- Zigmas Jurevičius
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ukrainoje nuo liepos mėnesio vėl sugrąžinti muito ir akcizo mokesčiai atvėsino įkaitusią automobilių prekybos rinką Lietuvoje. Skaičiuojama, kad per lengvatų galiojimo laiką iš mūsų šalies į Ukrainą buvo įvežta per 100 tūkst. automobilių.
Šlavė beveik viską
Kauno automobilių turguje pastarosiomis savaitėmis tvyro ramybė. Didžiuliai ukrainiečių srautai, kelis mėnesius kasdien sukę ratus po turgaus teritoriją, rinkdamiesi automobilius išvežti į tėvynę, dingo.
Karo niokojamame krašte pavasarį buvo palengvinta automobilių registracija ir pristabdyta prievolė mokėti muitus. Suprasdami, kad lengvatos yra laikinos, ukrainiečiai iškart puolė pirkti naudotus ratuočius kaimyninėse šalyse, tarp jų ir Lietuvoje. Ypač intensyvus buvo birželis, kai automobiliai buvo kone šluojami beveik nesidairant į ridą, nesikabinėjant dėl smulkesnių techninių trūkumų.
„Turguje visų nuotaikos buvo tikrai geros, nes pardavimai stipriai išaugo. Tokio sujudimo jau seniai nebuvome matę“, – apie pastaruosius mėnesius pasakojo Kauno automobilių turgaus direktorius Valentinas Naujanis.
Tiesa, geresniais laikais turguje prekeiviai siūlydavo net 3–5 tūkst. automobilių. Dabar jų pasiūla susitraukė kelis kartus – maždaug iki 1 tūkst.
Vidurkis – 4–5 tūkst. eurų
Preliminariais duomenimis, per tris mėnesius, kai negaliojo muitai, į Ukrainą iš aplinkinių valstybių buvo įvežta per 200 tūkst. automobilių. Toks srautas užkimšo muitines, sulėtino į karo zoną gabenamos labdaros srautus. Dabar pigių automobilių ukrainiečiams teks palūkėti, nes, atšaukus lengvatas, jų įvežimo kaina su mokesčiais išaugs keliais šimtais ar net tūkstančiais eurų, o kai kurių modelių – kone dvigubai.
Pasak V.Naujanio, per pastaruosius mėnesius ukrainiečiai Kaune daugiausia pirko pigesnius automobilius. Buvo ir tokių, kurie už solidesnį modelį negailėjo 10 tūkst. eurų, bet sandorių vidurkis siekė apie 4–5 tūkst. eurų. Į pačius pigiausius pirkėjai nesižvalgė, nes tai jiems nenaudinga ekonomiškai. Mat, perkant vadinamąjį laužą už kelis šimtus eurų, jo gabenimo ir remonto išlaidos perpardavinėtojams kainuotų daugiau nei pats automobilis.
Vietiniam pirkėjui bus lengviau derėtis ir įsigyti norimą automobilį už palankesnę kainą.
„Bet šiaip ukrainiečiai pirko beveik viską. Daugiausia žiūrėjo praktiškumo. Pavyzdžiu galėtų būti „Volkswagen Touran“ – talpus, šeiminis vienatūris už prieinamą kainą. Neužsistovėjo ir kiti nebrangūs prancūziški ar vokiški modeliai“, – vardijo pašnekovas.
Palankus metas pirkti
Graibstė svečiai ir ne itin brangius visureigius, tokius kaip korėjietiškas „Hyundai Santa Fe“ ar panašius. Vidutinis automobilių amžius viršijo dešimt metų, bet pasitaikė ir naujesnių. Ažiotažo būta tokio didelio, kad vietoj parduotų automobilių prekeiviai nespėdavo iš Vakarų Europos atsigabenti naujų.
Valentinas Naujanis. / E. Kniežausko nuotr.
„Rasti gerą naudotą automobilį už priimtiną kainą dabar nelengva ir Vakarų Europoje. Anksčiau vakariečiai automobilius keisdavo kas keleri metai. Tačiau keletą pastarųjų metų automobilių pramonė susiduria su tiekimo grandinės sutrikimais ir sulėtėjusia gamyba. Tad vokiečiai, belgai ar olandai neskuba atsisveikinti su savo senesniais automobiliais. Atitinkamai ir mūsų rinką jie pasiekia vėliau“, – aiškino turgaus vadovas.
Tiek lietuviai, tiek ukrainiečiai jautė ir automobilvežių, automobilius gabenusių į jų šalį, deficitą. Kai kurie prekeiviai rinkosi riedėti sava eiga. Įdomu, kad tarp tokių tarpininkų, Lietuvoje parinkdavusių automobilius parduoti Ukrainoje, buvo ir nemažai moterų. Jos turguje surasdavo tinkamą modelį ir nugabendavo automobilį iki Ukrainos sienos.
Smarkiai išaugęs pirkimas kiek iškreipė rinką ir išaugino naudotų automobilių kainas. Jos didėjo apie 20 proc. Tačiau nuo liepos pradžios situacija pasikeitė. Dauguma ukrainiečių išvyko iš turgaus, o dalis atgabentų automobilių liko nenupirkti. Tad tikėtina, kad pardavėjai vėl labiau atsigręš į vietinius klientus.
„Gali būti, kad, norėdami greičiau atsiimti investuotus pinigus, prekeiviai bus linkę atsisakyti dalies pelno ir sumažins kainas. Tad vietiniam pirkėjui bus lengviau derėtis ir įsigyti norimą automobilį už palankesnę kainą“, – prognozavo V.Naujanis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kinų BYD įvažiavo į Taliną ir Tartu4
Vienas didžiausių pasaulyje elektromobilių ir iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių gamintojų – kinų BYD – pradėjo veiklą Baltijos šalyse: Estijos miestuose Taline ir Tartu atidaryti prekybos centrai. ...
-
LTG: šis maršrutas – ypač populiarus ir pasiteisino su kaupu
2023 metų gruodžio 27 d. pradėjusiu veikti traukinių maršrutu Vilnius–Ryga–Vilnius per 12 mėnesių važiavo kone 62 tūkst. keleivių, praneša LTG grupė. ...
-
„Regitra“ keičia tvarką: ką svarbu žinoti užsiregistravusiems, bet neatvykusiems į egzaminą1
„Regitra“ ketina pusę metų neleisti registruotis vairavimo egzaminui asmenims, kurie per metus 5 kartus užsiregistravo laikyti šį egzaminą, tačiau į jį neatvyko. Anot bendrovės paslaugų valdymo ir vystymo departamento direktoriaus ...
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina5
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...