technikai, tačiau tai nėra tiesa.

Atlikto tyrimo duomenimis, ilgiausiai naujo pirkėjo ieškančių automobilių penketuką sudaro net du vokiški ratuočiai. Vis dėlto jų pardavimo trukmė gerokai nublanksta prieš automobilį, kuriam Lietuvos vairuotojai, regis, visai nedemonstruoja simpatijų. Pietų Korėjos koncerno "Kia" europietiškų genų turintis "Ceed" naujo šeimininko laukia vidutiniškai 62 dienas, o tai – net keturiolika dienų ilgiau negu antroje vietoje likęs "Ford Fusion". Pastarojo laukimo vidurkis siekia 48 dienas.

Nepopuliariausių automobilių penketuką užbaigia ekonomiškas, biudžetinės klasės "Škoda Rapid" (46 dienos), "Mercedes-Benz" GL visureigis (43 dienos) ir dailiosios lyties atstovių pamėgta "Opel Mokka". Šis vadinamasis krosoveris naują šeimininką suranda po vidutiniškai 43 dienų.

Saugokitės skenduolių

Dar daugiau diskusijų kyla prakalbus ne tik apie mašinos gamintojo vardą, bet ir apie kokybę. Kadaise naudoto automobilio įsigijimas prilygdavo liaudiškam posakiui apie katės maiše pirkimą. Dabar dėl naujų ir inovatyvių technologijų gero naudoto automobilio paieškos tapo kur kas paprastesnės. Pavyzdžiui, internetu patikrinus VIN numerį galima iš karto pamatyti automobilio istoriją, tikrąją dominančios transporto priemonės ridą, automobilio aptarnavimo oficialiose atstovybėse istoriją bei dar šūsnį informacijos, kurią nesąžiningi pardavėjai labai dažnai mėgsta nutylėti.

Nesąžininga: trum­pas van­dens po­vei­kis au­to­mo­bi­liui ne­pa­vo­jin­gas, ta­čiau kai ku­rie par­da­vė­jai įsi­gud­ri­na nu­slėp­ti, kaip ma­ši­na iš tie­sų at­rodė po sken­di­mo. / Eitvydo Kinaičio nuotr.

Viena iš populiariausių užslėptų bėdų gali tapti vandens poveikis. Kaip yra žinoma, vanduo gali padaryti labai didelę žalą automobiliui, todėl prieš jį įsigyjant būtina įsitikinti, ar transporto priemonė nėra vadinamasis skenduolis. Pasirodo, vanduo pėdsakų palieka, tačiau juos pastebėti ne visuomet lengva. Bendrovės "Longo LT" vadovas Paulius Valiukėnas patarė, į ką reikėtų atkreipti dėmesį kilus įtarimų, kad automobilis galėjo būti skendęs.

"Kartais pardavėjai bando klaidinti pirkėjus sakydami, kad mašina tik "truputį skendusi". Esą tai mažesnė blogybė nei visiškas apsėmimas. Tačiau iš tikrųjų esminio skirtumo nėra. Niekas objektyviai neįvertins, kokio dydžio žalą padarė vanduo. Ar automobilis įlėkė į vandens telkinį, ar buvo apsemtas potvynio metu, ar nutiko kitoks su užliejimu susijęs įvykis, padariniai gali būti labai panašūs", – aiškino automobilių pardavimo ekspertas.

Scanpix nuotr.

Jis atkreipė dėmesį į tai, kad tiek laidams, tiek daugeliui elektroninių komponentų vanduo gali pakenkti per sekundę. Dalis prietaisų gali nustoti veikti iš karto, dalis – vėliau, kiti gali veikti tik iš dalies.

"Remontas yra imlus laikui, nes dažnai būna sunku nustatyti, kurioje konkrečiai vietoje yra problema. Natūralu, kad ir sąnaudos išauga. Ką jau kalbėti apie žalą salonui ir išorei, gali tekti keisti tiek variklio kompiuterį, tiek ir patį variklį", – teigė P.Valiukėnas.

Kur ieškoti pėdsakų?

Ekspertas pripažino, kad jei "skenduolis" sutvarkytas itin kokybiškai, jei jis labai gerai išdžiovintas, vizualiai pastebėti skendimo požymius gali būti sudėtinga. Visgi egzistuoja kelios svarbios detalės, į kurias automobilių ekspertas ragino atkreipti dėmesį.

"Pirmiausia galime ieškoti vandens pėdsakų ar galimo pelėsio, ypač tose vietose, kurios yra uždengtos. Apie tai gali signalizuoti atitinkamas salono kvapas. Reikėtų gerai apžiūrėti automobilio žibintus, nes juose gali likti drėgmės ar vandens pėdsakų. Verta įsitikinti, ar tinkamai veikia elektriniai langų pakėlimo ir nuleidimo mechanizmai. Dar vienas patarimas – iki galo ištraukti saugos diržus ir įsitikinti, ar ten nėra drėgmės", – vardijo P.Valiukėnas.

Specialistas, atkreipdamas dėmesį į kokybiškų patikrų svarbą prieš įsigyjant automobilį, pažymėjo, kad atidi apžiūra gali padėti ne tik išvengti netikėtų gedimų, bet ir kitų piniginę ploninančių staigmenų.

"Neretai vairuotojai, automobilį įsigyjantys iš pavienių pardavėjų, susiduria su situacija, kai transporto priemonė, draudimo kompanijos duomenimis, dėl vandens padarytos žalos yra pripažinta netinkama naudoti. Siekiant išvengti šių ir panašių nemalonumų, kompiuteriu yra atliekamos elektros instaliacijos patikros, kurios nustato, ar automobilis turi pažeidimų, ar ne", – pažymėjo jis ir pridūrė, jog kokybišką ir nuodugnią patikrą kompiuteriu pasiūlyti gali kiekvienas sertifikuotas automobilių pardavėjas.

P.Valiukėnas taip pat pabrėžė ir išduodamos garantijos reikšmę. Anot jo, automobilį iš turgaviečių ar pavienių fizinių asmenų ketinantiems įsigyti asmenims būtina pasidomėti ne tik suteikta garantija, bet ir sąlygomis. Mat neturint šio dokumento, dėl pastebėtų defektų, jau įsigijus automobilį, prarandama galimybė skųsti pardavėją ir prašyti grąžinti sumokėtus pinigus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Lietuvis

Lietuvis portretas
Daugiau nebeperku EU vienkartinio š nusipirkau usa ir vargo nematau. Vokiški geri auto buvo iki maždau 1990 ųjų o dabartiniai šū.. krūva.

Anonimas

Anonimas portretas
Nepirkau dar nei vieno vokiečio. Man labiausiai patinka prancūzai. Vokiški kažkokie atstumiantys. Nykūs. Jau geriau korėjietis, sukonstruotas ir pagamintas Europoje.
VISI KOMENTARAI 2
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių