- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Žinomas lenktynininkas Ignas Gelžinis ne sykį trasoje patyrė avarijų ir automobilio gedimų. Savo patirtimi įveikiant ekstremalias situacijas ir patarimais jis pasidalijo su didesne vairuotojų auditorija.
Pritvirtinkite daiktus
Pasak komandos „Circle K milesPlus“ nario I.Gelžinio, patirtis lenktynėse padeda suvokti, kad kelyje važiuoji ne vienas, tad reikia stebėti ir kitus eismo dalyvius, žiūrėti ir bandyti numatyti, ką jie gali daryti, o tada reaguoti į situaciją.
„Taip geriau suvoki greitį – ne visada sustoti gali taip greitai, kaip nori, ne visada įmanoma greitai sureaguoti. Bendras situacijos vertinimas yra tai, ko išmoksta lenktynininkai, – ne tik pagal tai, kaip gerai ar blogai jie vairuoja, bet ir kaip stebi kitus“, – aiškino jis.
Daugkartinis įvairių lenktynių nugalėtojas juokavo, kad, ruošiantis kelionei automobiliu, svarbiausia yra įsipilti degalų ir pasirūpinti langų skysčiu.
„Reikėtų atkreipti dėmesį, į kokią šalį vykstama. Pavyzdžiui, šilto klimato šalyje žieminių padangų jums turbūt neprireiks. Derėtų patikrinti kasdienius dalykus ir susidėti daiktus į bagažinę – juos surišti, pritvirtinti, kad avarijos ar staigaus stabdymo atveju daiktai neatskrietų į saloną, – rekomendavo pašnekovas. – Be to, automobilis eikvos mažiau degalų ir bus dinamiškesnis, jei nebus apkrautas nereikalingais daiktais, todėl reikėtų peržvelgti bagažinės turinį. Apkraunant automobilį reikia atsižvelgti ir į padangų slėgį.“
Neignoruokite indikatorių
Kalbėdamas apie variklio pašildymą prieš pajudant iš vietos, jis sakė, kad viskas priklauso nuo automobilio specifikos.
„Tai tikrai nebūtina. Tiesiog reikėtų pradėti važiuoti lėtai, tada variklis pašils ir sunaudos mažiau degalų. Paleidus automobilio variklį ir palikus jį įjungtą, vidutinės degalų sąnaudos tik didėja“, – skaičiavo jis.
Anot I.Gelžinio, labai svarbu neignoruoti pranešimų, įspėjančių, kad reikia keisti tepalus, mat gamintojai dažniausiai būna numatę, kas kiek kilometrų ši procedūra turėtų būti atliekama.
„Pavyzdžiui, važiuojant iš Lietuvos į Italiją, iki kurios atstumas yra apie 2 tūkst. km, ir užsidegus tepalų keitimo indikatoriui, to neatlikus po 700 km, rizikuojate prarasti automobilio garantiją. Jeigu tepalai bus pasenę, kyla rizika, kad suges automobilio variklis“, – aiškino pašnekovas.
Sukryžiuokite rankas
Degalų kokybė, anot I.Gelžinio, taip pat daro didelę įtaką automobiliui ir vairavimui – ne tik lenktynių trasoje, bet ir važiuojant gatve.
„Kai kurie sportiniai automobiliai būna tiksliai sureguliuoti tam tikram degalų tipui ir jeigu kas nors neatitinka, variklis nedirba taip, kaip turėtų. Arba jis visiškai sugenda, blogiausiu atveju – netgi susprogsta. Aukštesnės kokybės degaluose yra tam tikrų medžiagų, padedančių varikliui dirbti efektyviau, o tai svarbu ir įprastiems automobiliams. Pasirinkus tinkamus degalus, galima net sumažinti jų sąnaudas, nes jie užtikrina mažesnį variklio dėvėjimąsi – tada variklis visą energiją gali skirti pagrindiniam savo darbui“, – reziumavo I.Gelžinis.
Pasakodamas, kaip elgtis automobilio virtimo atveju, lenktynininkas pabrėžė, kad būtina rankas laikyti sukryžiavus prie krūtinės. Kadangi verčiantis gali veikti nemaža sunkio jėga, rankas laikant prie savęs mažėja galimybė, kad jos bus sužeistos arba sužeis kitą keleivį. I.Gelžinis taip pat priminė, kad saugus greitis ir saugaus atstumo laikymasis padeda išvengti nenumatytų nelaimių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvio garaže – išskirtinis motociklas3
Lietuvoje – ypatingas pirkinys: vienas greičiausių pasaulyje serijinių motociklų „Panigale V4S SP2“. ...
-
Biržuose – senovinių automobilių festivalis: retenybėmis gėrėjosi smalsuoliai ir ekspertai3
Tradicinis festivalis „Nesenstanti klasika“, įvykęs Biržuose, šiemet pasižymėjo ir senovinių automobilių gausa, ir jų įvairove, kokybe. ...
-
Automobilių gamyba ir prekyba stringa, o pirkėjų yra1
Praeitą mėnesį Lietuvos automobilių parke debiutavo mažieji visureigiai „Tonale“ ir „Grecale“, estai graibstė „Toyota Yaris Cross“, o britai – „Nissan Qashqai“. ...
-
Metai – ne kliūtis: kodėl vieni automobiliai pinga, o kiti brangsta?
Sakoma, kad vos išvažiavęs iš salono naujas automobilis iškart praranda apie trečdalį kainos. Ir nors pastaruoju metu tendencijos keičiasi – dėl tiekimo grandinės sutrikimų nauji automobiliai vertinami vis labiau, laikui bėg...
-
Prezidento A. Smetonos keliais riedės istoriniai automobiliai
Rugsėjo 10-ąją VšĮ „Saugus ratas“ rengia tradicinį istorinių automobilių ralį, kuriame, kaip jau įprasta, senovinės technikos puoselėtojai varžysis dviejose „Oldtimer“ ir „Youngtimer“ automobilių klasėse...
-
Kas pavergė Lietuvos automobilių pirkėjų širdis?1
Kodėl vienus automobilius pirkėjai išgraibsto vos pasirodžius skelbimui pardavimų portaluose ar atvažiavus į aikštelę, o kitiems laukti pirkėjo gali tekti ilgas savaites ar net mėnesius. Pažvelgus į Lietuvos gatvėmis riedančius ratuo...
-
Sukurtas inovatyvus įrenginys padės išvengti transporto susidūrimų su laukiniais gyvūnais
Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Žemės ūkio akademijos (ŽŪA) absolventai Darius Pratašius ir dr. Kristina Pratašienė su kolegomis sukūrė inovatyvų autonominį išmaniųjų technologijų įrenginį, padedantį išvengti tr...
-
Penkios žvaigždutės – ne už blizgučius4
Nepriklausoma saugumo įvertinimo programa („New Car Assessment Programme“ – NCAP) išbandė naujausią 2022-ųjų „Mercedes-Benz” T-klasę ir už visų kategorijų testus skyrė penkias žvaigždutes. ...
-
Padangų atliekoms tvarkyti – šimtai tūkstančių eurų
Savivaldybių administracijos, Lietuvos automobilių kelių direkcija ir Valstybinių miškų urėdija jau gali teikti paraiškas finansavimui gauti naudotų padangų atliekoms tvarkyti. ...
-
Aštuoni būdai, kaip sutaupyti degalų6
Suomijoje atliktas tyrimas parodė, kad pakeitus vairavimo įpročius vairuotojai gali ne tik būti naudingi gamtai, bet ir savo piniginei. Tyrimo autoriai aiškina, kad pirmiausia vairuotojai važiuoja sau įprastu stiliumi, o kitą kartą – vadov...