- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors automobilių taršos mokestis atmestas, ekspertai įsitikinę, kad politikai ieškos kitų priemonių taršai mažinti, praneša „Labas vakaras, Lietuva“.
Dalis vairuotojų džiaugiasi, kad bent kol kas paploninti piniginių ir susimokėti automobilių taršos mokesčio nereikės. „Ar nuo to pašvarės oras, jei aš sumokėsiu?“ – tarstelėjo vienas vairuotojas. „Visada džiaugiesi, kai kažko nereikia mokėti, bet kažkoks mokestis bus“, – spėjo kitas. „Mes neteršiame. Kas teršia, tiems reikėtų...“ – pridūrė dar vienas vairuotojas.
Specialistai sako, kad skubėti džiaugtis neverta. Esą išvengus vieno mokesčio, lauks kiti. „Kuo vėlesniam laikui sprendimas atidėliojamas, tuo gali būti, kad ar tiesiogiai taršesnių automobilių savininkams, ar per biudžetą reikės mokėti daugiau“, – sakė „Autoplius.lt“ vadovas Artūras Mizeras.
„Taršos mokesčiai didės ir didėjantis mokestis guls ant mūsų pečių“, – teigė ekonomistas Marius Dubnikovas. Ekspertai siūlo remtis Europos patirtimis ir įvesti eko mokestį – riboti įvažiavimą į miestus, apmokestinti įvažiavimus.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Arba grąžinant svarstyti ir priimant metinį mokestį, arba galbūt priimant jį ir didinant kartelę, nuo kurio jis mokamas pradžioje. Arba viena iš priemonių, kuri kitose šalyse pasiteisino, t. y. kažkoks ribojimas taršiems ar dyzeliniams automobiliams įvažiuoti į miestus“, – kalbėjo „Autoplius.lt“ vadovas.
„Tokiu atveju, būtų ir biudžetas papildymas, ir, kaip sakoma, nepaliesti būtų tie vairuotojai, kuriems tikrai nereikalingas tas mokestis gaunant minimalias pajamas“ – teigė „ARS Leidinių“ vadovas Tomas Būdvytis.
Kitas galimas variantas, pasak ekonomistų, kuro akcizo didinimas. „Akcizas kaip mokestis yra taršos mokestis. Visi tai supranta. Tiesiog problema yra tame, kad vartotojas, ypatingai Lietuvoje, akcizo mokesčio nesupranta kaip taršos mokesčio ir dažniausiai tai traktuoja kaip tiesiog pabrangusį kurą“, – aiškino M. Dubnikovas.
Tačiau, kol specialistai spėlioja, ko tikėtis, ministerija sako sprendimo, kuo pakeisti taršos mokestį, neradusi. „Mes neišvengiamai turėsime sugrįžti prie to mokesčio. Kol kas konkretaus sprendimo nėra“, – teigė Aplinkos ministerijos ES paramos administravimo direktorius Inesis Kiškis.
Būtent paskaičiavimo metodika, matyt, visus labiausiai ir papiktino, nes jeigu aš kartą per metus važiuoju iki kapų, aš negaliu mokėti tokio paties mokesčio kaip tas, kuris naudojasi kiekvieną dieną.
Verslininkai sutinka – mažinti taršą būtina, tačiau reikia atsižvelgti ir į rečiau važinėjančius vairuotojus. „Būtent paskaičiavimo metodika, matyt, visus labiausiai ir papiktino, nes jeigu aš kartą per metus važiuoju iki kapų, aš negaliu mokėti tokio paties mokesčio kaip tas, kuris naudojasi kiekvieną dieną“, – sakė „Linavos“ Inovacijų ir transporto politikos sekretorius Andrius Burba.
Kol specialistai svarsto, ar sulauksime naujo taršos mokesčio, verslininkai pyksta, kad jiems tenka sumokėti septynis kartus daugiau. „Negali septynis kartus pabrangti. Na, gal turi būti numatytas pereinamasis laikotarpis – trys penki metai ir palaipsniui turėtų didėti“, – svarstė „Linavos“ atstovas.
„Skatinti įmones, kad jos įsigytų hibridinius arba elektromobilius – daryti lengvatas ir tokiu principu skatint, o ne kelti, sakykime, taršos mokesčio įkainius“, – kalbėjo A. Burba.
Aplinkos ministerija taršos mokesčio atsisakyti neplanuoja. „Laikrodžio atsukti atgal mes negalime. Įstatymas buvo priimtas prieš pusantrų metų, o taisyklės tik tvirtina tai, kas įdėta įstatyme. Galima žiūrėti tik į priekį“, – pabrėžė I. Kiškis.
Metinis automobilių taršos mokestis plačiai taikomas Europoje ir tik keturios šalys įskaitant Lietuvą tokio mokesčio vis dar neturi.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kelių ereliai ir toliau lakstys į pajūrį: matuoklių automagistralėje link Klaipėdos – nebus10
Vairuotojai pastebi, kad vis daugiau kelių reguliuojami vidutinio greičio matuokliais. Daugumai jų jie kelia pasipiktinimą, tačiau Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius akcentuoja, kad jie padeda išvengti skaud...
-
Karštis tirpdo vairuotojų dėmesį ir pinigines3
Automobilis vos pravertais langais, numestas atokioje senamiesčio gatvelėje, iškart atkreipė dėmesį. Plieskiant daugiau nei 30 °C karščiui, jame lekavo paliktas šuo. Kadangi po pusvalandžio einant pro tą pačią vietą gyvūnas...
-
ES ketina iki 2035-ųjų nutraukti automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimą5
Europos Sąjunga pritarė tam, kad iki 2035-ųjų Europoje būtų nutrauktas automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimas, anksti trečiadienį paskelbė 27 narių blokas, siekiantis neutralumo klimato atžvilgiu. ...
-
Lakstūnai bus stebimi dar akyliau: daugės vidutinio greičio matuoklių13
Lietuvos kelio ruožuose, kuriuose buvo įrengtos vidutinės greičio matavimo sistemos, nukentėjusiųjų avarijose per metus sumažėjo 70 proc. ...
-
Aleksote vairuotojus stebina uždengtas šviesoforas8
Aleksote, Europos prospekte vairuotojus glumina šviesoforas, kurį iš dalies uždengia apšvietimo stulpas. Kauniečiai nesupranta, kodėl priimtas sprendimas, kuris prastina eismo saugumą. ...
-
Elektromobilių įsigijimo kompensavimui prašoma 300 tūkst. eurų6
Nuo birželio pradžios bendra gyventojų ir įmonių prašoma kompensuoti elektromobilių įsigijimų suma viršija 300 tūkst. eurų, pranešė Susisiekimo ministerija. ...
-
Lietuva – priešpaskutinė: pralenkėme tik graikus13
Jau daugybę metų Lietuvos pasiekimai skatinant žaliąją energiją transporto sektoriuje yra kuklūs, o greitu metu proveržio tikėtis nerealu. ...
-
Kelionė išskirtiniu autobusu – ypatinga
Kauno „Žalgirio“ krepšinio komanda į visas išvykos rungtynes Lietuvoje keliauja aukščiausios komforto klasės autobusu „Setra S 516 HD“. ...
-
Vežėjų prognozė: gali brangti bilietai24
Keleivių vežimo verslas – vienas labiausiai nukentėjusių dėl COVID-19 pandemijos. Šiuo metu situaciją dar labiau komplikuoja brangstantys energiniai resursai, planuojami transporto verslo pokyčiai. ...
-
Įdaužų sezonas: ar visada būtina keisti stiklą?2
Iš tamsos atskriejęs akmenukas vos neužbaigė mano daugiau nei 200 km turėjusios trukti kelionės į Daugpilį. Pasak specialistų, pavasariop keliuose prasideda metas, kai aptrupėjęs kelio dangos asfaltas arba po sniegingos žiemos likęs barstymo...