Nusimetė pilką kailį Pereiti į pagrindinį turinį

Nusimetė pilką kailį

2008-10-15 09:00
Nusimetė pilką kailį
Nusimetė pilką kailį / Gamintojų nuotr.

Naujoji "Ford Fiesta" pretenduoja tapti vienu ryškiausiu šių metų debiutantu

"Fiesta" visada buvo blankiausias "Ford" modelis. Populiarus, gerai perkamas, bet įvaizdžiu ir patogumu nusileidžiantis didesniems broliams. Net mažasis "Ka" atrodė stilingesnis ir žavingesnis.

Bet tai jau praeitis. Šių metų pavasarį Ženevos automobilių salone pristatyta naujoji "Fiesta" buvo viena didžiausių parodos sensacijų. Sportiško ir veržlaus dizaino automobilis kurstė smalsumą kuo greičiau jį išbandyti. Tokios progos teko laukti dar pusmetį: įsitveriu "Fiestos" vairą, priekyje vingiuoti Toskanos keliai – puiki vieta patikrinti visas naujokės galimybes.

Siūlo ryškias spalvas

"Fiesta" tęsia naująsias "Ford" dizaino tendencijas. Masyvios apverstos trapecijos formos grotelės, ištęsti priekiniai žibintai, ryškios šoninės linijos ir galinis aptakas sukuria dinamiško automobilio įspūdį.

"Ford Fiesta" neabejotinai yra vienas gražiausių šiemet debiutavusių automobilių. "Fiesta" tikrai nusimetė pilkos pelytės kailiuką. Tai netiesiogiai patvirtina ir "Ford" rinkodaros specialistai, reklamos kampanijai išrinkę baklažano ir citrininės žalios spalvos "Fiestas".

Automobilio interjeras prilygsta išorei. Medžiagos kokybiškesnės, nei tikiesi tokios klasės automobilyje. Salone derinamos dvi spalvos leidžia susikurti norimą nuotaiką: nuo subtilios (vyšninės ir juodos arba gelsvai pilkos ir pilkos) iki rėksmingos (vyrauja ryškiai mėlyna). "Ford" dizaineriai salono apdailai siūlo 20 skirtingų spalvų derinių.

Sportinių motociklų stiliaus prietaisų skydelio ciferblatai jau buvo panaudoti kitų gamintojų, tačiau dera prie naujo "Fiestos" įvaizdžio. Akis užkliūva už bumerango formos rankenų ir centrinio prietaisų skydo, primenančio krintantį sidabrinį krioklį. Jis, "Ford" atstovų žodžiais, sukurtas žmonėms, įpratusiems prie mobiliųjų telefonų ar MP3 grotuvų funkcionalumo.

Lietuviams – dyzelinis "Sport"

Išbandyti teko tik "Sport" modifikaciją su galingiausiu 1,6 l darbinio tūrio 120 AG benzininiu varikliu. Tad komplimentus dėl "Ford Fiestos" dinamiškumo reikėtų vertinti šiek tiek atsargiai.

"Ford Fiestą", be abejonės, galima priskirti paklusniųjų automobilių kategorijai. Vingiuotais Toskanos keliais važiuojant taip, kad policija nepagirtų, mažylė klusniai vykdė visas vairuotojo komandas: stabdžiai, pavarų dėžė, pakaba ir vairas užduotis atliko be didesnių priekaištų.

"Ford" inžinieriai kurdami naująją "Fiestą" sugebėjo jos masę sumažinti maždaug 40 kg. Be to, šiame modelyje pirmą kartą sumontuota pagalbinio elektrinio vairo stiprintuvo (EPAS) sistema, kurią "Ford" inžinieriai išbandė skirtingais keliais važiuodami 50 tūkst. km.

Tridurė "Sport" modifikacija turėtų patikti jauniausiems "Ford Fiestos" pirkėjams. Papildomą sportiškumo įspūdį šiam modeliui suteikia didesnis galinis aptakas, buferius ir slenksčius puošiantys ortakiai.

Lietuvos rinkai "Sport" versijos "Fiesta" bus siūloma su 1,6 l 90 AG turbininiu dyzeliniu varikliu.

Tai pats brangiausias "Fiestos" modelis Lietuvoje – kainuoja daugiau nei 55 tūkst. litų. Šis turbininis dyzelinis variklis dinamika šiek tiek nusileidžia galingiausiam "Fiestos" benzininiam jėgos agregatui ir iki 100 km/val. įsibėgėja per 11,9 sekundės. Sportiškai atrodančiu automobiliu galima važiuoti gana taupiai: 100 km reikės vidutiniškai 4,2 l dyzelino.

Siūlo aštuonis variklius

Naujosios "Ford Fiestos" pirkėjai Lietuvoje gali rinktis vieną iš keturių benzininių ir keturių dyzelinių variklių. Visi jie komplektuojami su 5 laipsnių mechanine, o benzininis 1,4 l darbinio tūrio (96 AG) ir su 4 laipsnių automatine pavarų dėže. Bet kurį iš šių variklių gali rinktis norintys pirkti ir tridurį, ir penkiadurį kėbulą, tik trijų durų automobilis nesiūlomas su automatine pavarų dėže.

Pigiausiai, 35,9 tūkst. litų, kainuoja tridurė "Fiesta" su 1,25 l 60 AG varikliu. Automobilis su automatine pavarų dėže Lietuvoje kainuoja 51,6 tūkst. litų.

Dėmesio verti "ECOnetic" modifikacijos automobiliai, kurių ratus suka itin ekologiškas 1,6 l 90 AG turbininis dyzelinis variklis. Šio variklio CO2 emisija – 98 g kilometrui. Tokio automobilio kaina – nuo 51,9 tūkst. litų.

"ECOnetic" modifikacija pati ekonomiškiausia iš visų "Ford Fiestos" automobilių. Vidutinės degalų sąnaudos – 3,7 l šimtui kilometrų. Didžiausiu apetitu išsiskiria "Fiesta" su 1,4 l benzininiu varikliu ir automatine pavarų dėže – vidutiniškai 6,5 l šimtui kilometrų.

Pagamino 12 milijonų

Per 32 gamybos metus pasaulį išvydo 12 mln. "Ford Fiestos" automobilių. Naujasis "Fiestos" modelis pirmiausia pasirodys Europoje, o iki 2010 m. pasieks penkis žemynus. Šį modelį "Ford" gamins trijuose žemynuose esančiose gamyklose.

Lietuvoje "Ford Fiesta" populiarumu kol kas nusileidžia ir "Mondeo", ir "Focus" modeliams. Šiemet nupirkti 84 "Fiestos" automobiliai – šį mažylį rinkosi maždaug kas dešimtas naujo lengvojo automobilio "Ford" pirkėjas.

Netrukus įsitikinsime, ar naujoji "Fiesta" lietuviams padarė įspūdį – prekyba šiais automobiliais jau prasideda.

"Ford Fiestos Sport 1,6 TDCi" vizitinė kortelė

Kėbulo tipas 3 durų hečbekas
Sėdimų vietų skaičius 4
Aukštis (mm) 1481
Plotis (mm) 1973
Ilgis (mm) 3953
Važiuoklės bazė (mm) 2489
Padangos 205/40 R17
Degalai dyzelinas
Variklio darbinis tūris (cm3) 1560
Cilindrų skaičius 4
Galia (kW(AG) / p/min.) 66(90)/4000
Maksimalus sukimo momentas (Nm / aps./min.) 204/1750
Pavarų dėžė 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai priekiniai
Pagreitėjimas (0–100 km/val., sek.) 11,9
Vidutinės degalų sąnaudos (l) 4,2
Bagažinės tūris (l) 295
Kaina (Lt) nuo 55 400

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų