Plieniniai žirgai jau pabalnoti: kaip neapsigauti renkantis? Pereiti į pagrindinį turinį

Plieniniai žirgai jau pabalnoti: kaip neapsigauti renkantis?

2025-04-27 23:00 kauno.diena.lt inf.

Su daugelio geidžiamu „Lamborghini“ smagu lėkti trasa, bet tikrai ne kasdien riedėti į parduotuvę. Taip pat ir kalbant apie motociklus – yra daug puikių, bet modelio kasdienai reikėtų žvalgytis racionaliau. Specialistai pataria, kaip išsirinkti tinkamiausią plieninį žirgą.

Geriausias: pernai Lietuvos metų motociklu buvo išrinktas „Honda CRF 1100D4 Africa Twin“. Geriausias: pernai Lietuvos metų motociklu buvo išrinktas „Honda CRF 1100D4 Africa Twin“. Geriausias: pernai Lietuvos metų motociklu buvo išrinktas „Honda CRF 1100D4 Africa Twin“. Geriausias: pernai Lietuvos metų motociklu buvo išrinktas „Honda CRF 1100D4 Africa Twin“.

Prioritetas maršrutui

Atšilus orams vairuotojai ieško būdų pasimėgauti kelionėmis. Vienas smagiausių variantų šiltuoju metų laiku – motociklas. Atrodytų, kad dviračio kompaniono pasirinkimas yra gana paprasta užduotis: kuris labiau krinta į akį, tą ir vairuokite.

Vis dėlto specialistai pataria neskubėti ir gerai pasverti savo poreikius. Pirmiausia reikėtų aiškiai apsibrėžti kainą, kurią esate pasirengę mokėti už motociklą.

Tuomet derėtų apsibrėžti maršrutą, kur drieksis dauguma jūsų kelionių. Mieste ar užmiestyje, asfaltu ar žvyrkeliais, o gal net ir bekele. Svarbu įsivardyti ir motociklo paskirtį. Galbūt jis bus naudojamas kasdieniams reikalams tvarkyti, galbūt vakarais pasivažinėti su bičiuliais, o gal tik retoms savaitgalio išvykoms ar tolimoms kelionėms.

Svarbu pasverti, kokio galingumo transporto priemonė jums reikalinga, kiek turite patirties, kokio ūgio esate.

Pasirodo, tai labai gražus, bet visai nepatogus motociklas.

Gražus, bet nepatogus

Didieji motociklų gamintojai „Ducati“, „Yamaha“, „CFMoto“ ar „Honda“ siūlo plačią modelių gamą – nuo galingų ir sportiškų, skirtų miestui ar trasai, iki kelioninių ar tokių, kuriais galima leistis į bekelės iššūkius.

Anot konkurso „Lietuvos metų motociklas“ organizatoriaus Justo Lengvino, vairuotojai turėtų skirti laiko pasidomėti jiems patinkančiu modeliu ir išbandyti realiai.

„Motociklas, kuriuo važinėju kasdien, labai skiriasi nuo pirmųjų svajonių motociklų. Pavyzdžiui, dar tik laikydamas A kategorijos vairavimo egzaminą troškau cafe-racer tipo modelio, bet persigalvojau jau po pirmųjų kilometrų. Pasirodo, tai labai gražus, bet nepatogus motociklas. Su juo nebūčiau patyręs jokio malonumo leisdamasis į tolimesnę kelionę.

Vis dėlto visiškai suprantu pasirinkusius tokius modelius. Kiekvienas motociklas turi savo vairuotoją“, – dėstė J. Lengvinas.

Skirtumas: tolimose kelionėse sportiniai modeliai komfortu nė iš tolo neprilygsta touring ar cruiser tipo laineriams. / Gamintojo nuotr.

Pasipūtimą – į šalį

Anot konkurso „Lietuvos metų motociklas“ organizatoriaus, daug pasitenkinimo važinėjimu prideda tinkamo dydžio transporto priemonė. Įprastai skirtingų modelių sėdynių aukštis skiriasi vos keliais centimetrais, bet ant jų balno atsidūręs vairuotojas gali jaustis absoliučiai skirtingai.

Palyginkime: „Honda NX500“ sėdynės aukštis siekia 830 mm, o „CFMoto 450MT“ sėdynė reguliuojama, tad gali būti 800 arba 820 mm aukščio. Nors abu modeliai yra itin artimi konkurentai savo klasėje, pastarasis dar ir 10 kg lengvesnis. Tai taip pat svarbus kriterijus, ypač renkantis vykti prastesniais keliais ar bekele. Šios kategorijos modeliai tam puikiai tinka.

J. Lengvino nuomone, svarstant įsigyti motociklą, savo ego patartina palikti už borto. Mat skriejant motociklu išsiskiria didelės adrenalino dozės, kurios yra pavojingos.

„Jeigu renkatės pirmąjį motociklą, jums tikrai nereikia litrinio sportinio modelio ar pernelyg galingo streeto. Atsakykite sau į klausimą, kuo norite mėgautis: padažnėjusiu pulsu, nuolatine rizika savo ir kitų sveikata ar besikeičiančiais vaizdais ir tikru laisvės pojūčiu?“ – patarė specialistas.

Ekstremalai: bekelės mėgėjams idealiai tiks adventure tipo plieniniai žirgai. / Gamintojo nuotr.

Išbandykite lengvesnius

J. Lengvinas pripažįsta, kad yra lėtas vairuotojas, todėl nevengia sėsti, ant lengvųjų „Adventure“ tipo motociklų. Jis kasdien važinėja 75 AG turinčiu motociklu, sveriančiu mažiau nei 200 kg.

Kitiems vairuotojams žinovas taip pat pataria, prieš įsigijant, išbandyti ne tik pačius galingiausius, bet ir vidutinius ar net silpnesnius modelius.

„Lotus“ įmonės įkūrėjas Colinas Chapmanas yra pasakęs legendinę frazę apie automobilius: „Supaprastink ir pridėk lengvumo.“ Kuo toliau, tuo labiau įsitikinu, kad ji galioja ir motociklams“, – dėstė pašnekovas.

Tiesa, jis netaiko savo įpročių visiems – motociklas, skirtingai nei automobilis, yra labai individualus dalykas. Jei vairuotojas – patyręs ir nori greito modelio, belieka pasirinkti tai, kas arčiausiai širdies ir piniginės.

Paradoksas: pasak J. Lengvino, kartais 30 tūkst. eurų vertės motociklas yra prastesnis už dvigubai pigesnį. / Gamintojo nuotr.

Kaina – ne viskas

Sportinių motociklų mėgėjai, žvelgiantys į aukščiausią kartelę, dažnai renkasi „Ducati Panigale“ ar „MV Agusta Brutale“. Šių modelių kainos gali gerokai viršyti 30 tūkst. eurų.

Kita vertus, tarp žodžių „greitis“ ir „brangu“ nebūtina dėti lygybės ženklą. „CFMoto“ neseniai pristatė savo naująjį modelį 675SR-R, varomą nauju 3 cilindrų varikliu ir 100 km/val. pasiekiantį per 3,6 sek. Šis modelis turi didelio našumo „J.Juan“ stabdžius, reguliuojamą KYB pakabą, quick-shifter sistemą ir daugelį kitų pranašumų, tačiau jo kaina nesiekia 8 tūkst. eurų.

Sportinių motociklų mėgėjai, žvelgiantys į aukščiausią kartelę, dažnai renkasi „Ducati Panigale“ ar „MV Agusta Brutale“.

„Esu dūmęs beveik 30 tūkst. eurų kainuojančiu motociklu ir spėliojęs, kad galbūt blogai sureguliuota quick-shifter sistema, nes ji veikė geriausiu atveju vidutiniškai. Pasirodo, ji veikė taip, kaip turi veikti. Paskui sėdau ant dvigubai pigesnio modelio motociklo ir ta pati sistema funkcionavo nepalyginti geriau“, – prisiminė J. Lengvinas.

Pašnekovas ragino nebijoti eiti į pardavimo salonus, ten visų pirma atsisėsti ir pačiupinėti vieną ar kitą modelį. Dar geriau, jei atstovas turi demonstracinių modelių ir leidžia jais pavažiuoti. Dažnai užtenka kelių kilometrų – per juos paaiškėja, ar meilė įsižiebė, ar reikia ieškoti kitos.


Startuoja rinkimai

Jau ateinantį antradienį, balandžio 29 d., Vilniuje oficialiai startuos konkursas „Lietuvos metų motociklas 2025“. Dalyvių sąrašas šiemet itin įvairus. Bekelės entuziastus sudomins elektriniai „Stark VARG EX“ ir „Talaria MX5“, o keliautojus – „Moto Morini X-Cape 700“, „CFMoto 450MT“, „Yamaha Tenere 700“ ar galingasis „CFMoto 800MT-X“. Važiuoti miesto gatvėmis puikiai tiks „FB Mondial Flat Track 125cc“, „CFMoto 125NK“, „Yamaha MT-125“, „Honda GB350S“ ir motoroleris „Honda PCX125 Deluxe“.

Tarp sportiškų naujienų – „CFMoto 675SR-R“, įspūdingos galios „Yamaha MT-09 Y-AMT“, sportiškas ir populiarus „Yamaha MT-07“ ir visiškai naujas „Honda CB1000 Hornet SP“. Turistų dėmesį tikrai patrauks „Yamaha Tracer 9 GT“, o custom gerbėjų širdis užkariaus „Indian Motorcycle 101 Scout“, „Moto Morini Calibro Bagger 700“ ir „Honda CMX1100 DCT SP“.

Galutinė konkurso dalyvių sudėtis pildėsi iki šios savaitės, o juos vertins profesionali vienuolikos narių komisija.

Gegužės 20–24 d. Vilniuje vyks intensyvūs bandymai, o gegužės 21 d. – dinamiškas testas Aukštadvario kartodrome kartu su Lietuvos motociklų sporto federacija. Didysis renginio finalas – birželio 5 d. sostinės Dūmų fabrike.


Pernykščiai laureatai

„Metų motociklo 2024“ titulas Lietuvoje atiteko „Honda CRF 1100D4 Africa Twin“ modeliui. Nedaug nuo jo atsiliko BMW R 1300 GS ir „CFMOTO 800MT Explore“ ir „Honda CB650“ modeliai.

Kategorijoje, kurioje varžėsi motociklai, turintys iki 125 kub. cm variklius, „Metų 125cc“ tapo „KTM 125 Duke2024“. „Metų elektriniu motociklu 2024“ tapo „Surron Ultra Bee“. Po įnirtingos kovos ir vos kelių taškų persvara 2024-ųjų Miesto motociklu tapo „Honda CB650“. „Metų Adventure“ motociklu tituluotas „Honda CRF1100D4 Africa Twin“. „Metų Light Adventure“ nominacijos nugalėtoju tapo „CFMOTO 800MT Explore“.

Metų sportiškiausiu motociklu rinkimų komisija titulavo „KTM 990 Duke“. Ieškantiems geriausio modelio už prieinamiausią kainą komisija išrinko Metų biudžetinį modelį. Juo tapo CFMOTO 800NK. Nominacijoje „Metų dizainas“ žymia komisijos balsų persvara pergalę išplėšė „Ducati Diavel V4“.

Metų inovacija pripažintas „Honda CB650“ modelis. „Metų Cruiser / Custom“ nominacijoje nugalėjo „Ducati Diavel V4“. Metų tautos motociklu tapo „Yamaha Tenere 700 Explore“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų