- Zigmas Jurevičius
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ukrainoje nuo liepos mėnesio vėl sugrąžinti muito ir akcizo mokesčiai atvėsino įkaitusią automobilių prekybos rinką Lietuvoje. Skaičiuojama, kad per lengvatų galiojimo laiką iš mūsų šalies į Ukrainą buvo įvežta per 100 tūkst. automobilių.
Šlavė beveik viską
Kauno automobilių turguje pastarosiomis savaitėmis tvyro ramybė. Didžiuliai ukrainiečių srautai, kelis mėnesius kasdien sukę ratus po turgaus teritoriją, rinkdamiesi automobilius išvežti į tėvynę, dingo.
Karo niokojamame krašte pavasarį buvo palengvinta automobilių registracija ir pristabdyta prievolė mokėti muitus. Suprasdami, kad lengvatos yra laikinos, ukrainiečiai iškart puolė pirkti naudotus ratuočius kaimyninėse šalyse, tarp jų ir Lietuvoje. Ypač intensyvus buvo birželis, kai automobiliai buvo kone šluojami beveik nesidairant į ridą, nesikabinėjant dėl smulkesnių techninių trūkumų.
„Turguje visų nuotaikos buvo tikrai geros, nes pardavimai stipriai išaugo. Tokio sujudimo jau seniai nebuvome matę“, – apie pastaruosius mėnesius pasakojo Kauno automobilių turgaus direktorius Valentinas Naujanis.
Tiesa, geresniais laikais turguje prekeiviai siūlydavo net 3–5 tūkst. automobilių. Dabar jų pasiūla susitraukė kelis kartus – maždaug iki 1 tūkst.
Vidurkis – 4–5 tūkst. eurų
Preliminariais duomenimis, per tris mėnesius, kai negaliojo muitai, į Ukrainą iš aplinkinių valstybių buvo įvežta per 200 tūkst. automobilių. Toks srautas užkimšo muitines, sulėtino į karo zoną gabenamos labdaros srautus. Dabar pigių automobilių ukrainiečiams teks palūkėti, nes, atšaukus lengvatas, jų įvežimo kaina su mokesčiais išaugs keliais šimtais ar net tūkstančiais eurų, o kai kurių modelių – kone dvigubai.
Pasak V.Naujanio, per pastaruosius mėnesius ukrainiečiai Kaune daugiausia pirko pigesnius automobilius. Buvo ir tokių, kurie už solidesnį modelį negailėjo 10 tūkst. eurų, bet sandorių vidurkis siekė apie 4–5 tūkst. eurų. Į pačius pigiausius pirkėjai nesižvalgė, nes tai jiems nenaudinga ekonomiškai. Mat, perkant vadinamąjį laužą už kelis šimtus eurų, jo gabenimo ir remonto išlaidos perpardavinėtojams kainuotų daugiau nei pats automobilis.
Vietiniam pirkėjui bus lengviau derėtis ir įsigyti norimą automobilį už palankesnę kainą.
„Bet šiaip ukrainiečiai pirko beveik viską. Daugiausia žiūrėjo praktiškumo. Pavyzdžiu galėtų būti „Volkswagen Touran“ – talpus, šeiminis vienatūris už prieinamą kainą. Neužsistovėjo ir kiti nebrangūs prancūziški ar vokiški modeliai“, – vardijo pašnekovas.
Palankus metas pirkti
Graibstė svečiai ir ne itin brangius visureigius, tokius kaip korėjietiškas „Hyundai Santa Fe“ ar panašius. Vidutinis automobilių amžius viršijo dešimt metų, bet pasitaikė ir naujesnių. Ažiotažo būta tokio didelio, kad vietoj parduotų automobilių prekeiviai nespėdavo iš Vakarų Europos atsigabenti naujų.
Valentinas Naujanis. / E. Kniežausko nuotr.
„Rasti gerą naudotą automobilį už priimtiną kainą dabar nelengva ir Vakarų Europoje. Anksčiau vakariečiai automobilius keisdavo kas keleri metai. Tačiau keletą pastarųjų metų automobilių pramonė susiduria su tiekimo grandinės sutrikimais ir sulėtėjusia gamyba. Tad vokiečiai, belgai ar olandai neskuba atsisveikinti su savo senesniais automobiliais. Atitinkamai ir mūsų rinką jie pasiekia vėliau“, – aiškino turgaus vadovas.
Tiek lietuviai, tiek ukrainiečiai jautė ir automobilvežių, automobilius gabenusių į jų šalį, deficitą. Kai kurie prekeiviai rinkosi riedėti sava eiga. Įdomu, kad tarp tokių tarpininkų, Lietuvoje parinkdavusių automobilius parduoti Ukrainoje, buvo ir nemažai moterų. Jos turguje surasdavo tinkamą modelį ir nugabendavo automobilį iki Ukrainos sienos.
Smarkiai išaugęs pirkimas kiek iškreipė rinką ir išaugino naudotų automobilių kainas. Jos didėjo apie 20 proc. Tačiau nuo liepos pradžios situacija pasikeitė. Dauguma ukrainiečių išvyko iš turgaus, o dalis atgabentų automobilių liko nenupirkti. Tad tikėtina, kad pardavėjai vėl labiau atsigręš į vietinius klientus.
„Gali būti, kad, norėdami greičiau atsiimti investuotus pinigus, prekeiviai bus linkę atsisakyti dalies pelno ir sumažins kainas. Tad vietiniam pirkėjui bus lengviau derėtis ir įsigyti norimą automobilį už palankesnę kainą“, – prognozavo V.Naujanis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...